HELP! Verkouden en overgeven

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Wup, 25 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Hoi meiden,

Ik heb even snel jullie hulp nodig. Mijn man, ik en onze kleine zijn alle drie verkouden. Vannacht hebben we allen geen oog dicht gedaan. Jacob is vandaag erg huilerig en heeft 37,7. Ook zit hij erg vol in zijn neus. Hij drinkt nu erg slecht (borstvoeding), maar zonet heeft hij na de voeding overgegeven. Echt alles kwam eruit. Is het verstandig om hem nu gelijk weer aan te leggen (ivm uitdroging) of kan ik beter eventjes wachten? Hij zit nu even rustig in zijn wipstoeltje te kijken.

2. veertje

veertje Fanatiek lid

Ben vanmorgen met Lisa naar de huisarts geweest, ze is ook heel erg verkouden en had vannacht 39 graden koorts en gooide al haar voedingen eruit, wij kregen de tip om kleine beetjes te geven zodat ze niet zo snel alles eruit spuugt en dat gaat nu harstikke goed, ze heeft om 10 uur 60 cc gedronken en dat zit er nog steeds in.
    De huisarts zei liever vaker en minder dan alles eruit spugen ivm uitdrogen.
    Moet nu goed haar luiers in de gaten houden of ze plast..

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.212
    35.987
    113
    Mijn dochtertje is met 6 weken ziek geweest, ook een nachtje in het ziekenhuis geweest ivm uitdrogingsgevaar. De arts zei ook lekker vaak aanleggen, want dan drinkt ze vaker en minder en heb je grotere kans dat het binnenblijft. Verder de plasluiers goed in de gaten houden.

4. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Gewoon kleine slokjes aanbieden.
    Je kan ook ors halen als je bang bent dat de kleine uitdroogt.

Beterschap voor je moppie

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.212
    35.987
    113
    ORS is eigenlijk niet nodig als je bv geeft dat heeft de arts in het ziekenhuis mij toen ook verteld.

6. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    oke dat wist ik niet, geef geen borstvoeding ;)

7. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Ik heb zonet nog 1 borst aangeboden en dat blijft er wel in gelukkig. Hij mocht van de apotheek niet hoger dan 38 graden koorts hebben. Hij had 37,8 en heb toch maar een paracetamolletje gegeven.

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Waarom mag een kindje niet hoger dan 38 graden koorts hebben? Dat kan echt geen kwaad hoor... ik geef Eva alleen paracetamol als ze zich echt niet lekker voelt of als ze hoger dan 40 graden zou hebben. Koorts is ook nuttig namelijk en zonder koortsverlagende medicijnen kan je beter het ziekteverloop in de gaten houden.
    Daarbij is tot 38 graden verhoging, daarboven is koorts. Ik vind het een raar advies van een apotheek...

9. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Op zich mag het wel, maar hij is nog maar net drie maanden geweest. Een baby onder de drie maanden mag zowieso geen koorts hebben. Gister toch nog de huisartsenpost gebeld, en als hij vanmorgen nog meer dan 37.6 heeft meot ik met hem naar de huisarts. Hij is nog steeds erg vol en heeft steeds een hoestbui. Hij slaapt nu nog, als hij straks wakker wordt moet ik hem temperaturen.

Deel Deze Pagina