Stel, je moet kiezen.. je begint je bevalling compleet uitgerust, maar... je huis is één grote klerezooi. Er is al tijden niet schoongemaakt, overal staan spullen en met sommige klussen is je man nog niet klaar. Boodschappen zijn er ook niet veel. Of je begint je bevalling vreselijk vermoeid, je hebt al 2 dagen niet geslapen, maar.. je huis is een paleisje! Alles precies zoals jij het wilt, een prachtige babykamer en alles spic & span. En een volledig gevulde koelkast. Edit moderator: Ik heb je vraag verplaatst. Graag goed kijken, waar je iets plaatst.
wij zijn nu nog als een gek aan het verbouwen en opruimen. heb behoorlijke nesteldrang dus............................................. nr 1 gestemd
Ik vind een opgeruimd huis niet zo belangrijk, en dan bestel je na de bevalling (die natuurlijk veel beter gaat omdat je zo fit bent) toch gewoon bij de Albert wat je wilt hebben! De babykamer af hebben is wel fijn maar dat kan ook nog wel later, als er maar luiers zijn. Groetjes Lisette
Doe dan toch maar opgeruimd... last van nesteldrang P.S. Je gaat toch nog wel vóór mij bevallen he? Sorry, flauw
Ik ben de bevalling vermoeid ingegeaan. niet omdat het een klerezooi was bij ons die eerst opgeruimd moeste worden Maar door de heftige voorweeen n 2x een valse start (een paar keer een nacht door overgeslagen). En toen de vliezen braken een nacht slaap overgeslagen. Tegen de tijd dat ik mocht gaan persen was ik zo oververmoeid. Uiteindelijk is hij toch nog vacuum gehaald omdat hij klem zat Dus voor mij bij de volgende dan liever een uitgeruste start van bevalling en een klerezooi thuis dan andersom
Tjee wat een keuze... Natuurlijk zou het ideaal zijn; uitgerust en een opgeruimd huis. Ehm.... als ik even aan mijn eigen bevalling terug denk, wordt het toch uitgerust maar een rommeltje. Natuurlijk had ik heerlijk last van nesteldrang, heb de badkamer zo'n 3 keer per dag schoongemaakt Op DE dag, moest ik blijven liggen omdat Ted niet was ingedaald. Dus juist de dag dat je alles goed voor elkaar wilt hebben was het niet zo. Heb het aan mijn ouders gevraagd; (ja ja doen we straks, dus niet!) Uiteindelijk ben ik naar het ziekenhuis gegaan en kwam 4 dagen later thuis, man heeft niets in huis gedaan, dus was een rommeltje. Heb meteen de kv aan het werk gezet, stofzuigen, schoon bedje en w.c. en badkamer. Dus had ik idd de keuze gemaakt om vermoeid maar een schoon huis, dan was het resultaat geweest vermoeid en een rommeltje
een schoon huis en vermoeid bevallen. Ik zou er niet lekker bij liggen als me huis een puinzooi is dus ik kies voor optie 1 Van mijn dochter zaten we midden in een verhuizing als je dan na je bevalling al die dozen nog moet uitpakken dan is dat echt niet leuk.
Hmm...ik denk dat t hier wordt vermoeid EN n rommeltje... In dit klere huis krijg je niks echt opgeruimt...met die 2 apen van mij erbij is t toch al moeilijk (al helpen ze wel hoor...maar op hun manier ) en mn man gaat binnen kort aan een andere baan beginnen en daar zal hij de eerste tijd heel veel energie in moeten steken (hij moet de invulling ervan gaan verzinnen en uitvoeren) Dus die kan ook niet veel bij springen. Plus mijn buikie zit behoorlijk in de weg en de baby hangt fijn op alles wat pijn doet als ik ga staan. Ze is gedraaid al...hopelijk draaid ze nog eens zodat ze niet meer zo met dr hoofdje op alles duwt (ze is er iig vroeg bij) en dan straks als t echt moet weer zodat ze in de goede positie ligt. Maar voor nu komt ik dus bijna niet vooruit. En soms kan ik gewoon even n dagje bijna niet lopen Probeer toch alles een beetje bij te houden maar pfff... En mn man komt vanaf maandag nu ook voort later thuis waar door ik weer zal moeten gaan koken en boodschappen doen. Dus nog meer taken ook nog....maarja die optie is dr niet.. Ik denk dat ik dan maar vermoeit maar opgeruimt kies. Dat was de vorige keren ook zo nml
uitgerust vind ik veeeel belangrijker dan opgeruimd, opruimen kan na de bevalling wel weer (door de man des huizes ) als je uitgerust bent beleef je je bevalling denk ik heel anders dan wanneer je uitgeput bent
ik had zo'n verschikkelijke nesteldrang vanaf 6 maaden verschikkelijk gewoon. was dan ook iedere dag heel snel klaar hihi alles was inhuis en alles was opgeruimd. MAAAAAAR wat was het een pleris zooi in huis toen ik terug kwam uit het ziekenhuis en beneden stonk alles nog naar de oliebollen want die had me vriend niet weggegooid (me bevalling begon 1 jan). Ik heb gestemd voor een opgeruimd huis. moe was ik toch wel van alle voorweeen
Duidelijk opgeruims en moe. Ik kan me totaal niet ontspannen in rommel, zelfs niet wanneer ik niet zwanger ben dus nu helemaal niet.
