Hey Ladylaura, gezellig dat je meekletst. Kan me voorstellen dat je meer ontspannen bent nu je een afspraak hebt staan. Wat fijn dat de h.a. je meteen heeft doorverwezen. Moet jij alleen of moet je vriend/man ook meteen mee voor allerlei onderzoeken? Ik hoop ook dat h.a. me doorstuurt naar de gyn, maar ik hoor een heleboel verhalen dat ze dat vaak pas doen als je een jaar hebt geprobeerd en het in die tijd niet is gelukt. Bij mij is het dus 1x wel gelukt om zwanger te raken, maar dat is fout gegaan. Ik ben dus bang dat de h.a. me niet doorstuurt. Hopelijk brengt die afspraak de 31ste wat meer duidelijkheid voor je. Temperatuur je ook? Ik ben daar net mee begonnen, mede ook omdat ik dus een doorverwijzing wil en ik heb begrepen dat de h.a. en/of gyn vaak vragen naar temperatuurkaartjes. Ik dacht dan kan ik beter maar beginnen voordat ik die afspraak heb!
Gek zeg hoe dat werkt...ik heb juist nu erg veel pukkeltjes...terwijl ik in juli al gestopt ben en daarvoor noooooooooooit pukkeltjes had...zo vreemd.. Wel heftig zeg om een curretage mee te maken. Ik kn me het we voorstellen dat je er echt bij stil staat als de uitgerekende datum er is...sterkte meis!
Thanx voor je welkomswoordje! Lief! Ik ben ook al begonnen met tempen idd, maar niet de 1ste dag van menstruatie zoals hoort, omdat die dus de 15de november al was en ik toen nog niet tempte. Ik snap er zelf niets van, dus miss kan iemand er zijn mening over geven? Wat vervelend dat het al een keertje is mis gegaan, kan me voorstellen dat de wens dan nog groter is, omdat je het ook al een ekertje gehad hebt zeg maar...
Moet je eerlijk zeggen dat ik er ook nog niet heel veel in zie, omdat ik zelf ook pas sinds vorige week ben begonnen met tempen! Ik ben woensdag begonnen en zaterdagavond werd ik ongesteld dus ik kon wel vanaf dag 1 alles bijhouden. Ik doe dat bij fertilityfriend.com. Er is hier ook een topic speciaal voor tempkaartjes. Misschien kan daar iemand je er meer over vertellen! Dat "ontpillen" heeft volgens mij 5 a 6 maanden geduurd bij mij, dus kan best zijn dat je daar nu nog last van hebt.
Jup, idd zou goed kunnen. Ik krijg de 31ste vast wel antwoord op mijn vragen...maar is toch ook fijn om het ermet jullie over te hebben
Zijn er nog andere dingen die je doet waarvan je hoopt dat ze het zwanger worden bespoedigen? slik je speciale vitaminen, gebruik je ovulatietesten oid?
Hoi, ik vind je cyclus niet zo heel erg wisselend hoor. Zeker na een mk kan het wat wisselen. Is je cyclus wel een keer goed bekeken door een gyn of fertarts ? Het is natuurlijk een goed teken dat er al een keer een bevruchting heeft plaatsgevonden. Er is medicatie die je cyclus wat regelmatiger kan maken, maar dan moet je eerst naar de gyn voor onderzoek. Hoelang ben je al bezig ? Ik ben ook onregelmatig maar ik blijk ook PCOS te hebben. Gelukkig lijkt er nu wat regelmatig in te komen...echter alleen heb ik nu geen eisprong meer Ik hoop dat de 2e ronde Clomid meer succes heeft bij mij.
