Een jaar verder, wat hebben jullie veranderd?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Helena11, 10 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Helena11

Helena11 Lid

10 aug 2016
    12
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Ik weet dat er al veel topics over geschreven zijn maar wij zitten inmiddels in ronde 12 en ben heel benieuwd naar jullie ervaringen voor degene die na een jaar zwanger werden. Heb je dingen veranderd? Sinds ronde 8 ga ik naar de Accupunctuur, let op voeding, sport wat vaker en drink nu ook iedere dag granaatappelsap. Allemaal dingen die ik heb gelezen, maar ik dacht gewoon proberen het kan nooit kwaad.

Ik heb sinds 3 cyclussen rond eisprong paar dagen bloed verlies en een paar dagen later ook weer rond mogelijke innesteling. Bij dokter geweest, getest op soa en alles goed. Ze zegt nog een half jaar aankijken.

Graag jullie ervaringen of veranderingen die mogelijk hebben geholpen! Al blijft het natuurlijk altijd gissen of dat zo is, maar na een jaar weet ik het niet zo goed meer..

2. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

9 jul 2016
    1.772
    817
    113
    Ik ben nog geen jaar bezig, maar omdat mijn moeder zonder aantoonbare reden 5 jaar over haar eerste zwangerschap gedaan heeft, ben ik al een keer bij de gyn geweest. Daar werd gezegd dat als het in december niet gelukt is om zwanger te worden, ik terug mag komen en ik zou dan de MMM in mogen. Iets verandert heb ik niet. Ik sport al meerdere keren per week en ik eet gezond, meer kan je toch niet doen.

3. Fleurr82

Fleurr82 Actief lid

25 feb 2013
    344
    0
    0
    Ik kom op dit forum om eens te lezen over lotgenot
    Zuid-Holland
    Hi Helena.
    Wij zijn af en aan 1,5 jaar bezig. We pakken het nu echt serieuzer aan want we worden er niet jonger op.
    Ik slik nu echt dagelijks mijn mama fit vitamine en mineralen. Ook let ik op eten, meer bewegen en minder stress.
    We zijn inmiddels ook naar de gyn omdat mijn cyclussen vrij lang zijn (gem. 38 dagen). Ik ben helemaal gezond en heb ook gewoon eiblaasjes. Bij mijn eerste inwendige echo dacht ik de ovulatie nog te moeten gaan krijgen in die week. Wat bleek uit bloedonderzoek? Eisprong was al geweest!
    Dus ben inmiddels ook gestopt met de ovulatie testen die blijkbaar niet goed uitgevoerd zijn door mij.
    Moet sowieso af van die testdrang die mij af en toe breekt.

Vanaf nu gewoon regelmatig inwendige echo's, dieet en om de dag gemeenschap in de vruchtbare 2 weken.

Bij mijn vorige zwangerschap had ik een poos vrij genomen om bij te komen vam de werkdruk en tevens de hele maand om de dag gemeenschap. En die maand was het raak!

4. Annoniem2015

Annoniem2015 Actief lid

26 dec 2015
    112
    4
    18
    Wij zijn met 1 jaar naar de ha geweest. Toen kregen we een verwijzing naar de gyn. Wel kregen we toen te horen, dat we nog zo jong waren.. maar daar hadden we maling aan. En dat er gemiddeld een jaar tot 2 jaar voor staat. We moesten 'geduld' hebben.

Bij het ziekenhuis kreeg ik een inwendig onderzoek, werd wr bloed geprikt en werd mijn man z'n zaad nagekeken. Dit bleek de eerste keer niet super goed en moest dus 3 maanden later opnieuw. Ik kreeg ook vrij snel een Hsg en toen alles in orde bleek te zijn, moesten we het nog een half jaar zelf proberen. Daarna mochtem we eventueel beginnen met IUI (zonder hormonen), en daarna IUI met hormonen.

Bij de IUI behandelingen heb ik ook acupunctuur geprobeerd, mn voeding aangepast etc. Ik zocht ook van alles op en probeerde van alles, maar helaas mocht het toen niet baten. Na die IUI behandelingen hadden we pauze en begonnen we aan IVF. Bij ons was toen de eerste verse ivf terugplaatsing raak. Voor een 2e kindje hebben we bijna dezelfde weg afgelegd, maar begonnen we meteen met ivf. Hier lukte het 'pas' de 2e ivfpoging (maar had er wel al 1 afgebroken poging opzitten).

