ik heb de laatste paar dagen weer ontzettende hoofdpijn, mijn hele hoofd doet pijn het lijkt wel migraine, het enigste wat helpt is een paracetamol. Ik maak me hierdoor zorgen om die knallende hoofdpijn. Ik vraag me af hoe dit komt. iemand een idee?
weet niet of je genoeg drinkt...? Want dat schijnt ook vaak een oorzaak te zijn..... Vorige zwangerschap had ik veel hoofdpijn (en ook lichtgevoeligheid)... en bleek ik later bloedarmoede te hebben.... had nu nergens last van... tot een week of 2 geleden... moest ik van de week weer bloedprikken... en ja hoor weer ijzertekort... dus in mijn geval krijg ik daar hoofdpijn van.... ook als je bloeddruk (veel) te hoog is, kan je hoofdpijn krijgen... Hoofdpijn kan zoveel oorzaken hebben, dus misschien goed als je contact op neemt met je HA of vk.... kunnen ze even kijken of ze iets kunnen vinden...
Ik heb ook steeds hoofdpijn, maar volgens de verloskundige hoort het er gewoon bij. Ik heb geen ijzertekort en ook geen te hoge bloeddruk. Ik merk wel dat als ik veel drink (meer dan 3 liter per dag) dat ik er dan minder last van heb.
Helaas heb ik ook veel last van hoofdpijn. Had ik vroeger ook vaak aan het einde van de menstruatie. Inderdaad, paracetamol helpt, evenals veel water drinken (al helpt dat minder). Mijn HB-gehalte is normaal, mijn bloeddruk is wel wat aan de lage kant (90 over 60), daar kan het mee te maken hebben. Ik eet nu ook wat meer zout (dropjes), en dat helpt (mag alleen als je geen hoge bloeddruk hebt!). Sterkte, want het is knetter-vervelend!
Ik heb de laatste paar dagen ook veel last van hoofdpijn! Bij mij komt het hoogstwaarschijnlijk door het weer! Ik heb daar namelijk altijd last van als het opeens kouder of warmer wordt! Misschien bij jou ook het geval,je hebt het namelijk ook sinds een paar dagen! Het voelt inderdaad ook echt als migraine achtige hoofdpijn!
Ik heb vandaag eigenlijk voor het eerst last van een bonkende zeer vervelende hoofdpijn,en tijdens het bukken komt er een vlaag van misselijkheid boven.Ik heb tussen de middag een Paracetamol genomen,maar daar wil ik er ook niet teveel van nemen.Het lijkt een beetje op migraine,en dat is erg lastig als je in de ouderenzorg werkt. Ik ga eens proberen meer te drinken,eens zien of dat werkt.Sterkte allemaal met die hoofdpijn,ik weet nu ook hoe vervelend die kan zijn!
Hier ook hoofdpijn. Ben uiteindelijk maar paracetamol gaan gebruiken ookal wil ik zo min mogelijk middeltjes gebruiken. Maar heb ook al bekken instabiliteit dus nog meer pijn had ik geen trek meer in. De hoofdpijn kan gewoon normaal zijn. Veel water altijd blijven drinken..
Het kan inderdaad zijn dat je misschien niet te veel drinkt. Of misschien je bloeddruk. maar sterkte meid pff heb zelf migraine en weet hoe vervelend hoofdpijn kan zijn veel sterkte dikke knuf
Hoi, Ik heb er ook veel last van! Ik probeer dan extra te drinken en als het echt niet gaat dan ga ik naar de masseur. Een rug-nek-schouder massage en een hoofdhuidmassage wilt nog wel eens helpen.. x Roosje
ik heb het in week 13 ook 2 dagen gehad, en toen ging het vanzelf over (wel een halve paracetamol genomen. normaal gesproken heb ik nooit hoofdpijn, vandaar dat ik het nog weet en het zo opviel
Hier nog 1 met migraine. Ik heb het al mijn hele leven, sinds ik me kan herinneren. De laatste jaren was het gereduceerd tot 1 a 2 keer per maand rond de menstruatie uiteraard en met weersveranderingen. Mijn hele leven lang hoor ik ook vrouwen in de familie zeggen dat het soms overgaat in de zwangerschap en daarna weer terugkomt of dat het nooit terugkomt. Ik moet zeggen dat ik daar heftig op hoopte. Nu ik 10 weken zwanger ben heb ik inmiddels al 3 heftige series migraine-aanvallen gehad. De eerste keer wist ik niet eens dat ik zwanger was. Sinds migraine bij mij vastgesteld is, heb ik alle mogelijke migraine-medicijnen geprobeerd. Geen 1 hielp! Sommige maakten het nog erger of verzetten het alleen. Laatste 10 jaar gebruik geen speciale migraine medicijnene meer, maar een zware pijnstiller Brufen 600mg. Als ik een aanval heb dan neem ik die, ga ik slapen, mijn hoofd inmasseren met mentholbalsel, waardoor mijn ogen van gaan tranen, maar dan kan ik tenminste in slaap vallen. Ook gebrukte ik de laatste tijd veel Sint Jan's Kruidthee. Het heeft vaak geholpen mijn hoofd te kalmeren, waardoor migraine soms overging. Maar terug naar zwangerschap: de laatste aanval was paar dagen geleden en die duurde maar liefst 5 dagen. Uiteraard gebruik ik geen brufen meer, maar ik moest wel paracetamol innemen. Aangezien dat nooit genoeg was voor mij, slik ik het niet meer, want het heeft geen effect meer voor mijn hoofd. Dus ik vroeg me af of iemand weet of ik Sint Jan's Kruidthee mag gebruiken als ik zwanger ben? En wat kunnen we nog meer tegen migraine gebruiken als we zwanger zijn? Dit voor het geval dat mijn migraine aanhoudt. ik hoop nog steeds dat dit alleen een beginnershoofdpijn is en dat het na 3 mnd overgaat. En hopelijk NOOIT meer terugkomt. Tot zover mijn verhaal over migraine. liefs, Mama30
Hoi allemaal, Heb zelf ook ontzettende last van hoofdpijnen. Normaal heb ik daar nooit last van gehad, maar sinds al week 3 dat ik zwanger was ontzettend veel... Pfff. Veel drinken dan maar...
Hoi, ik heb ook een antal keer ontzettende migraine-achtige hoofdpijn gehad. Bij mij is het waarschijnlijk veroorzaakt door de groei van m'n borsten. Het enige dat dan nog een beetje hielp was een hittepit in m'n nek leggen. Misschien dat dit bij iemand anders ook helpt. Sterkte allemaal! Groetjes, Sandra