zeer korte menstruatie, is dat normaal?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door karlijn, 5 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. karlijn

karlijn Niet meer actief

Sinds januari ben ik gestopt met de pil. Vanaf de 2de ronde heb ik een redelijk regelmatige cyclus. Zie ook mijn handtekening onder de banner.
    Toen ik afgelopen zondag de 1ste tekenen van mijn menstruatie zag, was ik natuurlijk niet blij. Maar hij kwam wel weer mooi op tijd. Het is nu woensdagochtend en het enige wat ik tot nu toe heb gehad is een klein beetje oranje/bruine afscheiding, wat met een inlegkruisje op te vangen was. Het is nu zo weinig, dat het lijkt of de menstruatie al over is. Maar de "echte" bloeding is niet doorgezet. Omdat ik me tijdens deze menstruatie anders voel dan anders; iets gevoeligere borsten, misselijk, sneller een opgeblazen gevoel, heb ik vanmorgen toch maar een test gedaan. Maar die was negatief.
    Ik kon afgelopen maand mijn eisprong ook niet vinden, dmv ovulatietesten. Daarbij komt ook dat ik tussen ronde 4 en 5, na 1 maand, gestopt ben met het etos zwanger worden.

Kan dit er allemaal iets mee te maken hebben? Zal mijn menstruatie nu nog doorzetten?

2. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Klinkt idd niet als menstruatie.
    Het zou een innestelingsbloeding kunnen zijn.
    En dat je je ei niet kon vinden, misschien was hij later, want vanaf welke dag tot welke dag heb je getest?

Misschien aan het einde van de week nog een testje er tegen aan gooien?

3. karlijn

karlijn Niet meer actief

Ik heb van dag 13 tot en met dag 20 getest.

Laten we hopen dat het inderdaad een innestelingsbloeding is. Ik zal het laten weten.

4. Nissy2

Nissy2 Actief lid

2 jul 2009
    142
    0
    0
    Ik heb weleens ergens gelezen (dus weet niet of dat ook echt waar is) dat als je geen of geen goede eisprong hebt gehad je menstruatie ook lichter kan zijn.
    Je lichaam geeft dan de signalen niet sterk genoeg door aan je hersenen om een volwaardige menstruatiebloeding te krijgen.
    Maar nogmaals; ik weet niet of het waar is wat ik gelezen heb.

5. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Dat klopt een bloeding elke maand zegt nog niet dat je een eisprong hebt
    Maar het is wel vreemd dat je nu al een jaar bezig bent en je eisprong niet kan vinden
    Alle hormonen zouden uit je lijf moeten zijn nu

Ik zou anders vanaf dag 7 gaan zoeken naar een eisprong je kan namelijk (net als mij) een lange luteale fase kunnen hebben

6. Emjee

Emjee Actief lid

23 jul 2009
    289
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sinds ik weer met de pil ben gestopt, heb ik ook van die rare menstruaties. Wat jij beschrijft heb ik ook al een aantal keren gehad. Helaas komt bij mij dan altijd na een dag of twee alsnog de echte menstruatie om de hoek zetten.

Weet m'n god niet wat ik dan als eerste menstruatiedag moet aanhouden :( Iemand een idee?

Tis balen, hopelijk heb je snel duidelijkheid!

7. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    De eerste dag van je menstruatie is de eerste dag dat je echt rood bloedverlies hebt. Roze en bruin telt niet daarbij.
    Dit weet ik van een gyn., maar staat ook op t forum.

Groetjes!

8. karlijn

karlijn Niet meer actief

#8 karlijn, 6 aug 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 aug 2009
    Dit is nieuw voor mij. Ben ook nog maar een onbekende in dit hele gebeuren. Dan zou het ook maar zo kunnen zijn dat ik steeds verkeerd gerekend heb.

@puzzcat24; het is niet zo dat ik al een jaar mijn ei niet kan vinden. Deze maand lukte het niet. Hoe heb jij je eisprong gevonden, als je zo'n lange luteale fase hebt? Ik neem niet aan dmv ovulatietesten. Zou namelijk een duur geintje kunnen worden.

9. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Nou ik kon mijn ovu voelen en heb 2 rondes met ovu testen zitten proberen
    En ik voelde het op het moment dat die posi was
    Je kan naar ovulatietesten en zwangerschapstesten gaan daar zijn de ovu testen goedkoop

En eisprong kan ten alle tijden springen je kan bv te laat hebben getest

10. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    ik werd keurig om de 29 a 33 dagen ongesteld maar had geen ei sprong. bij de gyn kwamen ze er achter dat ik die niet had maar voelde toch echt elke maand een ei sprong tenminste dat dacht ik.
    zo erg kan je geest je voor de gek houden.
    heb clomid gekregen dat is een hormone pil en tadaa zwanger.
    ik hoop dat dit bij jou niet het geval is maar ik kon qua temp ook mijn ei sprong de ene keer wel en de andere keer niet vinden. ook erg raar als je helemaal geen ei sprong hebt maar ja.
    ik hoop voor je dat je snel zwanger bent. en als je een jaar bezig bent zou ik even naar de ha gaan even vragen misschien word je doorgestuurd naar een gyn

11. karlijn

karlijn Niet meer actief

Ik ben nog geen jaar bezig. Sinds januari ben ik pas gestopt. Ik ga ervan uit dat het nog te vroeg is om doorgestuurd te worden.

