Waar is de rose wolk?

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door presilla, 3 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. presilla

presilla Nieuw lid

13 okt 2011
    4
    0
    0
    Allereerst van harte gefeliciteerd dames met jullie zwangerschap.

Ik ben 7 weken zwanger en op het moment dat ik de test zag was ik echt super gelukkig. We waren al 7 maand bezig en eindelijk gebeurde nu dan waar ik al zolang op gehoopt had.
    Maar nu? Ik voel me er helemaal niet meer zo lekker bij. Ik scheld mijn vriend voortdurend uit. Reageer alles op hem af.
    Ik ben een grote vreet machine, eet alles wat los en vast zit en 3 sec daarna heb ik weer spijt dat ik het heb gegeten, maar het honger gevoel blijft. Ik weet niet zo goed wat ik moet doen.
    Waar is die rose wolk waar iedereen het altijd over heeft?
    Hoe kan ik de ene week het meest gelukkige mens op aarde zijn en me nu zo depressief voelen.

Het is gewoon verschrikkelijk. Ik zeg de ergste dingen tegen mijn vriend, dat hij straks met de baby maar weg moet gaan. Dat ik dit allemaal niet meer wil. Maar waarom? Ik wil al jaren lang moeder worden en nu is het zover en ben ik een monster geworden. Ik durf er ook echt met niemand over te praten. Mijn moeder is ontzettend ziek en als ik haar bel, om wat dingen te vragen over zwangerschap, gaat het alleen maar over haar. Altijd. En ik dan? Met wie moet ik dan praten? Kan iemand mij alsjeblieft helpen en mij please vertellen dat dit over gaat. Want als een zwangerschap op deze manier 9 maanden moet duren zie ik er niet veel positiefs in.

Liefs,

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ehh tja... die roze wolk is een mythe denk ik :) Wees een beetje lief voor jezelf en geef het wat tijd. Je lichaam (en je geest) moet ook wennen aan al die hormomen en de nieuwe situatie.

Wat betreft de honger, niet schuldig voelen! Je lichaam heeft extra voeding nodig dat merk je.

3. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Ik vind je berichtje behoorlijk heftig. Ik zit ook niet op een grote roze wolk hoor. Ik ben onzeker over de zwangerschap en voel me met momenten lichamelijk behoorlijk slecht, maar ik ben wel ontzettend gelukkig met mijn zwangerschap. Uitspraken als dat je vriend straks maar weg moet gaan met de baby vind ik behoorlijk heftig. Wat ontzettend naar dat je je zo voelt. Als ik jou was zou ik mijn gevoelens uitspreken bij de verloskundige of bij je huisarts. Blijf hier in ieder geval niet alleen mee zitten, maar deel het met iemand (ik denk het beste met een professional).
    Heel veel sterkte gewenst en ik hoop dat je snel weer kan gaan genieten.
    Liefs

4. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Wow, ik heb ook niet altijd op een roze wolk gezeten door de spanningen(bloedingen) of het wel goed zou gaan, maar ik denk dat jij serieus met je huisarts of een verloskundige moet gaan praten...

Hoop dat je je snel beter voelt.

5. bagheera

bagheera Bekend lid

2 aug 2011
    746
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met oud en nieuw kwam ik een stel tegen wat toevallig ook kind verwachtte (ook 8 weken) een jong stel. Ze was er super blij mee en liep vrolijk met de kinderchampagne maar snauwde haar vriend enorm af..

Schrok hier ook van haha. Haar vriend zei tegen mijn vriend heeft jouw vriendin ook zn kort lontje?? Hij zei nou een beetje maar niet zoals jouw vrouw! Waarop de andere zwangere hem weer een snauw gaf en hij lachend zei dat bedoel ik nou haha.

Denk dus niet dat het abnormaal is hoor en eten hoort er gewoon bij zolang het niet je gezondheid schaadt. Mocht je nou echt nare gevoelens krijgen tegenover je kind zou ik wel direct hulp inschakelen.

6. Netje89

Netje89 Actief lid

4 okt 2011
    104
    0
    0
    Dit is best heftig hoor! Ik ben geen onbekende bij het GGZ en de roze wolk mis ik ook een beetje; precies om wat Tara84 zegt. Ik ben onzeker en bang dat het mis kan gaan. En ik ben zeker ook snauweriger dan normaal tegen mijn vriend. Maar ik vind ook zeker dat je eigenlijk even contact moet zoeken met de huisarts. En voel je vooral niet schuldig als je iemand om hulp wilt vragen. Jij telt ook!!!!!! Je hele lichaam verandert zo'n beetje op dit moment, ook voor jou moet er zorg en aandacht zijn!

Heel veel succes!!!

7. presilla

presilla Nieuw lid

13 okt 2011
    4
    0
    0
    Na het lezen van alle reacties ben ik erg geschrokken en eens na gaan denken wat dit voor negatieve gevolgen kan krijgen als ik in die negativiteit blijf zitten.
    Echter, gelukkig, was dit negatieve gevoel maar van heel korte duur en voel ik me weer blijer.
    Ik ben afleveringen aan het kijken van babyboom en de tranen stromen maar. Ik vind het prachtig om te zien en herleef daardoor ook het geluk wat ik voelde, toen ik de zwangerschap test op positief zag staan.
    Ik denk dat het ook erg met mijn lichaam te maken heeft. Ik heb best veel dingen die anders zijn. Alleen al het de hele dag misselijk zijn wordt je niet vrolijk van. MAAAAAR.. ik heb gelukkig nu weer een positiever gevoel en ik weet waar het allemaal voor is. Als ik eraan denk dat ik over 7 maandjes mijn kindje in mijn armen heb, ben ik de gelukkigste persoon op aarde.
    Bedankt dames. Het was hard om te lezen, maar het heeft wel mijn ogen geopend.

Dat ik nog maar veel succesverhalen zal mogen schrijven hier.

8. Netje89

Netje89 Actief lid

4 okt 2011
    104
    0
    0
    Wat een opluchting! Ik ben echt blij dat je jezelf nu een stuk beter voelt!! Laten we er samen van genieten! Ondanks de misselijkheid die bij mij ook ff duurt. Bij helpt de cafeïnevrije thee van Pickwick. Vooral brandnetel, cranberry en citroengras. Klinkt ranzig, maar valt niet tegen! Succes meid, ik hoop inderdaad nog veel succesverhalen van je te mogen lezen!!

Deel Deze Pagina