zeer onregelmatige cyclus

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door RooDje, 9 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    Is er iets te doen waardoor ik meer regelmaat in mijn cyclus krijg?
    Voor mijn miskraam had ik een vrij regelmatige cyclus van rond de 30 dagen.
    Daarna schommelt mijn cyclus echter tussen de 23 dagen (kortste cyclus) en de 32 dagen (langste cyclus)
    Het is elke maand weer een gok wanneer mijn NOD is en ik zit soms dagen in spanning!
    Ook mijn eisprong is elke maand op een andere tijd als ik de ovulatietesten moet geloven (schommelt tussen dag 9 en 15 na menstruatie)
    Ik word er gek van! Wie weet raad?!
    Liefs,
    Roodje

2. colo

colo Actief lid

6 dec 2010
    367
    0
    0
    genieten van onze dochter!
    Hier ook cyclussen tusse de 16 en 50 dagen! Ik heb waarschijnlijk pcos,heb nooit stijging van temp. Jij wel? Heb je t al eens met tempen geprobeerd? Als je je eisprong weet per cyclus is er niets ergs aan toch? Alleen erg lastig!
    Kijk wel n beetje uit met die ovutesten,ik heb ze ook gebruikt en bij mij gaven ze telkens positief aan gewoonweg omdat mijn eitjes waarschijnlijk niet springen dus echt betrouwbaar vind ik ze niet..succes!

3. oumjumanah

9 jan 2012
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zelf heb ook een zeer onregelmatige menstruatie. Mijn laatste duurde 32 dagen, daarvoor 4 maanden, daarvoor 2 maanden en daarvoor anderhalfjaar.

Ben naar de gynaecoloog geweest. Die zei dat het normaal was.
    Ik hoop nu dat het altijd 32 dagen zal blijven.

4. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    16 en 50 dagen?! Dat loopt wel heel erg uiteen!
    Wat is pcos precies als ik vragen mag?

Ik ben op aanraden van een collega/vriendin net vorige week begonnen met tempen en ben toevallig zaterdag ongi geworden, zag toen wel een duidelijke daling van m'n temp, dus een stijging zal er ook wel zijn neem ik aan. Of zeg ik nu iets raars?!

Is er dan echt niets aan te doen om meer regelmaat te krijgen? :(

5. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    Jeetje@Umjumanah!
    Vergeleken bij jou lijkt er bij mij nog wel enige regelmaat in te zitten!
    Er zitten bij mij geen maanden tussen.
    En de dokter zei dat het normaal was?

6. oumjumanah

9 jan 2012
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, snap er ook niks van.

Maar ik heb altijd al een onregelmatige cyclus gehad.
    Dat het kan oplopen tot anderhalfjaar.
    In november en december ben ik ongesteld geworden.
    Ik schrok me een hoedje.
    De eerste keer in mijn leven dat ik 2 keer achter elkaar ongesteld werd.
    Ik word ook wel gek.
    Ik wil graag zwanger worden maar het lukt maar niet.

7. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    Hoe lang ben je bezig als ik vragen mag?
    Weet je wel of je een eisprong hebt?

Ik ben vorig jaar na 5 rondes zwanger geraakt, maar kreeg met 12 weken echo te horen dat vruchtje gestopt was met groeien na 6 en halve week. Ik ben toen in Juni gecurreteerd en sindsdien helaas nog niet opnieuw zwanger geraakt. Al met al zijn we nu bijna anderhalf jaar verder na stoppen met de pil en ik maak me soms wel zorgen om mijn cyclus.

Heb jij dat niet? Kan je je niet laten doorverwijzen naar een gyn?

8. oumjumanah

9 jan 2012
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb alleen en eisprong als ik die maand ongesteld word. Ik heb in december een eisprong gehad, die had ik gevoeld. Rond 14 december. En heb nu nog steeds last van steken bij mijn liezen.
    Ik ben 1 jaar en 10 maanden bezig.
    Omdat ik niet altijd een eisprong heb is het irritant.
    Ben zo vaak naar de gynaecoloog geweest.
    Die zei dat er niks is maar dat ik wel clomid kan slikken.
    Maar dat wilde ik niet. ik wil het op de natuurlijke manier doen.
    Dus maar afwachten.

9. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    Is er een bepaalde reden waarom je geen clomid wil slikken?
    2 collega's van mij hebben beide mbh clomid alletwee 2 gezonde kinderen ter wereld gebracht. De ene collega had helemaal geen menstruatie en de andere een hele onregelmatige cyclus.

Een jaar en 10 maanden is wel lang? Hoe jong/oud ben je als ik vragen mag?

10. oumjumanah

9 jan 2012
    6
    0
    0
    NULL
    NULL

Ik ben niet goed met pillen slikken. Kan er niet goed mee omgaan.
    Ik ben 21 jaar.

11. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    @RooDje, hier ook op wisselende dagen de eisprong.
    Ik temp ook en blijf dat dus maar doen; ik weet wanneer ik weer ongi moet worden dus die spanning heb ik niet.

12. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    @oumjumanah
    Oh nog piepjong! Dan zou ik me ook nog niet zo'n zorgen maken! ;)
    Misschien was het in December wel raak en begint je nieuwe jaar meteen geweldig! :)
    Heb je nog meer klachten afgezien van die steken in je liezen?

@1979( ik ben 2 jaar jonger dan jij! :) )
    Hopelijk dmv tempen sta ik ook niet meer voor verassingen! Hoe lang ben jij al bezig?

13. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Hai roodje

Een cyclus varierend van 23 tot 32 vind ik niet slecht. Het is wel wat onregelmatig als je ze vergelijkt maar je eisprong zal dan plaatsvinden tussen dag 9 tot ongeveer dag 18. Daar kun je heel goed zwanger mee worden je moet alleen vroeg beginnen met klussen en wat langer doorgaan. Dit is mij verteld. ( zie mijn cyclussen)

14. colo

colo Actief lid

6 dec 2010
    367
    0
    0
    @ roodje: PCOS is dat je geen eisprong hebt , die eitjes kroppen zich zeg maar elke maand op dus er zitten allerlei eiblaasjes die niet zijn gesprongen dus dan is het heel moeilijk zwanger worden (zie google), het is nog niet voor 100% vastgesteld maar t ziet er wel naar uit dat ik Clomid moet gaan gebruiken.
    Liever vandaag nog dan morgen want wij wachten al 14 maanden...;)

15. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    @Theebeeb
    Ik zie idd dat het reuze meevalt als ik verhalen van andere dames om me heen hoor! Ik was voor mijn miskraam gewoon veel regelmatiger dan nu (30 hooguit 32 dagen) dus ik maakte me best wel ongerust.
    Ik hoop dat het nu met temperaturen een beetje duidelijker gaat worden allemaal. Bedankt voor je reactie! :)

@Colo
    Ik zit nu thuis op de computer en ik zie nu je onderschrift! Die zag ik niet vanmiddag, toen zat ik stiekem met mijn smartphone op het werk te posten ;)
    Heb even gegoogled idd. Wat erg dat je pcos hebt. Hopelijk helpt de clomid en raak je snel in verwachting! Weet je wanneer je met je kuur mag beginnen?

16. colo

colo Actief lid

6 dec 2010
    367
    0
    0
    @roodje: nou ik moet deze maand eerst nog naar de verloskundige, soort van intake gesprek omdat ze me daar willen zien voordat ik zwanger raak aangezien ik een fikse buikoperatie heb gehad een paar jaar terug (dus dat heb ik ook al tegen, verklevingen etc...:x) en dan in febr. terug naar de CVV (Centr.Voor Voortplantingsgeneeskunde) en dan de uitslag van de zaadonderzoeken krijgen en zien wat we dan gaan doen maar zal waarschijnlijk Clomid worden.
    Hoop dat ik me met die hormonen beter in mn vel voel, denk van wel want ik voel me al jaren echt niet lekker in mijn vel , eigenlijk al sinds ik gestopt ben met de pil en dat is al 3 jaar geleden...

17. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    Jeetje Colo ook dat nog! Wat een rottigheid zeg! Aan de andere kant zal je waarschijnlijk wel goed begeleid en onder toezicht gehouden worden wanneer je wel zwanger raakt, denk je niet? Dat is misschien een klein lichtpuntje...
    Heb je je afspraak bij de vk al gauw?
    Wat voor nadelen heb jij ondervonden aan het stoppen met de pil?
    Ik ben sinds September 2010 met de pil gestopt en ik voel me eigenlijks sinds het stoppen met de pil juist meer "mezelf" ondanks het feit dat ik 5 kilo ben aangekomen (maar dat kan ook heel goed te maken hebben gehad met het stoppen met roken!)
    Ik ben zelfs aan het twijfelen of ik uberhaupt ooit nog wel aan de pil wil. Ik was wegens hevige menstruatie al sinds mijn 11de aan de pil, dus ik wist ook niet beter, maar voel me nu een stuk prettiger.

18. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Ik ben eind feb '11 met de ac gestopt, 10 mnd bezig dus.
    Jij iets eerder begrijp ik.

Soms lees je wel dat je extra vruchtbaar bent na een mk, wat sjit dat het bij jou niet geholpen heeft.
    Maar ben jij buiten het medische gebeuren omtrent je mk nog bij de gyn geweest?

Trouwens hormonale ac komt er bij mij nooit meer in, dat is 1 ding wat zeker is. (rotzooi in je lijf en een libido-killer:x)

19. Embarazada

Embarazada Niet meer actief

Hier kan ik me ook melden! Ik ben in juli gestopt met de pil...mijn cyclus is nog niet echt goed op gang. 15 nov voor het laatst ongesteld geweest, nu dus alweer lang aan het w88!

De 31ste mg ik naar de gyno. Ik heb een lange medische geschiedenis en de ha wilde me gerust stellen door me door te sturen en dat werkt behoorlijk goed. Ik ben een stuk meer ontspannend sinds ik een afspraak heb staan. Mijn med geschiedenis heeft btw niets te maken met onze kinderwens, maar zorgt er wel voor dat ik niet veel vertrouwen heb in mijn lichaam ;)

20. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    @1979
    Wij zijn serieus begonnen met proberen in November 2010.

Ik ben in het ziekenhuis geweest voor curretage op 22 juni want de miskraam kwam niet vanzelf op gang. Daar is me verteld dat ik iig 1 menstruatiecyclus moest wachten met opnieuw zwanger worden, maar na die curretage heb ik 2 weken enorme krampen gehad en veel gevloeid en daarna heeft het nog een maand geduurd voor ik weer vanzelf ongesteld werd. Vanaf augustus zijn we weer voorzichtig gaan proberen en hopen, maar helaas. Ik heb ook verhalen gehoord van vrouwen die snel weer zwanger waren na een miskraam, dus daar hoopte ik ook een beetje op. Aan de andere kant geloof ik ook wel dat ik er misschien nog niet klaar voor ben geweest om opnieuw zwanger te raken. Precies een week geleden was mijn uitgerekende bevallingsdatum en daar heb ik het heel moeilijk mee gehad. Ik denk steeds van "Als het wel goed was gegaan dan had ik nu een kindje gehad". :(
    Ik ben na de nazorg van de mk niet meer bij de gyn geweest, maar wil nu een afspraak gaan maken bij de huisarts volgende week. Zit jij al in de mmm?

Nou idd libido killer! Ik ben blij dat je het zegt, want ik dacht al dat ik de enige was! Ik heb veel meer zin sinds ik ben gestopt met de pil!
    Net nadat ik gestopt was had ik wel enorm veel last van puistjes en gevoelige borsten/tepels, maar inmiddels is dat allemaal weggetrokken.

Deel Deze Pagina