Ik heb ook een keer een enorme pukkel-uitbarsting gehad . Nu is het minder maar wel meer last van dan ttv ac. @ladylaura, bij mij was die uitbarsting ook pas in cyclus 4, denk dat het iets te maken heeft met dat je lijf het allemaal zelf weer probeert op te pakken. Nee ik zit niet in de mm. Ik heb al 2x de ha gebeld, 1x in mijn langste cyclus. Toen heeft ie gevoeld en bloed geprikt: g.b. En 1x gevraagd of ik bloed kon laten prikken op prolactine omdat er vocht uit m'n tepel komt als ik erin knijp, waar ik erg van geschrokken was. Maar ook dat was binnen de referentiewaarden. Ik twijfel nu of ik na deze cyclus de ha bel of nog 1 verder afwacht totdat we echt een jaar bezig zijn. Spontaan in toch leuker. Ik vraag me dus wel eens af of het hormonaal allemaal klopt bij mij. Zit nu bijv op dag 23 en m'n ei nog niet echt gespot, al denk ik dat t niet lang meer kan duren. Maar ik zie wel een temp verhoging dus denk ik wel een eisprong te hebben. Met een LF van 15 dagen wordt deze cyclus zeker weer 38 dagen. Ik zou willen dat ik gewoon ff een meeltje kon sturen en als de ha dan de cyclussen te onregelmatig vind, dat hij/zij (wisselt hier wat) dan zegt nou kom maar langs. En ook wil ik ook niet zo'n aansteller zijn, je moet 't toch ook de tijd geven. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat je ha je niet wil door verwijzen RooDje, je bent een jaar bezig en sta helaas nog met lege handen. Ik kan me goed voorstellen dat vorige week een echt rotweek was. Enige waar je misschien nog wat vrede mee zou kunnen hebben is dat er dan wellicht toch iets niet goed zat. Ga lekker die afspraak maken, eens een keer langs kan nooit slecht zijn. Sorry, het is een lap tekst geworden
Hi Wachtende, bedankt voor je berichtje. Ik ben nog niet bij een gyn of fertiliteitsarts geweest. Wij proberen sinds November 2010 een kindje te krijgen. In juni bij de 12 weken echo een m.a. vastgesteld en gecurreteerd. Nu dus op naar ronde 7 na m.a. Ik heb tot deze ronde gewacht en wil nu een afspraak bij de h.a. gaan maken en hoop dan dat ik doorverwezen word naar de gyn, maar zoals al eerder gemeld vraag ik me af of dat wel gaat omdat je vrij veel wisselende verhalen hoort over wanneer je doorverwezen kunt worden. Ik wist dus niet dat er medicatie was om je cyclus regelmatiger te maken, maar zoiets bestaat dus wel? Na een aantal reacties op dit topic begrijp ik wel dat het met mijn cyclus wel meevalt qua onregelmatigheid. Na hoe lang proberen en wat voor onderzoeken kwamen ze er bij jou achter dat je pcos hebt? *nieuwschierig* Hoop dat ronde 2 ook goed gaat voor je Heb je bijwerkingen van de Clomid of gaat het wel? Ik heb vanmiddag eea gelezen over pcos en clomid en heb begrepen dat de bijwerkingen best heftig kunnen zijn.
Ik heb ovultietesten gebruikt, maar dat koste me een fortuin, want ik bleef testen Ik gebruik geen speciale vitameninen, wil eerst even de gyno afwachten voor ik dingen ga slikken Ik draag een maansteen dat zou vruchtbaarheid bevorderen...dat is ook erg in de trant van baat het niet dan schaadt het niet
@wachtende als ik dus naar jouw cyclussen kijk, dan zou het mij niets verbazen als ik ook pcos heb. Sinds wanneer had jij geen eisprong meer,? Zag je dan geen verhoging meer op je tempkaart? (dat is nu namelijke nog mijn enige hoop, dat ik wel die verhoging zie. En had je nog andere symptomen die beschreven staan bij pcos? Nu denk ik toch maar de huisarts te bellen na deze ronde, of geef ik het dan geen kans?
@1979 Ik herken dat wel wat je zegt dat je geen aansteller wilt zijn en dat spontaan toch leuker is, maar zoals je zegt zijn we een jaar verder en staan we toch met lege handen. Aan de andere kant denk ik ook steeds van stel je voor dat ik nu een afspraak bij de h.a. maak, wel een doorverwijzing krijg en er snel duidelijkheid komt of ik raak wel eindelijk zwanger dan zou dat geweldig zijn, maar zolang ik die afspraak niet maak "verspeel" ik weer een maand. Ach ik weet het ook niet. Ik ben nu ongesteld en ga deze week gewoon bellen en een afspraak maken voor volgende week zoals je zei. Hopeijk neemt de h.a. ons een beetje serieus. Thanks! Was het een geruststelling dat alles binnen de referentiewaarden was voor jou?
