Hallo, ik ben 7 maanden geleden gestopt mijn pil. Had eerst een cyclus van 32 dagen maar nu wordt deze steeds langer, momenteel 45 dagen. Bovendien heb ik al sinds mijn puberteit last van ernstige acné in het gelaat, de hals, rug, ... en een zeer vette huid, dit is nu natuurlijk vreselijk verergerd na het stoppen met de pil (Cyprodiol, de generische variant van Diane 35, ik gebruik nu Pangel om alles enigszins onder controle te houden.) Kunnen de acné en de steeds langer wordende cyclus wijzen op vruchtbaarheidsproblemen? Wij vrijen namelijk al enkele maanden minstens drie keer per week maar het is nog steeds niet gelukt (we zitten nu in ronde 5). Mvg.
HOi angel, Nee acne wijst niet op een vruchtbaarheidsprobleem. De wat langere cycles geen aan de je eisprong wat later komt. DIt is geen probleem als je het maar weet. Het is normaal dat het een half jaar tot een jaar kan duren voordat je zwanger bent. Maar na een half jaar kan je gerust voro advies eens naar je huisarts stappen. Succes! Imke