hallo, Ben nu 31wk5 zwanger van de 1e, en ik loop al een week of 4 met een zeer hardnekkige schimmelinfectie rond. Ik heb al 2x een 3-daagse kuur gehad met van die vaginaaltabletten, en ben nu aan een 6daagse kuur hiermee bezig. heb er nu 5 gehad, dus vannacht de laatste, maar heb nog niet het idee dat het weg is... Daarnaast smeer ik me al weken suf aan de buitenkant, eerst met gyno-mykonazol creme en nu met Canesten. Soms gaat het even wat beter, maar het blijft steeds terugkomen en wordt er echt helemaal gek van! De ha heeft een kweekje gemaakt, en ik krijg vrijdag de uitslag... Mijn vraag is nu eigenlijk; wie heeft er tijdens zijn zwangerschap ook zo'n hardnekkige schimmelinfectie (gehad), en heeft er nog tips? Hoe is het uiteindelijk overgegaan? Was het na de bevalling wel weg? (daar ben ik dus bang voor, dat het chronisch wordt).. Alle ervaringen / adviezen etc zijn welkom, als ik er eindelijk maar eens vanaf kom! liefs van Poppie ps: ondergoed en handdoeken was ik al op 90 gr, met neutral en zonder wasverzachter, ik gebruik geen inlegkruisjes, was me niet met zeep daar beneden, dus dat kan het allemaal niet zijn!
Heey Poppie, Vreselijk he... ik heb er ook bijna heel de zwangerschap last van gehad en moest heel de tijd smeren met Canesten omdat je die applicators officieel niet mag gebruiken in de zwangerschap (kan je baarmoedermond raken). Uiteindelijk heb ik die dus wel gewoon heel voorzichtig gebruikt en toen was het over! Terwijl ik ook het gevoel had dat het noooooit meer over zou gaan Het was helaas wel pas in week 36 ofzo, had ik het maar eerder gedaan Verder heb ik er na de zwangerschap 1 keer heel even last van gehad (ben er altijd gevoelig voor geweest) maar verder niet meer.
ik heb wel eens gehoord dat gewone yoghurt ook moet helpen, maar daar moet je anders ff over googlen....
Helaas kan ik helemaal meepraten over dit probleem! Hoop met heel m'n hart dat deze zwangerschap dit keer zonder schimmelinfectie gepaard gaat! Zo ongeveer alles heb ik geprobeerd om er van af te komen: van yoghurt, tot Molkosan, Tea tree etc. Uiteindelijk kreeg ik na overleg met VK,HA en Gyn de vaginale tabletten voorgeschreven! Deze zijn absoluut niet schadelijk voor je kindje en het lijkt me zo dat deze personen dit echt niet voorschrijven als het niet goed voor je kind zou zijn, toch? Het produkt was in ieder geval een verademing! Om de 3 dagen gebruikte ik een tablet en dit was ook het enige wat me hielp. Na de bevalling was deze ellende gelukkig voorbij en ik hoop dat het voor jou ook niet lang meer duurt.
Die vaginaaltabletten heb ik nu dus al voor de 3e keer, nu een dubbele kuur zelfs! Het is nu weer minder aan het worden gelukkig, dus ze helpen idd. Maar ja voor hoelang he... moest jij ter voorkoming van een nieuwe infectie om de 3 dagen zo'n tablet (blijven) gebruiken? En zo ja, was dat voor de rest van je zw.schap? Ik zit er nl ook aan te denken om te vragen aan mijn ha of ik een zgn. "onderhoudsdosis" kan krijgen van die tabletten... uit ervaring weet ik dat ik anders over een week weer de pineut ben... groetjes Poppie
Erg vervelend allemaal die schimmel infectie,s he? Heb er zelf ook weer last van maar mijn HA durfde nog niet echt schimmel te zeggen maar heeft mij wel gelijk de canasten creme voor geschreven om premitief aan het werk te gaan. Er zijn inderdaad verschillende soorten schimmels die vaginaal zijn, maar tijdens de zwangerschap is die moeilijk te bestrijden omdat er niet zoveel mag. Schimmels deijen inderdaad bij vocht en zou een optie zijn om zonder onder goed te slapen en in ieder geval katoenen ondergoed te dragen die goed ademen en vocht opnemen.
