gemeenschap en zwanger en bruinverlies

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Mus, 9 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mus

Mus Bekend lid

13 sep 2008
    870
    11
    18
    Vrouw
    Arnhem
    #1 Mus, 9 sep 2009
    Laatst bewerkt: 9 sep 2009
    Hallo!

Ik ben vandaag 5 weken en 2 dagen zwanger en heb volgende week mijn echo (bij 6 weken en 2 dagen) en intake.

Nu heb ik wat vraagjes. Mijn vriend en ik hebben in deze korte zwangerschap wel een paar keer gewoon gemeenschap gehad en ik had vorige week en deze week 1 dag bruinverlies (volgens mij beide keren op een dinsdag). Dat bruinverlies varieerde van heel licht slijmerig tot een hele zwartbruine draad. Kan gemeenschap kwaad op dit moment of moeten we maar tijdelijk even stoppen met penetratie? Oh ja! Kan er wel bij vermelden dat ik beide weken de zondag ervoor heb gevlogen. Weet niet of dat er ook mee te maken kan hebben?

Tevens vraag ik me af.. is er met 6 weken en 2 dagen zwangerschap wel wat te zien op de echo? Ik weet overigens zeker dat ik op 15/16 aug. een eisprong heb gehad, dus de zwangerschapsweken moeten kloppen..

Wacht met spanning je antwoord af en alvast bedankt!!

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi mus,

Het bruinverlies is vaak afkomstig van je wat kwetsbare baarmoedermond die nu heel goed word doorbloed.
    Gemeenschap kan dit bloedverlies triggeren maar kan geen miskraam veroorzaken. zolang het bij een beetje blijft mag je gerust nog gemeenschap hebben.
    Bij 6 weken en 2 dagen is het niet altijd even duidelijk te zien op de echo, het kan ook zijn dat er nog net geen hartactie te zien is....
    Bereid je daarop voor dat het je niet tegenvalt.

Imke

Deel Deze Pagina