Grappig dat de meesten van jullie een opgeruimd huis kiezen... Ik denk dat ik het belangrijker vind om lekker uitgerust de bevalling in te gaan en deze zo goed mogelijk te doorstaan, dan dat mijn huisje spik en span is... dat kan inderdaad altijd nog. Als ik aan het bevallen ben, denk ik dat het me een worst zal wezen hoe mijn huis eruit ziet!
Tja je hebt na de bevalling nog een jaar of 70 om je huis tot in den treuren op te ruimen. Bovendien is het na een paar dagen toch weer een zooi door de met muisjes strooiende visite, wanneer je zelf weinig kan doen en met een man die nogal door zijn wimpers kijkt als ie moet bepalen of het een rotzooi is of niet. Nee dan maar liever uitgerust! Mijn huis was op orde, maar heb niet obsessief plintjes lopen stoffen, 100 keer de ramen gewassen of alle kasten uitgesopt... Dus niet 'spic en span'
Leg neer die poetsdoek! Probeer nu zoveel je kunt je rust te nemen, straks als je de baby eruit gepoept hebt, kun je alle beetje energie wel gebruiken om bij te komen. Bovendien kan een kraamhulp meer dan je man beschuitjes laten smeren, ze kan hem ook vertellen hoe je boodschappen in huis haalt en hoe een stofzuiger bedient Eventueel kan ik je het nummer van onze poets wel geven, ze wil je vast even helpen Groetjes van Kiki PS Succes met bevallen, het kan nu niet lang meer duren
Ik mocht al maanden niets meer doen tijdens mijn zwangerschap. Mijn man vindt het niks als er vreemden in zijn huis in de weer zijn maar deed zelf ook nauwelijks iets aan het huishouden, dus het was een smerige bende waar al lang niet meer was gezogen, stapels wasgoed enz enz, deed zeer aan mijn ogen, maar ik mocht zelf ook niks. Gelukkig kreeg ik een begripvolle kraamverzorgster en had ik een hele goede verzekering zodat zij hele dagen kwam. Zij nam de boel over en werkte de achterstand weg. Wat een verademing! Ook na de bevalling hebben mensen me geholpen met het huishouden, stofzuigen enzo. Achteraf gezien was het handig geweest om ook wat hulp te vragen tijdens mijn zwangerschap, of manlief het er nou mee eens was of niet. Ik was degene die de hele dag naar die troep zat te kijken...
Ik ben ook oververmoeid de bevalling ingegaan (niet door het poetsen ) en ik vond het heerlijk! Lekker tussen de weeen door in slaap vallen . Nu had ik wel een snelle (maar heftige) bevalling, ik heb 6 uur echte weeen gehad. Ik had na de bevalling meer energie dan ervoor en dat is nog steeds zo, ondanks in het begin weinig slaap. Toen mijn vliezen gebroken waren ben ik trouwens nog mijn caviakooi gaan schoonmaken en heb ik de badkamer gedaan. Dus ik zeg: schoon en opgeruimd huis en moe!
ik hoefde mn huis niet zelf op te ruimen. ik moest rust houden omdat de vk dacht dat alyssa te klein was. heb een hele lieve schoonmoeder en schoonzus die de laatste 2weken mn huishouden hebben gedaan. ik had dus een opgeruimt huis en boodschappen (heeft mn schoonmoeder terwijl ik aan het bevallen was nog gedaan). ik was alleen niet mega uitgerust omdat ik al weken met voorweeen liep en kon daardoor snachts slecht slapen. ik moet zeggen dat ik een superbevalling heb gehad. ik weet nu wat ze bedoelen met oerkracht. ondanks dat ik niet uitgerust was had ik super veel energie tijdens mn bevalling. ik heb trouwens nr1 gestemd omdat het mijn plan was om mn hele huis netjes te hebben en ik baalde ervan dat ik alleen maar lichte dingetjes mocht doen. en de vermoeidheid heb ik niet als nadeel ondervonden. liefs doris