Wat ik veel dronk en at waren idd granaatappels, ik nam een dubbele dosis foliumzuur, at veel chocolade (met het idee dat ik dan een gelukshormoon aan zou maken) en verder zorgde ik ervoor dat mn voeten warm waren. Droeg dus altijd sokken.. ook in bed. Had namelijk gelezen dst warme voeten goed waren voor de doorbloeding van je baarmoeder.

Veel succes!! En hopelijk mogen jullie ook snel het wonder ervaren van een positieve test en een wondertje in jullie armen!!

5. Helena11

Helena11 Lid

10 aug 2016
    12
    0
    1
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties! Dat van warme voeten heb ik ook vaker gelezen. Ik heb altijd hele koude voeten, dus kan daar wellicht nog iets aan veranderen :)

Wat goed om te horen dat IVF bij jullie heeft geholpen Annoniem2015! Wij moeten over een half jaar terug komen bij de huisarts, tot die tijd probeer ik me niet zo druk te maken maar het is makkelijker gezegd dan gedaan ;)

6. Nooortje

Nooortje Actief lid

1 aug 2016
    470
    132
    43
    Hi!
    Wij zijn nu een jaar bezig maar door mijn lange (re) cyclussen aangekomen in ronde 10. Ik ben onderzocht door de gyn, waarbij alles goed bleek. In ronde 9 was het raak, maar dat is een miskraam geworden. Het verschil met de eerdere ronde's was dat ik strakker allerlei extra vitamines gebruikte naast super gezond eten.(magnesium, vitamine d, multi vitamine, foliumzuur en teunisbloemolie) Daarnaast zijn zowel mijn man als ik meer gaan sporten en hebben we onze werkstress daarmee wat buiten de deur gelaten waardoor we strakker om de dag konden sexen. Maar.. in de weekenden dronk ik nu juist wel een wijntje waar ik dat eerder niet deed. En natuurlijk voel ik me daar (nu het uitgelopen is op een miskraam) super schuldig over.
    Conclusie; ik denk dat vooral het sporten (gezonde ontspanning dus) in alle opzichten goed heeft gedaan. Owja en wat mij vooral lucht gaf was nieuwe leuke plannen maken voor de invulling van het kinderloze leven (lees festivalkaartjes kopen en weekendjes weg boeken).
    Succes :)

7. Chats

Chats Niet meer actief

Hoi Helena,

Na 1 jaar "proberen" doorgestuurd naar de gynaecoloog en omdat mijn eileiders verstopt zaten raakte ik dus niet zwanger....... Open gemaakt en nu inmiddels volledig hersteld.
    Nu gaan we eigenlijk overnieuw beginnen, onze kansen komen nml nu pas! We geven dit een jaar de tijd en dan pas de medische weg in.

Het enige wat ik anders doe dan voorheen is multi vitaminen slikken en nog meer genieten! Ben wel gaan beseffen dat zwanger raken (en blijven) een groot wonder is......

Hoe meer stress jij hebt, hoe moeilijker het wordt! --- lees je raakt dan in een obsessief gedrag en de teleurstelling wordt elke maand groter----
    dat is mijn ervaring!!! Ik geniet nu volop van het leven (leef wel gezond hoor :D ) en heb er vertrouwen in dat het vanzelf goed komt!!!

Temperaturen geeft mij vaak rust in hoe mijn cyclus verloopt. Misschien iets voor jou? In ieder geval succes en hoop dat je geniet van het leven!

8. Amintah

Amintah Lid

27 jul 2016
    33
    0
    0
    Wij zijn ondertussen bijna 2 jaar bezig en de laatste 3 cycli pas met acupunctuur en osteopathie erbij, ik weet wel dat ik zwanger kan worden maar het blijven is nog een probleem (4mks)
    de osteopaat heeft me inmiddels terug helemaal recht gezet, bekken stond scheef en mijn heiligbeen zat geblokkeerd & verkeerd. Heb sindsdien ook een veel betere loophouding !

