Hallo allemaal, Vanaf heb begin van mijn zwangerschap heb ik last van gevoelig tandvlees. Mijn tandvlees bloed heel erg bij het tandenpoetsen. Kan nu haast niet meer met mijn kiezen kauwen omdat het vrezelijk irriteerd. Ook al eet ik niet voel ik het nog steeds. Tandenpoetsen is nu een RAMP! Heeft iemand tips hiervoor? Liefs Angelgirl
Ik heb hier ook last van, er is zelfs ook een stukje kies afgebroken. Sensodyne helpt inderdaad heel goed, en mijn tandarts adviseerde ook flossen, tot bloedens toe. Heb dat nu 1 keer gedaan maar is zo'n K*T gevoel dat ik dat maar laat zitten ! Liefs
Aii een stuk kies afgebroken! Dat is indd niet prettig. En ik ben al niet zo'n liefhebber van de tandarts. Poets mijn tanden normaal met aquafresh. Dus zal vanaf vandaag maar over gaan naar Sensodyne Dank jullie wel
Is een bekend verschijnsel bij zwangeren; 50% heeft er last van. Komt doordat je tandvlees beter doorbloedt is. Poetsen met een zachte borstel en een milde tandpasta. Stoken of flossen is trouwens wel goed bij tandvleesproblemen, ik hou zelf ook niet van flossen overigens, dat draadje schiet altijd in m'n tandvlees, ik stook liever voorzichtig!
ik heb er ook ontzettend last van, ik heb een electrische tandenborstel, en moet zeggen met sensodine helpt het ook wel wat maar niet super bij mij, hoop dat het wat minder gaat worden want het is egt geen pretje liefs joanita
Ik had het bij de eerste zwangerschap en heb het nu weer. Dit was een van de dingen waardoor ik dacht wel eens zwanger te kunnen zijn. Mijn tandarts adviseerde ook te stoken of flossen en idd tot bloedens toe...dan komt het vuil naar buiten.en goed de randen van het tandvlees poetsen om goed schoon te houden...ik heb het tot einde zwangerschap gehad
Juist goed poetsen en zeker ook de ruimtes tussen de tanden en kiezen schoonhouden d.m.v. flossen of tandenstokers. Als je tandvlees bloed is het ontstoken en dat komt in je bloedbaan en dus theoretisch bij het ongeboren kindje. Evt. poetsen met parodontax of meridol is erg goed, speciaal gericht op je tandvlees. Ook al is het een rot gevoel het is wel erg belangrijk Het is mijn werk om mensen te adviseren, ben namelijk mondhygieniste. Succes!
Ik bloed ook telkens ik poets en ik heb dan nog een zachte tandenborstel. Ik Gebruik ook listerine mondwater, antibacterieel.
Ik ben nog maar 6 weken zwanger, maar ook meteen last van ontstoken tandvlees. Ik stook ook elke avond en spoel s' ochtends en s' avonds als het heel erg is met bocasan. Dat helpt echt supergoed, het is nu bijna weg. Het prikt wel, maar desinfecteerd goed en het is niet schadelijk voor je kindje. Je kan bocasan gewoon kopen bij de drogist, ik heb het bij kruidvat gehaald, het is een doosje met zakjes poeder erin. Sterkte!
helaas ook hier erg bkend. Heb dus ook erg last van gevoelige tanden en heb dus sensodyne met tandvlees verzorger.. dat helpt poets soms 3 x per dag als het weer gevoelig is.. daarna is het altijd een stuk beter, Ons mondwater is nu op en ga nu ook sensodyne mondwater halen. Parodontax helpt bij mij wel mijn tandvlees maar die stomme gevoeligheid blijft.
Dank jullie wel dames! Nou ik ben er zelf uit. Heb paradontax gekocht deze week mijn gevoelig tandvlees zakte iets af. Ik had al een blaar op mijn tandvlees ook een gevoelig plekje aan de binnekant van mijn wang :S Heel erg vervelend! Een onsteking in de mond moet ik me daar veel zorgen om maken. Of kan het geen kwaad voor de kleine?
Ze zeggen dat vrouwen met tandvleesproblemen (parodontitis) een 3 tot 7 keer hoger risico lopen op vroeggeboorte. Ook wordt geadviseerd om de eerste 13 weken niet in je mond te laten poeren door de mondhygieniste omdat de bacterieen naar de bloedbaan kunnen verplaatsen en zo de vrucht kunnen beschadigen. Bij aften e.d. kan je spoelen mat Bocasan.
Ik heb ook erg last van mijn tandvlees, het bloed heel erg, is erg gevoelig en ik heb zelfs al een paar ontstekingen gehad. Toen ik laatst bij de tandarts was, was dit haar advies: vaker per dagpoetsen met een zachte borstel, ook over de randjes bij het tandvlees, tanden stokers gebruiken, paradontax. En als ik wil spoelen, spoelen met een zoutoplossing (gewoon wat zout in water oplossen), maar het was niet nodig om te spoelen.