Wat in het koffertje doen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sadieraven, 20 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Hey meiden.

Afgelopen maandag is met 36 weken het pessarium verwijderd dus het kan ieder moment gebeuren maar heb sowieso met 38+1 nog een gesprek met de gynecoloog over inleiden met 39 weken.

Ik krijg haast in me kont, ben al het laatste aan het strijken, wassen, vouwen en klaarmaken etc. Maxicosi staat klaar in een vuilniszak, aankleedkussen ligt klaar in het plastic en haar bedje ligt ook klaar met het plastic. Ready to go zou je zeggen.

Nu raak ik de weg kwijt met wat ik in het koffertje moet doen voor mij en mijn dochter van 6 als de kleine meid zich toch onverwachts meld....
    Stom he?

Wat hebben jullie erin zitten voor jezelf, de baby en eventueel andere kinderen? :)

2. Martinelli

Martinelli Actief lid

4 mei 2015
    352
    13
    18
    Pff koffertje vind ik ook zo lastig!
    Ik heb het nu deels ingepakt, en ik had gewoon zo'n lijstje van internet uitgeprint! Voor mezelf een setje kleren die ik naderhand aankan, en een shirt van mn vriend die groot genoeg is voor mij om in te bevallen...
    Verder wat verzorgingsspullen voor mezelf, ik had ook wat spullen voor mn vriend erin gedaan (schoon en net shirt, deo en een tandenborstel).
    2 pakjes voor ons meisje, een simpel onesie en rompertje van de zeeman voor direct na de bevalling zeg maar, en een mooi pakje voor de dag erna.
    Komend weekend gaat de maxicosy in de auto, met een wikkeldeken erbij zeg maar!
    Veel verder kom ik ook niet :D

3. naomirebecca

naomirebecca Actief lid

16 apr 2015
    192
    10
    18
    Ik heb de tas/koffer in mijn inloopkast liggen met spullen die er alvast in kunnen en heb het lijstje opgehangen aan de deur want er zijn toch dingen zoals slippers opladers etc die je er als laatste moment in moet doen. Zodat als ik weg moet, ik of mijn partner zo kunnen nalezen wat er nog snel bij elkaar geraapt moet worden. Mijn lijst ziet er als volgt uit:

Portomonee met id kaart man en ik + zorgverzekering pasjes van beide
    4 rompertjes 2 van elke maat en lang en korte mouw (50 56)
    2 kleding setjes van elke maat, 1 boxpakje maat 56, 2 paar sokjes en zo'n warm berenpakje
    2 mutsjes
    Speen
    Omslagdoek / dekentje
    Luiers (wist niet of t nodig was)
    Maxicosi met voetenzak

Bevallingsshirt
    Extra shirt voor na de bevalling
    Pyama broek /joggingsbroek
    3 onderbroeken
    3 paar sokken
    Toilettas met make up
    Spiegeltje
    Tandenborstel + tandpasta
    (Voedings)bh
    Elastiekjes
    Haarborstel
    (Hand)creme
    Pantoffels/slippers
    Badjas
    Lippenbalsem
    Deo
    Make up remover doekjes

Telefoon + oplader
    Camera
    Batterijen
    Tussendoortjes + flesje drinken
    Iets te lezen/puzzelen

Voor mijn kleine man heb ik een apart koffertje met een setje kleren. Hij gaat naar mijn ouders toe en mocht ik onverwachts langer in t ziekenhuis blijven kunnen ze altijd extra kleren bij mij thuis halen.

4. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Wat ik op zulke lijstjes nog wel eens mis is;

Douchespullen. Soms kan je al meteen douchen en met zeep is dat wel fijn vanwege zweet en bloed.

Kleingeld, voor een rolstoel of parkeergeld. Denk ook aan kleingeld voor een snack tussendoor etc.

