zou een wisselende zw test op restweefsel kunnen wijzen?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Aloha, 24 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    Hoi dames...

Ik heb vreemde dagen achter de rug en ben hard opzoek naar oorzaken.
    Ik heb vanmorgen op ff me gegevens ingevoerd en die komt met de optie van een laat ei.
    maar me moeder zei net iets aan de telefoon wat nu blijft spoken..
    namelijk.. kan het zijn dat ik wisselende posi nega posi nega testen heb door eventueel restweefsel?
    ik meende 6 mei een 1e witte test te hebben gehad. 16 mei voelde ik me vreemd en had ik een licht posi test. dagen daarna dus steeds wisselend, eergister goed posi vandaag goed nega.

ik heb een belafspraak staan met de huisarts vandaag. als het door restweefsel zal kunnen komen wil ik een echo vragen.
    Ik weet wel dat ze tijdens de curretage 22 april ook een echo of camera binnenreden toen ik in slaap viel.. dus neem aan dat ze dan goed kijken of alles echt weg is toch?

2. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ja, dat kan een persisterende trofoblast zijn, dus dat moet je echt zo snel mogelijk terug naar de gyn voor een bloedtest én een echo. Soms groeit het kleinste weefselrestje weer aan, en dat moet zo snel mogelijk worden verwijderd. Laat hier geen tijd meer overheen gaan, zou mijn dringende advies zijn.

Het echobeeld net na een curettage is vaak zo rommelig dat je op basis daarvan niet kunt zeggen of je helemaal schoon bent of niet. Daarom hoort er na 2 weken opnieuw een controle-echo te worden gedaan, maar veel ziekenhuizen zijn daar erg slordig mee.

Suus

3. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    Bedankt voor je eerlijke antwoord. Ik ga het direct voorleggen als de huisarts zo belt. Ik ga volgende week op vakantie namelijk en wil niet daar problemen krijgen. heb 15 juni pas de controle staan. me lichaam doet nu alsof het zwanger is en ik raak compleet in de war van de testen die elke keer anders uitvallen. zojuist nog een zwanger en kids in dezelfde urine gedaan als de kruitvat vanmorgen die negatief was. de zwanger en kids geeft nu wel weer een streepje.

ik wil nu wel even weten wat er gebeurd met me want word nu door emoties heen geslingerd van wel zwanger blij niet zwanger bang boos enz enz

4. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ja, je moet het echt even heel goed laten uitzoeken. Ik heb zelf ook een rest gehad die leek aan te groeien, die moet er gewoon echt zo snel mogelijk uit, zo die er zit. Laat je niet afschepen en neem met minder dan een hcg-test en een echo geen genoegen. En hopelijk valt het mee!

5. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    Huisarts net gesproken. ik moet sowieso bloedprikken om te zien of ik hcg heb. ze belt ook de gyn voor overleg. Als uit het bloed geen duidelijk beeld komt krijg ik deze week nog een echo om vergroeid restweefsel uit te sluiten voordat ik op vakantie ga. Mijn huisarts daar is erg meewerkend altijd dus komt vast goed. Ze zei wel dat het kan zijn dat ik schommelende testen heb door een nieuwe zwangerschap dat me lichaam niet zoveel hcg als afvaluitstoot..?

6. Flavour

Flavour Niet meer actief

Mmm, die snap ik even niet, als je lichaam wat?

O, wacht. Ze bedoelt dat het heel pril kan zijn. Zo pril dat het nog nauwelijks meetbaar is, en naar gelang de concentratie in de urine wel of niet meetbaar is.

Nou, daar gaan we voor!

Suus

7. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    dan moet het al wel een week lang heel pril zijn haha

ze bedoelde volgens mij meer dat je urine bestaat uit afvalstoffen, geconcentreerde urine bevat dit natuurlijk meer. dus kan best zijn dat ze daar ook op doelde hoor. maar ze had het er ook over dat sommige vrouwens soort van alle hcg gebruiken en er bijna geen afvalstof van is.. dus dat je bloedwaardes dan wel hoog zijn maar je afval(urine)waardes niet..

test net nog eens in verse urine nu krijg ik een vlek net naast de controle streep.. die testen werken ook niet mee!!!

8. Flavour

Flavour Niet meer actief

Aha, dat verhaal kende ik nog niet. Wat ik zelf wel heb meegemaakt is dat uit de bloedtest hcg 0 kwam en een dag later met urinetest twee streepjes. Dat kan dus eigenlijk gewoon niet. Toen mijn huisarts belde om te zeggen dat ik niet zwanger was, had ik al vijf knalpositieve testen in huis. Die twee streepjes zijn nu een zwangerschap van 23 weken...

