Zeer kortademig op het moment,26 weken zwanger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door pooh82, 8 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pooh82

pooh82 Fanatiek lid

11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    Hallo,

Ben benieuwd of iemand mijn "klacht" herkent: ik ben op het moment zooo kortademig/ benauwd!
    Inmiddels 26 weken zwanger. T lijkt of m'n buik zo "hoog" zit dat het me belemmert in m'n ademhaling.
    Nou heb ik ook echt wel een flinke buik voor m'n termijn ( sommige vragen of het er geen 2 zijn;)), maar ik vraag me af of ik me zorgen moet maken?
    De wasmachine staat bij ons op zolder, 2 trappen op...als ik eenmaal boven ben moet ik eerst 10 minuten zitten en bijkomen voor ik weer wat kan gaan doen! Is dit normaal? Of herkent iemand dit?

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Had het ook wel in mijn zwangerschappen: conditie die wat minder werd, buik die in de weg zat en dan bijvoorbeeld bij vermoeidheid of warmte.. Ik leek wel een omaatje met momenten :p

3. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Ik heb hier ook last van! Ik krijg zelfs amper lucht als ik op de bank lig met mijn hoofd op de leuning, alsof ik dan knel zit ofzo.
    Moet ook eerst even bijkomen als ik heb trap gelopen en iedere keer denk ik 'volgende keer heel rustig de trap op lopen', maar de volgende keer denk ik er dan al niet meer aan.

4. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Hier halfverwege de trap al pauzes in moeten lassen.
    Hier ook mega buik en vragen menSen of ik
    Al moet bevallen.
    Nu hou ik echt veel vocht vast en door se warmte is alles nog zwaarder ...

5. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Heel herkenbaar hoor. Zeker vanaf die termijn en tijdens groeispurtjes van mijn buik, met trappenlopen en hitte. Rustig aan doen, niet te veel van jezelf vragen!

6. Misha85

Misha85 Fanatiek lid

17 dec 2013
    1.326
    0
    0
    Ja hoor hier ook snel benauwd over n stukje waar ik voor heen 15 min over deed daar wandel ik nu 30/40 min over tot frustratie van m'n vriend want die krijgt weer last van z'n rug van t slenteren
    En als ik dan wat meer tempo ga maken krijg ik harde buiken
    Dus ik doe lekker rustig alles in m'n eigen tempo :D

7. pooh82

pooh82 Fanatiek lid

11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    Wat een snelle reacties:)
    T is dus wel herkenbaar;), soms word ik gewoon moe van mezelf!
    Vooral vandaag was het erg, denk ook ivm de hitte. Ik was niet vooruit te branden! En dan ook nog bij iedere inspanning zo'n benauwd gevoel.

Ik probeer het ook rustig aan te doen, maar ik ben best hard voor mezelf en vind dan dat ik me niet zo aan moet stellen en gewoon door moet gaan. Dus na even een zit pauze pep ik mezelf op en ga ik toch maar weer verder waar ik mee bezig was, terwijl m'n lichaam eigenlijk niet meer wil.
    Snappen jullie het nog?

Ook met slapen heb ik er last van, op m'n zij is de enige positie dat ik normaal kan ademen, op m'n rug krijg ik het ook Spaans benauwd.

8. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Ja klopt je buik duwt n belangrijke ader dicht waardoor je het benauwd krijgt als je op je rug lift.
    Op m'n zij heb ik er ook last van maar mbv extra kussens om
    Me heen is dat iets te verlichten.

Ik vind t nu loodzwaar ook met nog n kleuter en peuter van nog geen twee!

9. pooh82

pooh82 Fanatiek lid

11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    @twoboys: oh jij hebt er al 2 rondlopen dus, ik een dochter van 3,5 dus dat is nog wel te doen:)
    Maar wat je zegt: alles lijkt loodzwaar, misschien komt dat ook wel door het formaat van m'n buik, maar bij mijn dochter heb ik nooit echt last van benauwdheid gehad.

Je moet me ook niet van de bank zien afkomen als ik een tijdje gezeten heb, man.....k lijk wel 80! Eerst moet ik naar voren gaan zitten, dan moet ik me afzetten en dán probeer ik met al m'n energie in m'n lijf me staande te houden;)

Verder mag ik echt niet klagen wat betreft m'n zwangerschap, maar ik hoop zo dat ik wat meer lucht en energie terug mag krijgen!

10. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.334
    689
    113
    Utrecht
    Ik had het ook toen ik ongeveer zo ver was als jij. Nu heb ik er eigenlijk geen last meer van. Ik merkte dat de baby ook wel eens hoog lag. Ik heb haar af en toe echt naar beneden geduwd. Hihi!
    Verder is mijn buik de laatste paar weken weer wat gegroeid en meer naar voren komen te staan. Ik heb nu echt weer meer lucht. Ik ben wel snel buiten adem, maar dat is meer een conditioneel probleem. Geen benauwdheid.

11. pooh82

pooh82 Fanatiek lid

11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    @tassie74: fijn om te horen dat het dus ook weg kan gaan in de loop van de zwangerschap.
    Was eigenlijk bang dat dit aan zou houden tot aan m'n bevalling, maar het is een hele geruststelling dat dat dus niet hoeft.
    Wat je zegt: waarschijnlijk ligt het kindje momenteel erg hoog waardoor ik het zo benauwd heb.

Wat ik ook heb sinds 2 weken is s nachts het gevoel dat er kramp in m'n kuit schiet, ik kan dan net op tijd m'n voet naar me toehalen, anders schiet het er echt in.... Best leuk dat zwanger zijn, alleen die kwaaltjes hè ;):)

12. Misha85

Misha85 Fanatiek lid

17 dec 2013
    1.326
    0
    0
    Die krampen herken ik ook ;)

13. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.334
    689
    113
    Utrecht
    Helaas, hier ook kuitkrampen. Vooral lekker als het midden in de nacht is en ik in stilte mijn voet naar mijn gezicht toe trek zodat de spieren kunnen ontspannen (met een dikke buik daar tussenin). Hihi, heel elegant.

Deel Deze Pagina