hoofdbonken en schommelen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Xlaux, 23 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Xlaux

Xlaux Lid

15 mrt 2016
    34
    0
    6
    ik werk in een winkel
    Hoi,

Ons zoontje van 11 maand, slaat met zijn hoofd tegen het hoofdeind van het bed aan. Op handen en knieën heen en weer net zo lang tot hij blauwe plekken en bulten heeft, en dan nog gewoon doorgaan. Doet hij zich zeer dan gaat hij wel huilen maar ophouden ho maar.
    We hebben iets om het hoofdeind heen gemaakt zodat hij zichzelf niet meer zeer doet maar of meneer word woest, gillen en brllen of hij kruipt naar het voeteneind van het bed om het daar te doen, of slaat tegen de spijlen van het bed met zijn hoofd.
    ook als hij zit schommelt hij heen en weer, in de buggy, de autostoel ( al wil dat niet heel goed hij probeert het wel) tijdens het spelen als hij even op z'n billen is gaan zitten voor en achteruit schommelen en op handen en knieën tijdens het kruipen ook , in de eetstoel ( had een lichte kunststoffen maar deze is inmiddels vervangen door een zware houten want meneer stond zo langzamerhand midden in de kamer met z'n stoel zo hard schommelde hij)
    Ben er al mee naar de huisarts geweest omdat ik me toch aardig zorgen maak, hij doet zichzelf zeer en houd dan gewoon nog niet op... die zegt ach t is een fase kijk het nog maar een week of 3 aan en anders maak maar een paar filmpjes dan weten we even wat hij doet, hij heeft geen oorontsteking dus daar ligt het niet aan
    Inmiddels zijn we 2.5 week verder en slaapt zoonlief in het campingbedje omdat het er zo omweg gaat dat het eigen bedje naar mijn idee niet meer veilig is.
    Hij ontwikkelt overigens verder goed, het is een vrolijk kereltje, lekker sociaal en is al druk aan het oefenen met lopen klimmen kruipen spelen etc..
    We hebben donderdag een afspraak bij het consultatie bureau dus kaart het daar ook aan, en dan maar zien wat zij er van zeggen en anders maar weer naar de huisarts met alle filmpjes van de afgelopen weken
    Voor nu vroeg ik me af of mensen hier dit gedrag ( her)kennen en misschien weten wat het zou kunnen zijn? Is het inderdaad een fase ( ik hoop het) of zou het iets anders kunnen zijn?
    Het zit me in elk geval niet lekker, vandaar toch eens de vraag of andere mama's dit kennen,...

2. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Ik herken enkel het bonken van mijn dochter. Op deze manier valt ze in slaap. Ik heb geprobeerd om het af te schermen maar toen was ze behoorlijk in paniek. We hebben het bonken hier geaccepteerd. Stukje verwerken van de dag voor haar.

Het schommelen herken ik niet echt van mijn dochter. Kan het me wel voorstellen dat een kind het doet. Schommelen kan een heel fijn en rustgevend gevoel opwekken en verwerken van prikkels.

Maar als je je zorgen maakt inderdaad actie ondernemen. Jij kent je kind het best :)

3. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.669
    5.707
    113
    Dochter bonkte ook met haar hoofd. Sloeg ook steeds haar hoofd op het matras. Toen ze een maand of 7 was is ze in een camping bed gaan slapen omdat ze dus ook bonkte. Op het cb gaven ze aan dat het een manier van verwerken en in slaap vallen was.

Nu 20 maand en ze slaapt nog erg wild maar bonken doet ze niet meer.

Campingbedje was mijn eerste reactie maar dat doe je dus al.

4. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Fijn dat het bonken bij jou over is!

Hier bonkt ze nog steeds. :rolleyes: campingbedje geprobeerd maar dat werd ze echt niet vrolijk van. Gelukkig valt ze wel redelijk snel in slaap.

5. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.698
    4.306
    113
    noord holland
    Ik heb vroeger zelf gebonkt :roflmao:. En tot wel een jaar of 7 a 8 ofzo dat ik me kan herinneren.
    En schommelen deed ik ook! incl. bijbehorend monotoom geneurie (dat deed ik vooral tijdens het bonken) :oops::).
    Ik ben verder best normaal nu :D.

GDuif vindt dit leuk.
  6. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.698
    4.306
    113
    noord holland
    Naar mijn weten is het vooral prikkelverwerking.

7. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.008
    113
    Ik ken t alleen bij dieren (honden vooral) maar die hebben dan hoofdpijn. Kinderen schijnen t inderdaad ook vaker te doen. Zou niet weten wat je er tegen kan doen, vrees dat t zelf over moet gaan of campingbedje/deryian slaaptentje inzetten.

Mijn broer schommelde niet maar rolde van links naar rechts in zn bed, soort wiegen. Heeft ie echt lang gedaan want ik werd er knettergek van ondanks een muur tussen ons in en ik ben met 5 jaar verschil de jongste. Hij kwam anders niet in slaap, ik dankzij hem ook niet maar dat is wat anders. :D

8. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Die fase duurt hier 6 jaar (exclusief schommelen) en is begonnen op 8 maanden. Mijn man heeft het ook heel lang gedaan zei hij.

Heb je het idee dat het erger is na een prikkelachtige dag?

9. Betsy

Betsy Niet meer actief

Mijn broertje heeft 16 jaar gebonkt met zijn hoofd incl. een soort van neuriën. Het hield pas op toen hij een vriendinnetje kreeg ;)
    Soms doet hij het nog zegt hij, als hij heel moe is maar niet kan slapen. Hij is nu 27....

Het schommelen doet mijn dochter ook. Op handen en knieën en dan voor en achteruit. Ze deed het ook in de maxi cosi. Ze ging dan heel de kamer door. Vond ze heerlijk. Ook in de wipstoel en de kinderwagen.

Goed dat je een campingbedje hebt neergezet. Kan hij zich geen pijn doen.
    Over het schommelen zou ik me geen zorgen maken, is vast lekker rust gevend. Mijn dochter doet het inmiddels alleen nog als er muziek op staat. Wij noemen het dansen :D

Deel Deze Pagina