Ja aan de ene kant wel, met name die prolactine dan. Aan de andere kant schijnen bepaalde hormoonwaarden afhankelijk te zijn van wanneer je in de cyclus prikt. De 1e keer had ie ehhh TSH (iets mbt schildklier), FSH en oestradiol geprikt en met name die laatste 2 kunnen tijdens de fase wisselen. Dat was op cd 48, ik vraag me dus ook af of het wel iets zegt. Het is jammer dat hij LH toen niet heeft meegeprikt.
@1979 Ben je er al uit of je toch weer een afspraak maakt bij de h.a. ?? Ik bedoel naar aanleiding van je reactie Wachtende. Misschien kan je dan je waarden nog eens op een andere cyclusdag laten prikken? Ik had gisteren nog een discussie met m'n vriend toen ik zei dat ik deze week ging bellen naar de h.a. Zei hij: Ik wil op voorhand ff zeggen dat ik me niet overal zomaar in wil laten meeslepen en ook niet overal meteen ja op zeg. Ik wil dat we alle stappen eerst rstig bespreken voordat we de mmm in gaan en ons laten leven en misschien niet meer terug kunnen. Daar gaat toch nog eerst een heleboel aan vooraf lijkt me? Hoe staat jouw vriend/man erin?
@RooDje Tja vandaag een mooie temp-stijging, ik denk dat ik gisteren toch wel zeer waarschijnlijk een eisprong heb gehad. Tja, vanmorgen dacht ik dus weer: als er een ei springt is er kans. Dan moet ik het een jaar de kans geven. Dus nu denk ik weer: ik wacht volgende ronde af en maak daarna wel een afspraak. Als volgende ronde ook 38 dagen duurt zit ik op 3 maart = een jaar zonder resultaat. Tja voorlopig ben ik er dus nog niet uit Denk overigens ook nog: als 80 % binnen een jaar zwanger is, moet er ook iemand bij die 20% horen...misschien hoor ik daar wel bij. Mijn vriend is er helemaal niet mee bezig. Hij weet dat ik temp, vraagt er soms iets over maar echt erover praten doen we niet. Die heeft waarschijnlijk zoiets van als het zover is hoor ik het wel. Als deze ronde voorbij is zal ik 'm rustig voorbereiden dat de boel iig even gechecked moet worden .
Je kunt ook gewoon een afspraak maken en als blijkt dat je in de tussentijd of tijdens onderzoeken "spontaan" zwanger bent geworden alsnog afzeggen... Heb je iets gevoeld van je eisprong? Of kon je iets merken aan je bm slijm? Ik voel het niet elke maand, maar vorige maand heel duidelijk. Ik hoop voor je dat het deze keer raak is meid!
Heej bouwjaar!!! Ik zit nog eens te denken...het kan heel goed zijn dat je wel een eisprong hebt (gezien de duidelijke temp stijging) maar dat je progesteron niet of nauwelijks stijgt waardoor het beebje niet blijft plakken en je dus steeds weer ongi wordt!!! Dit is heel makkelijk te testen dmv prog. laten prikken in de eerste helft van je cyclus (dus voor je eisprong) en nog eens na de eisprong in de 2e helft van je cyclus. Dan weet je ook gelijk of je genoeg prog.aanmaakt na je ei. Dat wilde ik je even niet onthouden meis! x
Zo daar ben ik weer. We zijn sinds mei 2010 actief bezig, dwz met ovulatietesten. tussentijds geinformeerd bij huisarts of het wel goed ging aangezien ik zo onregelmatig was, opeens last kreeg van acne. Het kon geen kwaad en zou wel goed komen, niet te veel aan denken. De huidklachten werden zo erg dat ik naar de dermatoloog ging. Nogmaals gevraagd of het niet aan de hormonen kon liggen aangezien de kinderwens ook nog steeds niet in vervulling was. Inmiddels waren we een jaar bezig. Maanden aan antibiotica maar aan de hormonen kon het niet liggen. De antibiotica deed trouwens helemaal niets. De gewrichtsklachten werden ondertussen ook steeds erger (heb reuma) omdat ik sinds mei 2010 ook gestopt was met medicatie daarvoor. De reumatoloog was het met de andere artsen eens, kon niet aan de hormonen liggen...komt wel goed. Vervolgens een gynaecoloog gesproken, ik kreeg namelijk