zeer lange onregelmatige cyclus...wie ook?

Discussion in 'Zwanger worden' started by miep84, Aug 11, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Linda1984

Linda1984 Niet meer actief

Ik gebruik zelf geen ovulatietesten meer. Vind ze nogal prijzig met mijn cyclus. In ronde 2 had ik na 2 weken een positieve test; na 3 weken nog niet ongesteld; weer een positieve ovulatietest. Toen ben ik ermee gestopt...
    Nu zit ik alweer op 64... begin het nu toch wel heel erg zat te worden :(

Iemand trouwens ervaring met teunisbloemolie en tarwekiemolie?

2. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

Aug 15, 2011
    4,055
    4
    38
    Ik zit inmiddels op dag 69. Na het stoppen van de pil ben ik ongesteld geworden ( ontrekkingsbloeding) daarna dus niet meer.

We zijn nog niet aan het "klussen" omdat ik pas geopereerd ben ( narcose) en vrijdag a.s. nog een ingreep heb. Na vrijdag gaan we aan de gang. Maar nog steeds niet ongesteld geweest!

Ik heb van de huisarts wel een Provera kuur gehad om het op te
    wekken, maar daar ben ik nog niet mee gestart. Ik twijfel ook of ik dat wel moet doen. Misschien moet ik maar afwachten... Maar wachten duurt zo lang!!

3. Jolien2

Jolien2 Bekend lid

Jul 22, 2011
    652
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb 5 maanden moeten wachten op een menstruatie. Die kuur zou ik na 6 maanden krijgen van de dokter. Was achteraf blij dat ik dat niet gedaan heb want ik had het gevoel dat mn lijf het zelf weer ging doen. Nu inmiddels 9 weken later nog steeds niet ongesteld :( Ik ga straks even naar de huisarts, blijf namelijk buikpijn houden (steken in liezen).... Heb ik sinds 4 weken menstruatie achtige pijn.... Ben benieuwd wat ze zegt.

Vervelend al die verhalen van lange cyclussen !! Ik testte me suf de afgelopen weken omdat ik er zo onzeker van werd. Nu vorige week laatste negatieve test dus het zal wel niet zo zijn op dit moment maar vind buikpijn zo irritant.

Succes allemaal !! En hoe stom het ook klinkt, afwachten is het enige wat we kunnen doen.... :(

4. Jolien2

Jolien2 Bekend lid

Jul 22, 2011
    652
    1
    0
    NULL
    NULL
    Teunisbloem en tarwekiem olie geen ervaring mee. Zou dat bevordelijk kunnen werken?

5. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

Mar 27, 2011
    1,545
    66
    48
    Female
    Gelderland
    Bij de een wel en bij de ander niet..

6. AnGeLSuUs

AnGeLSuUs Lid

Aug 15, 2011
    25
    0
    0
    administratief medewerkster
    Almere
    Hallo allemaal!

Ook ik ben sinds paar maanden gestopt met de pil om een kleine hummel met mijn mannetje te krijgen. :)

Eind April ben ik met de pil gestopt en sindsdien heb ik nog maar 1 x een "natuurlijke" menstruatie gehad, precies 8 weken nadat ik gestopt ben met de pil. Dit was begin juni.

In juli is er echter geen menstruatie ontstaan en ook vorige week, begin augustus, had ik ongesteld moeten worden maar is dit niet gebeurt...:(

Ik ben bang dat ook ik een lange onregelmatige cyclus heb, want ik heb vorige week woendag (toen ik 2 dagen overtijd was) een zwangerschapstest gedaan voor de zekerheid, maar deze gaf aan dat ik niet in verwachting ben. :(

Het is op deze manier moeilijk om in te schatten wanneer het beste te vrijen en wanneer te testen...
    Eerlijk gezegd hoop ik steeds dat ik ongesteld wordt zodat ik daarna meer "zekerheid" heb op de ovulatie en dus meer bevruchtingskans...

