ineens heel veel eten

Discussie in 'Voeding' gestart door Wen, 30 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wen

Wen Actief lid

hoihoi,

Mijn zoontje krijgt 6 x een flesje 150cc. Dit kreeg hij met moeite naar binnen, meestal maar 120. Nu drinkt hij sinds een paar dagen ineens zijn flessen leeg en komt na 2,5 uur al weer voor voeding. HEb net 180cc gegeven en dat ging ook op.

Ik snap hier echt niks van. Natuurlijk fijn dat hij zijn flesje opdrinkt, maar nu komt hij weer om 3 uur 's nachts terwijl hij eerst doorsliep.
    ik ben wel net overgestapt van Friso ha naar gewoon, zou dat minder zwaar op de maag liggen?

Of is het zijn 3e maand sprongetje?

groetjes, wendy

2. Marijntje

Marijntje Bekend lid

9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    kan een sprong zijn zo rond 12 weken. Maar bij Fleur precies hetzelfde....een maand geleden zat ze nog op 6 x 120 en nu al 5 x 180 (precies, niet 200). Jemig en ze groeit zo hard. Je ziet haar gewoon ontwikkelen...soms bijna per dag! ze zullen het wel nodig hebben.

Hoe veel weegt je zoon? Fleur nu rond 5.6 kilo denk ik.

Als hij opeens snachts weer komt dan kan het inderdaad goed een sprongetje zijn. Wat hij snachts wil drinken verdeel je over de flessen overdag want de voeding die hij nu snachts wil heeft hij overdag gewoon nodig gehad zeg maar. Zou gewoon 5 x 180 proberen. Doe je toch 180 precies dus 180/6 =200 cc en dan 20 weggooien). Ik moet dat hier sowieso langzaam opbouwen omdat Fleur reflux heeft..en zij drinkt wat ze krijgt aangeboden allemaal op...ze zou ook 210 leegdrinken maar dat lijkt me nog wat te veel.

Succes! Marijntje.

3. Wen

Wen Actief lid

hoihoi,
    Snel kan dat gaan dan he?
    Fabio weegt nu ruim 5,8 kilo. Het cb zei ook al dat ik naar 5x180 moest gaan, maar toen lukte dat nog echt niet. Ik ga het nu inderdaad maar 180 maken en geven. Hij zat ook nog op 6 flesjes, dus die moet ik dan nu ook naar 5 afbouwen.
    Jij maakt dus het flesje mengt het poeder en gooit er daarna weer 20 cc uit? Maar dit doe je ivm de reflux? Wat gebeurt er eigenlijk precies als een baby reflux heeft? Geeft ze dan veel over?
    Groetjes, wendy

Deel Deze Pagina