Oh en badslippers had ik ook mee. Wij hadden een gezamenlijke douche daar en ik bent een smetvrees muts als het daar op aan komt ;)

5. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik had ingepakt;

Een nachthemd om in te bevallen
    Setje schone kleding en ondergoed
    Toilettas met shampoo, tandenborstel etc
    Haarelastiek
    Voor vriend een schoon shirt en deo
    Camera + oplader
    Oplader telefoon
    Zwangerschapskaart

Voor dochter
    1x setje maat 50
    1x setje maat 56
    2x mutsje
    2x sokjes
    1x vestje
    2x romper
    Speen
    Knuffeltje
    Voetenzak zat al in de Maxicosi

Tip; alles wat je niet van te voren kan inpakken op een lijstje schrijven en op de tas/koffer leggen zodat je man dit nog kan pakken als jullie onverwachts weg moeten.

Ik werd onverwachts ingeleid dus mijn vriend is later nog wat spullen gaan halen.

6. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Ahaa van dat lijstje op de kast is idd een slimme! Ik ben echt een sufferd dat ik me portomonnee en oplader vergeet etc... Ik heb ook douchespullen opgeschreven! Ga bij de DA even van die reisflesjes halen van shampoo, conditioner en wasgel. Washandje en handdoek heb ik opgeschreven maar volgens mij is dat overbodig in een ziekenhuis ;)
    Voor me dochter is her nog het makkelijkst. Scheeld ook als ik ingeleid word dan weet ik waar ik aan toe ben met die meid. Ze mag erbij zijn maar me vader staat standby om dr op te halen als ze het eng vind etc..
    Kleingels komt altijd van pas idd maar me ex heeft daar altijd ladingen van dus dat zit wel goed en ik ga met de taxi naar her ziekenhuis dus heb geen parkeerkosten voor als het erg lang duurt. Denk dat me vader me ook weer thuis brengt met die meiden

7. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Een eenvoudig mee te nemen spelletje zoals kaarten of rummikub oid. Misschien een pen en papier.

8. Robano88

Robano88 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.165
    59
    48
    Ik wil als het kan bevallen in het geboortehuis en in bad als dat kan en mag. Dus op basis hiervan heb ik mijn koffertje gepakt :)
    Kofgertje staat klaar met de volgende spullen:
    * 2 grote en wijde nachthemden
    * 2 wijde boxers die ook lekker zitten
    * 1 paar normale sokken voor als ik naar huis mag
    * 1 paar dikke sokken voor als ik koude voeten krijg
    * badjas
    * 1 normale BH
    * 1 sport BH (zit ruimer en misschien comfortabeler)
    * bikini topje voor in bad
    * zwembroek van vriend
    * 1 extra setje kleding van vriend
    * slippers
    * joggingbroek voor als ik naar huis mag
    * trui voor als ik naar huis mag
    * 2 flesjes water
    * paar snelle Jelle repen
    * druivensuiker
    * kleine verpakking aanmaak limonade (handtas formaat)
    * opkikkertjes
    * 2 pakjes voor de kleine man (1 maat 50 en 1 maat 56) met alles erop en eraan (rompertje, sokjes, broekje, truitje, mutsje, jasje)
    * 1 grote hydrofiel luier
    * 1 monddoekje
    * 1 badcape
    * 1 wiegdeken (om te gebruiken als deken in maxi cosi eventueel)
    * 1 omslagdoek die ook in maxi cosi kan
    * 2 gesteriliseerde speentjes
    * fototoestel met extra batterij en kaartje

Zodra het zover is heb ik een lijstje gemaakt voor mijn vriend wat hij nog moet pakken. Want dat gebruik ik nu nog dus kan er nog niet in.
    * toilettas (haarborstel, tandenborstel, tandpasta, make-up doekjes, douchespul, etc)
    * make-up tasje (hahaha die moet van mij ook mee :))
    * opladers telefoon
    * zijn eigen toilettas
    * maxi cosi
    * mijn handtas (met extra kleingeld)

Alle belangrijke en nodige papieren zitten in mijn handtas. Die heb ik nu ook gewoon bij me als ik weg ga voor boodschappen etc. Voor het geval het dan begint heb ik in ieder geval de belangrijke papieren en info bij me :)

Volgens mij was dat het zo uit me hoofd

Deel Deze Pagina