12. gillian2009

gillian2009 Bekend lid

10 feb 2009
    727
    0
    0
    sunlight had je geen ei? maar je was wel steeds ongi? heel kort dan? of heel weinig? hoe kan dat dan? je bm gaat toch een laag opbouwen vanaf een eisprong? en als er geen innesteling is breekt ie af en wordt je ongi. Hoe zit dat dan?

13. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    @ Karlijn
    Ik zie dat je wel zwanger bent, gefeliciteerd!!!

14. karlijn

karlijn Niet meer actief

Dank je. Ik had het totaal niet meer verwacht.
    Totdat ik van de week toch maar eens een test heb gedaan. Tot mijn verbazing zag ik een streepje. Ik vond hem vaag, maar hier op het forum vonden ze hem overduidelijk.

Het is allemaal nog een beetje onwerkelijk en ik geloof het nog niet helemaal.

15. race

race Lid

10 jun 2009
    28
    0
    0
    groningen
    Wat betekend dit roze en bruine dan precies? Ik heb dit nl. al een week of 5 en wordt dus niet echt ongesteld.

@ Karlijn: Gefeliciteerd meid!!

16. karlijn

karlijn Niet meer actief

17. mevrnathalie

mevrnathalie Fanatiek lid

20 mei 2009
    1.494
    0
    0
    Ik heb een vraagje.

Ik heb vanaf donderdag 6 aug. donkderbruine afscheiding gehad, dit duurde tot vrijdagmiddag. Zaterdag 8 aug./zondag 9 aug. en maandag 10 aug. was 1 inlegkruisje genoeg, alleen een druppie lichtbruin.

Ik durf nog niet te testen, verder ben ik af en toe misselijk en heb ik last van mijn onderbuik, beetje drukkend gevoel.

Kan ik nu zwanger zijn?

18. mevrnathalie

20 mei 2009
    1.494
    0
    0
    Niemand een reactie????? Vandaag weer wat rare krampjes in mijn buik maar geen duivels......

19. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.979
    136
    63
    Hallo allemaal,

Ik ben sinds januari gestopt met de pil. De eerste 3 maanden werd ik tot op de dag nauwkeurig na 28 dagen ongesteld. Nu is mijn menstruatie zeer onregelmatig en heb ik een cyclus van ruim 6 weken! Tijdens mijn jarenlange (14 jr) pilgebruik werd mijn menstruatie steeds korter. Ook nu ik de pil dus niet meer slik, duurt het maar 2 dagen (2 1/2). Weet iemand of dit wel in orde is?
    Ik ben in de afgelopen periode wellicht 1x zwanger geweest;pijnlijke borsten en positieve test. Toch werd ik weer ongesteld, dus ws. een miskraam. Maar ook deze bloeding duurde maar 2 dagen!!
    Ben benieuwd of iemand dit herkent of mij hier meer info over kan geven.

20. mevrnathalie

20 mei 2009
    1.494
    0
    0
    Hoi Maria,

Ik heb ook een bizar verhaal. Ik moest 22 juni ongi worden, toen werd ik het 24 juni, opzich netjes na 30 dagen toch. Vervolgens kreeg ik 6 juli een flinke bloeding, deze duurde dik 6-7 dagen en echt super veel bloed, toen d8 ik wat raar...ik toch maar een test gedaan en ja hoor een positieve test, toen naar de HA geweest voor een bloedtest en ben inderdaad zwanger geweest maar mijn HCG-waarde was te laag, toen kreeg ik nog een echo en er was niets meer te zien, dus die erge bloeding was dus de miskraam, heel vervelend allemaal. Vervolgens ben ik na die bloeding niet meer ongi geweest en kreeg ik alleen 6 aug. een beetje donkerbruine vloed, was op te vangen met een inlegkruisje en het werd steeds lichter en lichter...dus geen bloed.

Nu ben ik zo'n miep dat ik gewoon die test niet durf te doen... heb wel af en toe last van misselijkheid en mijn borsten lijken groter en heb last van een vol gevoel in mijn onderbuik...nou misschien toch maar een testje wagen!!!

Verlies je tijdens deze (korte) menstruatie wel echt helderrood bloed? Ze zeggen als je 2 dagen helderrood bloed verlies dat het een menstruatie is. Misschien moet je even langs je huisarts gaan?

Deel Deze Pagina