zeer lichte ongesteldheid vs wel of geen eisprong ?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Pooltje, 23 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pooltje

    Pooltje Actief lid

    28 mei 2007
    325
    0
    0
    Ik ben sinds kort in de MMM beland, omdat ik vermoed(de) dat ik niet elke maand een eisprong heb. Ik twijfel hieraan omdat ik niet elke maand een positieve ovulatietest krijg en ook vaak slechts heel beperkt ongesteld wordt (slechts twee dagen en heel weinig vloeien). Ik dacht een verband te herkennen tussen geen positieve ovulatietest en lichte ongesteldheid.

    Maar afgelopen maand ben ik helemaal gescreend met echo's voor follikelmetingen en is ook bloed afgenomen om hormoonwaarden te bepalen. Deze maand heb ik een dubbele eisprong gehad en op de echo was goed dik baarmoederslijm te zien. Een echt overduidelijk positieve Ovutest heb ik ook deze maand niet gehad, wel een lichter streepje.

    Als er een relatie zou zijn tussen een eisprong en zware of lichte ongesteldheid, had ik deze maand dus een zwaardere ongesteldheid moeten krijgen. Maar de :evil: zijn gepasseerd en het stelde weer niks voor. Dit zou kunnen betekenen dat ik me zorgen maak om niets en wel maandelijks ovuleer.

    Ik zal dit natuurlijk in mijn eerstvolgende gesprek met de gynacoloog bespreken, maar dat duurt nog even :( .
    Ik vroeg me af of er volgens jullie een verband kan bestaan tussen lichte en zware ongesteldheid en een eisprong en/of vruchtbaarheid van de vrouw?
     

Deel Deze Pagina