Het is in ieder geval fijn om er hier over te kunnen praten! :p

7. wendypas

wendypas Actief lid

May 5, 2011
    105
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat fijn dat er meer mensen zijn die net zoals ik een erg lang cyclus hebben!! (NOT!!)
    Maar wel fijn om het er met iemand over te hebben. Deze week zat ik even in een dipje zit vandaag op dag 74, maar het gaat weer steeds beter. Geduld, geduld, geduld!!
    Ik denk dat ik vandaag even naar de etos of kruidvat ga. Ik heb een tijdje de etos zwanger worden pillen geslikt, maar geen ongi. Nu maar eens teunisbloemolie of a. vogel menstruasan. En ach, baadt het niet dan schaadt het niet!!

8. miep84

miep84 Niet meer actief

ben ook aan de teunisbloemolie, tot nu toe nog geen resultaat, dag 40 en nog geen eisprong of ongesteldheid te bekennen... maar idd, baadt het niet...

9. Barbulet

Barbulet Lid

Aug 18, 2011
    80
    0
    6
    NULL
    NULL
    Het is fijn om eens te lezen dat je niet de enigste bent die aan t aanmodderen is, het is alleen niet fijn om te weten dat er zoveel mensen met problemen zijn...

Ik ben al een aantal jaar geleden gestopt met nuvaring. Niet om zwanger te raken, maar om van alle bijwerkingen af te komen. Daarna lange tijd condoom gebruikt als anticonceptie. Menstruatie kwam maar niet, heeft echt maaaanden geduurd (weet niet eens meer precies hoelang). Daarna werd mijn cyclus wat regelmatiger (ook al zat er steeds nog lange tijd tussen). We zijn ook gestopt met condoom, omdat we graag een kindje wilden.

Vorig jaar zomer was ik dan eindelijk wat regelmatig geworden, ongeveer 35 dagen. Dat heb ik zo vol gehouden tot dit najaar. Toen duurde het weer wat langer, dus ik dacht.. goh.. daar gaan we weer. Maarr wat bleek, ik was zwanger!! Helemaal blij natuurlijk.

Helaas, bij de gyn bleek ik een missed abortion te hebben en ik kreeg een MK. ook moest ik nog gecurateerd worden omdat het allemaal niet goed weg was gegaan.

Daarna duurde het 3,5 maand voor ik weer ongi was. Volgens de gyn moest ik maar afwachten toen ik met 2,5/3 maanden belde. Daarna duurde het 5 weken. Nu is het echter al 7,5 en nog steeds niet ongi. Test gedaan: negatief.

Dit is toch niet te doen zo? Volgens gyn kan het gebeuren na een miskraam, nou daar zit je dan lekker. Hoe moet ik dan ooit weten of ik overtijd ben of niet?

10. AnGeLSuUs

AnGeLSuUs Lid

Aug 15, 2011
    25
    0
    0
    administratief medewerkster
    Almere
    Jeejtje Barbulet, dat is wel heel vervelend allemaal voor je :(
    Ik hoop dat je snel meer geluk zal hebben..

Gisteren heb ik voor de zekerheid nog 1 keer een test gedaan, omdat ik nog niet ongesteld ben geworden, maar driemaal is in dit geval niet scheepsrecht :(

Als ik die verhalen lees van anderen die al veel verder zijn dan ik met proberen zwanger te worden besef ik dat ik eigenlijk nog maar net begonnen ben (hoewel het soms al voelt als een eeuwigheid, omdat ik erg graag wil :p) en dat ik dus niet te ongeduldig moet zijn.

Ik ben vanaf mijn veertiende al aan de pil geweest (ruim 9 jaar) en het is dus logisch dat mijn lichaam even de tijd nodig heeft om weer een natuurlijk ritme te krijgen. Mijn "controle-freak" kant hoopte echter dat het precies zou lukken op de datum die ik in gedachten had en dat is in dit geval niet handig ;) maar dat kwam ook beetje door de verhalen van mijn moeder en zus die gelijk zwanger waren toen ze dat wilden...I guess not everybody is that lucky! :)

11. Gerbera

Gerbera Niet meer actief

Hier ook lange onregelmatige cycli. Dus je bent niet de enige.

Share This Page