Zeer extreem speeksel/ slijmvorming

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Ann80, 15 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    #1 Ann80, 15 dec 2009
    Laatst bewerkt: 15 dec 2009
    Hopelijk kan een van jullie mij helpen...?

Ik ben in het begin van mijn zwangerschap opgenomen geweest met Hypermesis ik gaf ongeveer 15/20 keer per dag over.
    Gelukkig is dit zo goed als over. Ben gereduceerd naar 1/2 keer per week nu.

Alleen heb ik een heel vervelende kwaal overgehouden. Er komt de hele dag door heel veel speeksel/slijm in mijn mond. Ik krijg langzaam het idee dat het door maagzuur komt. Als ik bijvoorbeeld over heb gegeven gaat het een paar uur goed en komt er niks maar daarna begint het weer.

Het is echt best wel extreem ik kan gewoon niet praten zonder dat het uit mijn mond loopt...? En als het terugloopt word ik weer misselijk en ga ik kokhalzen.
    Is het in deze extreme mate een bekend symptoom en is er een oplossing voor?

Vr.gr.
    Ann

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Ann,

het is niet een kwal die we vaak terug horen, maar ik kan me voorstellen omdat je slokdarm erg geprikkeld is geweest door het vele overgeven, het nu nog wel geirriteerd en overactief kan zijn en hierdoor extra speeksle produceren. Kan zover ik weet geen kwad en is met name heel lastig. Je zou eens kunnen bellen met d ehuisarts of er een oplossing voor is, want ik weet het niet direct. Je zou kunnen proberen of iets van Gaviscon (het drankje) het een beetje reduceerd, maar ik weet dus niet of dat werkt. En anders even met de poli gyn bellen, wellicht hebben zij een idee.

Groetjes Brigitte

3. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Het Brigitte,

wederom dank!

Ben naar de ha geweest gisteren en ook hij gaf idd aan dat het te maken heeft met de HG.
    De irritatie in de maagwand en slokdarm zorgt ervoor dat slijm en speeksel overmatig aangemaakt worden.
    Onder invloed van hormonen.

Het is eigenlijk een lichte vorm van overgeven even plat gezegd. Er kom net niks maar wel slijm naar boven.
    Kortom heel vervelend en maar weer uitzitten...

Nogmaals dank.

Gr.

Deel Deze Pagina