een week lang positieve ovulatietesten. Klopt dat wel ? Kon ook geen kwaad hoor, gewoon geduld hebben. Nogmaals naar de huisarts, want ik bleef aankomen terwijl ik steeds minder at. Ik moest maar veel brood en dergelijke eten (lekker veel koolhydraten, goed voor PCOS...ahum). Nou dat werkte ook niet. Huisarts vertelde dat elk pondje via het mondje kwam en dat ik waarschijnlijk gewoon lui en vraatzuchtig was (daar kwam het op neer). In oktober was ik het zat. Ondertussen 4 operaties gehad omdat ik de medicatie tegen de reuma niet in kon nemen, en 1 bijna ziekenhuisopname wegens acute ernstige ontsteking in een gewricht. Maar ik moest geduld hebben he... Een nieuwe huisarts het probleem uitgelegd. Hij vond dat ik helemaal niet zo onregelmatig was (wtf?) en dat het vast niets is. Ik heb echter een verwijzing voor de gyn geeist. Dezelfde maand kon ik terecht bij de fert arts. Na een vragenlijstje wilde hij direct een echo maken. Hij vraagt meteen een paar dingen: ben je aangekomen zonder meer te eten en is het probleem van je huid sinds je gestopt bent met de pil? Hij laat de cystes zien op de echo en dan opeens heb je een diagnose. Bloedafname in die cyclus wees uit dat ik zelf wel een eisprong heb. De cyclus daarna zijn we begonnen met Clomid, helaas geen eisprong hiermee. Dat was wel een teleurstelling aangezien ik die zelf wel had. Nu de 2e ronde heb ik ook veel meer last van bijwerkingen, liever doe ik het niet nog een ronde dus ga ik vragen of ik over mag naar iets anders. Vanwege de reuma zouden we het ook maar 3 maanden proberen omdat hij me graag lopend op de poli ziet komen. Inmiddels operatie #5 ook gehad waar ik nu van aan het revalideren ben. Donderdag heb ik weer een afspraak. Ik hou trouwens geen temp bij, ik heb onregelmatige diensten waaronder ook 24uurs diensten. Daar was echt helemaal niets uit op te maken. Ik heb dus alleen ovulatie testen gebruikt. Mijn man vond het in het begin ook helemaal niets. Maar hij is toch geschrokken dat er echt iets is (ik wist het al die tijd al...ik had gewoon zo'n voorgevoel) dat we er nu volledig voor gaan. Nu het woord IVF al is gevallen merk ik wel dat hij daar heel erg tegenop ziet. Ondertussen ben ik trouwens naar een dietiste gegaan die ervaring heeft met PCOS. Ik was namelijk van een BMI 20 naar BMI 26 gegaan. Ondertussen zit ik nu weer op 25. De fert arts had me wel gewaarschuwd dat afvallen met PCO erg moeilijk is. Maar het gaat best goed zo. zo volgens mij heb ik zo alle vragen gehad Na een jaar word je mag je in principe een verwijzing voor de gyn vragen.
@ Wachtende, thx voor je verhaal! Pff je hebt al wel het nodige achter de rug zeg. Heel bijzonder hoe de 'specilisten' met jou om zijn gegaan. Het is toch wel algemeen bekend dat hormonen veel invloed hebben? Acne is toch vaak hormonaal bepaald, dacht ik. En hormonen en reuma is ook wel eea over bekend, ik meen dat tijdens de zwangerschap het vaak goed gaat, maar erna een opleving van klachten is (ben geen arts, maar weet wel eea reuma). Wel fijn dat je nu weet wat er is, maar wel belachelijk hoe het gegaan is. Goh ik hoop dat jullie snel geluk mogen hebben. Als ik het allemaal lees, valt het bij mij allemaal mee. Wat ik aankom heb ik er echt zelf aangegeten en de pukkeltjes die ik heb zijn momenteel beperkt en zou ik zeker niet voor naar een dermatoloog gaan. Ik heb wel redelijk wat haar op m'n armen (lang leve de wax), maar vind mezelf geen harige bosaap . @ colo, heeey . Hmm dat van die progesteron is een goed idee, zal het eens uitpluizen. Al denk ik dat ik toch maar niet meteen de ha bel voor een labformulier. Ik vind over het algemeen mijn temp wel wat hakkelig tijdens de LF, maar ik weet of dat normaal is.