Ik ben vandaag voor een eerste echo geweest, want 14 oktober jl. was de eerste dag van mijn laatste keer ongesteld. Dan klopt het denk ik dat ik 6 weken en drie dagen zwanger ben. De vrouwenarts heeft een inwendige echo gedaan en er was inderdaad een zwangerschap te zien, maar het was nog heel klein en er was geen hartklopje. Dit heeft me ontzettend ongerust gemaakt. Er werd verder ook niet ingegaan of dit slecht was of niet. Ik werd gewoon met een doorverwijzing naar het lab. gestuurd en kan het over twee weken weer proberen. Nu ben ik continu in gedachten over dit en ik krijg het idee dat er iets niet goed is met het kindje enz. Zeg me a.u.b. eerlijk of het normaal is dat na 6 weken en drie dagen geen hartfunctie te zien is. Heb trouwens geen bloedverlies, maar wel vanaf het begin zeurpijnen in mijn onderbuik. Alvast bedankt, Sarah
HOi sarah, Ja het komt vaak voor dat je met dit jonge termijn nog geen hartje kan zien kloppen daarom plannen ze vaak na 2 a 3 weken nog een echo. Het kindje is nog zo klein! Het is dan lastig om een hartje te zien kloppen. Spannend maar het isnog even afwachten. IMKe