Wanneer ga je bloedprikken?

9. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    goh dat is omgekeerde wereld ook!! ik ga morgen prikken moet namelijk prikken in me vorige woonplaats aangezien ik hier nog steeds geen arts heb. morgen moest ik sowieso daarheen dus kan ik dat mooi gelijk doen. En me huisarts daar is zo ontzettend fijn mens dat ik eigenlijk stiekem ook niet over wil stappen...

hier even een foto van me zwanger en kids testen vandaag... weet niet wat ervan te denken vooral die onderste niet aangezien de teststreep zo dicht tegen de controle streep staat ( had ik vd week ook met een positieve kruidvat) heb maar even gemaild naar zwanger en kids met de vraag of dat kan enz..

10. Flavour

Flavour Niet meer actief

Rare testen inderdaad, maar idd ook wel positief. Maf!

11. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    ja haha maf is het woord wat ik de hele week al zoek!!
    zulke testen heb ik dus ene moment en andere moment niet haha en dat al een week lang!! heelllll MAF!

12. Flavour

Flavour Niet meer actief

Nou, ben heel benieuwd naar de bloedtest. En je zal wel een echo krijgen, lijkt me.

13. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    nou als me bloed uitwijst dat ik effectief zwanger ben wil ik liever geen echo.. ik heb vorige keer namelijk gezegd dat niet te willen voor de 7 weken weer.. maar als er getwijfeld word waar het hcg vandaan komt ben ik de haantje de voorste en eis ik een echo hoor! vakantie was bedoeld om bij te komen van de miskraam niet om me zorgen te maken over een ventuele nieuwe miskraam of iets.. ;)

14. Flavour

Flavour Niet meer actief

Uit 1 hcg-meting kun je helaas niet opmaken of het een nieuwe zwangerschap betreft, aangezien een persisterende trofoblast (aangroeiend restweefsel) ook veel hcg kan produceren. Je zou dus meerdere bloedmetingen moeten krijgen dan, en een stijging volgens het boekje moeten zien, maar dan nog...

Ik snap dat je echo wilt uitstellen, ik heb in hetzelfde schuitje gezeten, maar het is na een miskraam de enige manier om zeker te weten of het om een woekerende rest of om een nieuwe zwangerschap gaat.

Suus

15. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    ik heb even gegoogled op persisterende trofoblast maar kom vooral tegen dat dat door een mola zwangerschap komt?
    zie wel inderdaad ook verhalen van meiden die ook steeds maar weer posi testen en dan weer niet en dan weer wel...

heb er best beetje schrik van.. ga morgen direct een echo eisen.

16. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere

hmmm deze testen zijn gewoon negatief hoor????
    zwanger en kids moet net zo donker zijn als de andere streep of in ieder geval donkerder dan dit wat je nu hebt.. er komt altijd wel een licht streepje op deze tests....

17. Flavour

Flavour Niet meer actief

Nee, een persisterende trofoblast kan ook restweefsel zijn dat weer aangroeit. Is vrij zeldzaam, en het zal het vast niet zijn, maar het geeft wel de klachten die jij beschrijft dus je moet het heel goed laten controleren.

Sorry als ik je de stuipen op het lijf jaag, dat is niet de bedoeling, maar ze hebben mij hier ook weleens op verdacht, vandaar dat ik het weet. Bij mij bleek het een rest te zijn die weinig hcg produceerde. Bij jou kan het ook net zo goed toch een nieuwe zwangerschap zijn.

Suus

18. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ben je niet in de war met de ovutests? Een positieve zwangerschap geldt namelijk gewoon als positief, hoe licht het streepje ook is.

Suus

19. Fleurtjes

Fleurtjes Bekend lid

30 jun 2010
    668
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou bij mij niet hoor en ik heb er er heeeel wat versleten :) en helaas ook flink wat omo witte gehad.
    Mss dat je in de war bent met de ovu testjes?

Sterkte Aloha ik hoop dat je gauw meer duidelijkheid hebt.

20. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    nee een 2e streep is een streep bij zw testen. dus er zitten positieve tussen. maar goed morgen bloedprikken en dat zegt mij meer dan alle vage testjes die ik gehad heb nu. ik hoop stiekem dat het testjes zijn die op een ei hebben gereageerd wat dan verlaat was.

alle andere opties zien er niet zo goed uit.. of opnieuw miskraam. of restweefsel. een nieuwe zwangerschap zie ik minder hoopvol in omdat het naar mijn weten al veel duidelijker had moeten zijn dan..
    maar goed we shall see!!

en nee suus ik vind het juist fijn dat je eerlijk antwoord. heb je meer aan dan het goed gepraat wat veel andere doen! ;)

Deel Deze Pagina