Hoi allen, Semmeke is de laatste week zo moeilijk.hij is normaal eentje die niet huilt zonder reden zoals moe zijn of vervelen.maar nu ...god hij weent zoveel. Als anderen bij hem zijn is er niets aan de hand dan slaat hij zo om en is blij maar als ik bij hem ben moet ik hem altijd vastpakken en bij blijven of hij huilt.soms na de fles gaat het nog omdat hij dan baby tv kijkt in zijn stoel en slaperig is. Leg ik hem op het waskusszn dan huilt hij alsof hij tot hij rood word en hoest(geef hem iets in debutanten als afleiding wat heeeel eventjes helpt) hij ligt te rollen te stampen met de voetjes.wil alles pakken rond hem en achter hem.als ik de armen door zijn mouwen doen dan is het brullen. Maar s'nachts is een nachtmerrie. Hij vecht tegen het slapen gaan in mijn armen(wieg hem altijd met liedjes in slaap) hij krabt en slaat en weent (Wenen als wanneer hij zich heeft pijn gedaan,is momenteel ook hees) als hij dan slaapt schiet hij wakker als ik hem neerleg en beginnen we opnieuw.ik werk om 5 u 's'ochtends en Sem slaapt om half 11(krijgt nog fles om 10 u anders word hij wakker om 1 u) normaal gaat dit goed maar nu dus wakker worden elk halfuur of minder en moet ik hem weer 'temmen' in mijn armen.vaak liggen we zo een drie keer samen in bed om hem dan terug te leggen (halfuur later opnieuw van hetzelfde ) vandaag pas om 4 uur in slaap gedommeld (om half 5 opstaan voor werk) dit is al enkele nachten dus ben helemaal op.niet te vergeten dat ik ook alles thuis moet doen en we vier keer familie gehad hebben ondertussen. Ventje word zelf niet wakker van het lawaai en tja hij keent de kneepjes niet zo dus maakt het meestal erger waardoor ik kwaad moet helpen gaan,(dus die laat ik maar liggen) Sem heeft al 2 tandjes en voel geen nieuwe komen. Voor de rest ziet hij er gezond uit.soms wat verhoging maar dat is van de warmte denk ik. Daarstraks toen hij bij me in bed lag huilde hij de hele tijd maar als ik hem dan bij ventje deed was hij vrij stil ,kwam ik de kamer weer op dan was het weer huilen Vandaag weer familiefeest maar blijf zelf thuis,ventje mag alleen gaan met Sem,ik ga slapen :-/ Iemand een idee hier? Hij is ongeveer 8 maanden oud.(reflux krijgt hij pillen dus dat is het ook niet,stoelgang normaal) Groetjes
Verlatingsangst. Hele bekende fase rond de 9 maanden ergens. Gaat weer over, maar kan nogal heftig en vermoeiend zijn. Samen slapen kan nogal eens een oplossing zijn, dus als je een mogelijkheid hebt om hem naast je te laten slapen, zie je vaak dat het slapen dan veel beter gaat en je beiden veel meer rust krijgt.
We doen samen om 11 u tot 1 uur een dutje in bed en daarna doet hij na de fles van 6 uur nog een klein dutje alleen.verlatingsangst klinkt idd zo,vind het gewoon raar dat hij bij mij huilt maar als iemand anders komt hii poeslief is(al is het 5sec na de huilbui bij mij)
Misschien toch de reflux?Je zegt dat hij wakker schrikt en huilt. Mijn zoontje heeft ook reflux ik herken dat wel onrustig slapen. Misschien een keer oortjes laten nakijken? Verder geen tips.Het is af en toe lastig als je niet weet wat er is, Vooral als je zo vroeg moet opstaan voor je werk.Kan me voorstellen dat je heel erg moe ben. Liefs, Mama van Rayan
Kan het niet zijn dat hij nu heftig aan het dromen is (icm verlatingsangst)? Dat doet onze dohter ook. En de aan kleed en is een ellende kennen we hier ook, afleiden en doorwerken helpt hier het beste, dat is een fase... En huilen bij jou en niet bij je vriend komt misschien ook een beetje omdat je niet goed in je vel zit, dat voelen die kleintjes haarfijn aan. Dus even lekker uitrusten! Sterkte.
Ohh is dat het? Verlatingsangst? Ik ben de hele week al aan het vechten met mijn dochter, normaal is ze altijd zo lief en vrolijk, nooit huilen. En nu niet in bed te krijgen huilen van puur gif, echt woedend is ze. Of als ze net in slaap valt weer schreeuwen. En dat icm met 4 tanden die tegelijk doorkomen heb ik echt een draakje in huis Dit is waarschijnlijk ook weer een fase? Hoe kun je hier het beste mee omgaan? Toegeven?
Indd, hier op het moment ook verlatingsangst! En dan heeft ze het hevigst bij mama Ik vat het maar op als een compliment, hihi en houd haar lekker dicht bij me! Slaapjes doet ze wel alleen, maar duren erg kort. Gelukkig gaan de nachten - na een paar x nog een knuffel - wel goed!
Toegeven idd, (draagdoek helpt daarbij, kun je zelf nog wel wat doen ). En in jouw geval ook even 3 maal daags een zetpil, zou ik denken, vanwege de tandjes.
Misschien inderdaad verlatingsangst, maar ik had het twee weken geleden ook weer en bij mijn dochtertje is de medicatie voor reflux opgehoogd en dit lijkt te helpen. Misschien toch even na laten kijken.