Ik hoop voor je dat de creme bij jou aanslaat en dat het snel weg zal zijn! met blote billen slapen doe ik al (tenzij ik zo'n vaginaal tablet moet inbrengen, want dan heb je echt een inlegkruisje en dus een onderbroek nodig). katoenen ondergoed heb ik ook, en als ik thuis ben loop ik ook zoveel mogelijk met een lange rok aan en daaronder niks (haha ja klinkt stom maar je moet wat he, zo kan het tenminste "luchten")...
Hoi Poppie, Ik gebruikte ze om de drie dagen omdat dan de kuur op was en het ook niet veel langer duurde voordat ik weer kon huilen van de (jeukende) pijn! Echt het was abnormaal zo'n zeer dat het deed en de bevalling daarna was gewoon een eitje! De HA schreef een paar kuren uit zodat ik inderdaad niet iedere week terug hoefde te komen. Bij de apotheek vroegen ze ook steevast of dat wel klopte en dat ik toch wel zeker wist dat een complete kuren waren. Uiteraard probeerde ik zo lang mogelijk te wachten met een nieuwe kuur, maar dit was vaak niet veel langer mogelijk. Na de bevalling heb ik ze gelukkig niet meer nodig gehad en heb ik de kuren die over waren netjes naar de apotheek teruggebracht. Bij mij was zonder ondergoed slapen ook niet echt een optie. Al m'n broeken waren aan het eind van de dag rijp voor de wasmachine zo vochtig dat ze waren (excuses voor de details). Door dit alles voelde ik me ook vies terwijl ik mezelf echt wel goed schoonhoud hoor! Maar óm dit onderwerp hangt vaak een taboe om het er zo over te hebben vond ik. Als iemand je vroeg hoe gaat het me je dan zeg je niet meteen dat je ontzettende jeuk hebt toch? Terwijl dat het enige is waar je de hele dag aan zit te denken. Poppie hoop dat deze tabletten bij jou wel iets langer z'n werk doen en dat jouw laatste weken toch als prettig kunnen worden ervaren! Liefs Corine
Jeetje klinkt echt herkenbaar! idd doet het zo'n ontzettend pijn! (jeuk valt bij mij nog wel mee) dat je de hele dag bijna nergens anders aan kan denken! en je voelt je idd vies en doodongelukkig! Ik ben het zwanger zijn ook mega zat, en dat is vnl hierdoor! heb nu de 6-daagse kuur afgerond, ben benieuwd hoe lang het nu wegblijft. Pijn is iig een stuk minder (nou ja vandaag weer beetje last, maar nog niet zo erg). Morgen naar de ha voor de uitslag van het kweekje, ben benieuwd! Ik wil ook zeker een voorraad gaan vragen, want dit schiet niet op zo. Nog even een vraagje: jij had ook die gyno-daktarin tabletten he? Had je de 1-daagse of de 3-daagse kuur? Ik hoop van harte dat deze ellende je deze zwangerschap bespaard blijft, want het is echt verschrikkelijk! iig bedankt voor je verhaal, klinkt gek maar het is al fijn als je weet dat je niet de enige bent... en nog belangrijker; dat het overgaat na de bevalling haha! liefs van Poppie
hallo dames, ik heb ook een schimmelinfectie. Bij mij helpt een badje met dode zeezout of tee tree olie heel erg verzachtend. het is heel natuurlijk en kan dus geen kwaad voor jou en je vruchtje. succes! groetjes sjaantje
Hoe herken je een Schimmelinfectie? En als je gaat vrijen met je man doet dat ook altijd pijn? En is het besmeteljk?
Een schimmelinfectie herken je aan vreselijke jeuk en/of een branderig gevoel, dit kan inwendig zijn maar ook uitwendig op je schaamlippen (of beide). Deze kunnen dan ook rood en geirriteerd zijn. Vaak heb je ook witte, korrelige afscheiding. Vrijen kan idd ook pijn doen, of het altijd zo is weet ik niet. of het besmettelijk is zijn de meningen over verdeeld, men zegt dat je man jouw kan blijven besmetten (zonder dat hij perse klachten moet hebben). Maar of dat dus zo is zou je huisarts je moeten kunnen vertellen. groetjes Poppie ps: overigens heb ik -even afkloppen!- al 2 weken geen last meer, jippie!
Ik ben bang dat ik ook een schimmel infectie heb Heb heel veel korrelige afscheiding en jeukt! Word er gek van, heb maandag afspraak staan bij de huisarts. Zal jullie tips ook eens gaan uitproberen!