De tips die ik allemaal gekregen heb en zoveel mogelijk toepas:
    - de eerste 2 weken van ms tot eisprong : omega3 bijnemen => zorgt voor de doordringbaarheid van de eicel, een soort soepelere harde schil (zoek maar eens op)
    - foliumzuur neem ik sowieso alle dagen
    - vitamine D nam ik een paar maand terug alle dagen, maar sinds ik dankzij pokémon go alle dagen buiten te vinden ben neem ik die niet meer :p (een te lage vitamine D kan ook zen invloed hebben) een half uur per dag buiten zijn (zonder zonnebrandcrème) is voldoende om het op peil te houden!
    - magnesium neem ik 's avonds bij, enkel in de 2 weken wachttijd => magnesium is nodig voor de natuurlijke progesteron aanmaak + je spieren relaxen er van en dat helpt wel :) over het algemeen neem ik dat dagelijks tot tweedagelijks, het helpt zeer goed tegen de krampen die ik voorheen had en heb ook geen spierpijn meer bij het lopen
    - multivitamines neem ik zo hier en daar ook eens bij :) maar alleen als ik er zin in heb :p ik eet goed en gezond genoeg over het algemeen, maar als er wat minder gezonde dagen aankomen of gepasseerd zijn, dan neem ik er al eens bij
    - alcohol : max 2 dagen per week werd geadviseerd door de acupuncturist, heeft een grote invloed... (al heb ik me op verlof er niets meer van aangetrokken)
    - max 2 koppen koffie per dag nog & geen cola meer => caffeïne is een grote boosdoener volgens de acupuncturist. Meer dan 200mg koffie doet je kans op een mk x2 stijgen.. en alsje vriend er ook meer drinkt dan is het x4 zelfs. (en ik dronk 3-4 koffies per dag + een blik cola.... nu nog 1koffie en voor de rest deca's en geen cola meer )
    - na de eisprong, als ik koude voeten heb, een kwartiertje een warm water badje :) doet nog eens deugd ook ! En de buik warmhouden zou ook moeten. Maar ik voel dagelijks eens aan mijn buik en die is voldoende warm... Sinds ik daar op let merk ik trouwens een groot verschil ik warmte aan de buik voor en na de eisprong. En de dag voor ik mijn ms krijg heb ik steevast een koude buik... :eek:
    - lopen : ben begonnen met start to run! Voel me ook veel beter daardoor zelfs ! Helpt ook voor de doorbloeding "down there"

Als ik het zo noteer is het best veel, maar hier is het een gewoonte geworden.. =)
    na 2j en 4mks doe je wel zotte dingen tenslotte :p

9. Kimm17

Kimm17 Fanatiek lid

10 feb 2016
    2.513
    1.989
    113
    Wij zijn nu ook in ronde 12 en we zijn al na de ha geweest. Mijn vriend kreeg een slechte uitslag over zn sperma kwaliteit die hebben we in 1 maand opgekrikt naar redelijk positief, door gezond te eten 1 biertje per week en Condensyl te slikken.

Mijn cyclussen worden met de maand langer dus het is zeer frustrerend als je denkt 1 probleem gevonden te hebben en redelijk opgelost te hebben blijkt er toch nog wat aan de hand te zijn.
    Mijn ha was trouwens heel soepel en heeft ons meteen door verwezen naar het ziekenhuis en we hebben 6 sept onze eerste afspraak dus ben benieuwd wat er gaat komen.

Ik slik elke dag mama vitamine plus visolie van davitamon. Drink idd ook granaatappelsap. Werk in een ijssalon maar had gelezen dat dat ook niet goed was rond de eisprong dus eet minder ijsjes haha.
    Heb nu 3 rondes na de eisprong tarwekiemolie geslikt maar tot nu toe geen resultaat.
    Drink voor de innesteling te bevorderen ook rooibos thee had gelezen dat dat ook goed was.
    En idd voeten warm houden. Geen koude dingen drinken en eten rond eisprong en innesteling.
    Vind elke maand nieuwe dingen om te proberen haha dus lees heel veel erover voor nieuwe tips :p

Deel Deze Pagina