Berg

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Zara75, 8 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Mijn dochter is inmiddels ruim 2,5 jaar en heeft nog steeds die vervelende berg op haar hoofdhuid.
    Hebben jullie tips? Ik wil liever niet met olie aan de slag, nacht laten intrekken of zo, ze heeft nl behoorlijke bos haar.😉

2. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Hier ook nog steeds berg...door het blonde haar zie je het eigenlijk niet goed, alleen als je er echt naar kijkt.
    Ik las laatst iets over een anti-bergborstel. Ik ga daar zelf van de week even naar op zoek. Wie weet helpt het.

3. p1982

p1982 Niet meer actief

hier een dochter van bijna 4 jaar en ook nog erg

alles al geprobeerd maar niks helpt

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Na een paar maanden is het officieel geen berg meer, maar een vorm van eczeem. Hier heeft onze dochter het ook. Ik kam haar af en toe met een luizenkam. Voorzichtig over de hoofdhuid, zodat de korstjes los komen. Werkt perfect.

5. highenergy

28 jul 2014
    86
    17
    8
    NULL
    NULL
    Ik heb van mijn huisarts een shampoo gekregen. Die hielp erg goed, de plakkaten berg zeg maar, kwamen losser vd huid zodat het goed uit te kammen was daarna.

6. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.711
    4.029
    113
    Overijssel
    Zoon wordt in januari 2, en helaas ook nog steeds van die dikke vieze plekken.
    Insmeren is gewoon niet te doen, hij wordt panisch als er water op zijn koppie komt en dus heel goed uitwassen wordt lastig.
    Maar de huisarts heeft er shampoo voor?

7. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Mijn zoontje heeft hier ook lang last van gehad en ik kreeg de tip om boter in zijn haren te smeren, gewoon smeerbare boter voor op brood, even in laten trekken en dan met een pasje (oud bankpasje oid) voorzichtig te krabben. Werkte perfect, het kwam allemaal los.

8. Wondertjes1114

Wondertjes1114 Bekend lid

1 feb 2011
    519
    0
    16
    Wij hebben bij dochter het ingesmeerd met babyhaarlotion en 5 minuten in laten trekken. Daarna het uitkammen en het was na 2 keer verdwenen.

9. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    Onze jongste van net 4 heeft het ook nog.
    Wij hebben van de huisarts nu shampoo omdat ze er best veel last van heeft.
    Die gebruiken we nu 2x in de week ipv haar normale shampoo.
    Nadeel hiervan is wel dat het het haar erg uitdroogt.
    De eczeem is wel al een stuk minder.

Volgens de huisarts zal ze hier niet makkelijk vanaf komen omdat ze vrij snel eczeem heeft wat bij haar vooral op de hoofdhuid voorkomt.

10. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.198
    16.536
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier ook nog steeds maar wordt wel minder.
    Ik was 1x per maand haar haren met een drupje anti roos shampoo en dat lijkt te werken.
    Ik gebruik die van Guhl.
    Tussentijds spoel ik wel haar haren uit met alleen water want veel wassen stimuleert het juist.
    Ik gebruik ook vaak zo'n luizenkammetje en hier ook een bos met krullen dus maakt het er niet makkelijker op .

11. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    hier heeft mijn dochter het ook nog heel lang gehad. Tip van de huisarts : Geen kinder/babyshampoo meer gebruiken en niet te vaak wassen
    En voor de echt hardnekkige plekken heb ik een zalfje gekregen voor eczeem, want het is i.d. geen berg meer op deze leeftijd.

12. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.705
    2.383
    113
    Maar als je geen baby/kindershampoo mag gebruiken, welke volwassen shampoo moet je dan gebruiken? Ik heb wel eens een tijdje gewoon simpele volwassen shampoo geprobeerd maar zag geen verschil. Ik ben ook wel benieuwd wat voor shampoo van de huisarts dat is die highenergy eerder noemde.

Mijn dochter van 8 (ja echt, wil niemand ontmoedigen ofzo :() heeft er nog steeds last van. Olie en/of kammen is hier echt geen optie met lang haar. En de haren worden hier maar 1x in de week gewassen, dus daar zal het toch niet aan liggen lijkt mij. Ik wist ook niet dat het eigenlijk geen berg meer is en heb er eigenlijk nooit bij stil gestaan om ermee naar de huisarts te gaan.

13. Deliana

Deliana Niet meer actief

Haar wassen met speciale shampoo van Zarqa heeft hier goed geholpen.

14. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Helaas, die heeft hier niet geholpen...

15. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Haren wassen met shampoo's zonder sulfaten en weet ik wat is sowieso al goed.
    (Niet voor het eczeem hoor) voor dochter gebruik ik cantu kids line.

Mijn dochter had ook eczeem op haar hoofdhuid en ook een bos krullen, olie of wat dan ook hielp niet.
    Ik heb van de dermetaloog locoid scalp lotion ofzo gekregen en in no time was het weg !

16. highenergy

28 jul 2014
    86
    17
    8
    NULL
    NULL

17. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Bij de huisarts kan je een shampoo / lotion hiervoor krijgen.
    Je zou ook een probiotica kuur kunnen doen. Zoon had hevig eczeem en op zijn hoofd ook berg (later eczeem)
    Ik heb de darmocare infantis gebruikt.

18. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Ik zou voorzichtig zijn met korstjes eraf kammen. Ik heb zelf vaker eczeem op mijn hoofd. Met krabben aan de korstjes, zelfs heel zachtjes, komen ook altijd haren mee. Gevolg was kale plekken op mijn hoofd.

19. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    Ik heb voor mijn dochter ook de ketoconazol shampoo maar helaas
    is het nog niet minder geworden.
    De jeuk is wel een stuk minder.
    Shampoo moeten we nu 4 weken 2x per week gebruiken ipv de gewone shampoo.
    Daarna zou het over of in ieder geval minder moeten zijn.

De korstjes eraf kammen durf ik niet zo goed.
    Net wat Antje zegt er komen dan ook gelijk hele plukken haar mee.

20. misa

misa Niet meer actief

Dit, dus ik zou kijken naar voedsel of melkproducten en dit weg laten.

Deel Deze Pagina