wat waren bij jullie kindjes symptomen van verborgen reflux???????? ik ben net wat aan het googelen geweest ivm het huil,-slaap gedrag van onze kleine en lees wel herkenbare dingen oa onderstaande dingen kwam ik tegen -Na het eten teruggeven, al kan de reflux ook 'verborgen' zijn -Regelmatig de tong uitsteken en veelvuldig, luid slikken -Pijnlijke gezichtjes trekken van het zuur dat terugvloeit -Typisch geluidje (klinkt een beetje als 'hieiep') -Erg onrustig, gespannen zijn -Slecht slapen, vooral wanneer de baby plat ligt -Het hoofdje naar achter willen houden en opstrekken omdat zo het minste zuur terugvloeit vooral het hieiep geluidje vind ik erg herkenbaar en dat geluid maakt hij erg veel vooral na het drinken....hij heeft ook vaak de hik en verder gilt ons manneke echt veeeeeeeeel hij heeft dan duidelijk ergens last van/pijn maar wat????? krampjes of reflux?????? verder slaapt hij met name overdag erg slecht....de nachten gaan sinds een paar dagen weer goed....maar vandaag is hij dus ( zoals veel andere dagen ) bijna de hele dag wakker geweest ( huilen, jengelen, gillen ) hij is pas na de voeding van 19.00 gaan slapen ( vanaf 9.00 vanmorgen heeft hij alleen maar een hazeslaapje van een uur gedaan ) hij spuugt overigens nooit na het drinken
Hoi, Hier ook een mannetje met verborgen reflux! Na zeven weken was dit pas duidelijk. De symptomen bij ons: - gillen/krijsen!! - overstrekken - water uit de mond (bleek maagzuur) - slecht slapen, ook niet in kinderwagen/box - pijnlijk gezichtje trekken - spuugde ook niet, haalde iets op, maar slikte dit weer door! Na 7 weken gestart met zantac en inbakeren. Na 1 dag ging het echt al veel beter, en hij sliep ook gelijk door!! Nu is hij 15 weken en een heel tervreden mannetje. S"avonds een huiluurtjes, maar verder huilt hij bijna niet meer. Ach wat heeft ons mannetje een pijn gehad, gelukkig is dat nu over. Hij heeft trouwens nog steeds elke dag de hik, gaat nu wel sneller over. Advies: ga naar de HA! Verder kun je het hoofdeinde van het bedje op boeken zetten, meer rechtop de fles geven en na de fles een poos rechtop houden. Succes!!
Klinkt als reflux. Meestal rond 3-4 weken ga je de klachten merken en kunnen alleen maar erger worden. Bedje omhoog, voeding indikken met Johannesbroodpitmeel. Mocht je borstvoeding geven, dan kan dat ook, moet je even de verpakking lezen. Na het voeden minimaal 20 minuutjes omhoog houden en er op letten dat je kindje een paar keer goed boert. Het kan zijn dat je kindje er al te veel last van heeft hoor. Klopt dat refluxkindjes 'snachts beter slapen, omdat ze gewoon moe zijn van de dag. Zou de HA alvast bellen! En laat je niet afschepen hoor, want daar hebben ze nog wel eens een handje van!
boeren doet hij dus erg weinig Heb net jbpm gehaald....mag ik dit eventueel alvast zonder overleg met het CB gaan geven ( en mag dit icm nutrilon forte ) ik vind het zooooooo zielig....heb er vanaf vanmorgen 8.00 alweer een dag gillen en krijsen op zitten...arm manneke