Gastouder worden

Discussion in 'Oppas en kinderopvang' started by Jewel22, Nov 21, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. De titel zegt het al! Ik denk er over om gastouder te worden.
    Nu vroeg ik me af of hier ook gastouders zijn, hoe het bevalt en wat jullie een beetje overhouden in de maand!
    Ik zit te denken aan 3 dagen 3 kindjes!

2. Salsera

Salsera Fanatiek lid

Jan 25, 2012
    1,196
    177
    63
    NULL
    NULL
    Ik werk nu een aantal jaren als gastouder en het is ontzettend leuk werk. Hoeveel je per maand overhoudt is van meerdere factoren afhankelijk. Ik heb 6 kinderen, verspreid over 5 dagen. Hier is mijn inkomen gelijk het hoofdinkomen en dat gaat prima.

Het is wel verstandig om te kijken hoe groot de vraag is naar gastouders bij jou in de omgeving en of 3 kindjes voor 3 dagen haalbaar is. Ik weet niet of je nu werkt en dat je dan je baan op zou moeten zeggen. Of dat je het werken als gastouder zou willen doen voor wat extra inkomen. In het eerste geval zou ik er zeer zeker goed over nadenken en informeren bij gastouderbureaus hoe groot de vraag is. In het tweede geval is er niks van afhankelijk en kun je het even de tijd geven om op te starten.

3. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Verplaatst naar gastouder en kinderopvang.

4. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

May 4, 2012
    3,184
    16
    38
    Ik ben ook gastouder en heb in een gezin gewerkt met 2 kindjes.
    Toen ik zwanger werd wilden de ouders liever een andere gastouder, dat vond ik erg jammer maar dat terzijde..
    Het gastouder zijn beviel mij erg goed en nu ik zelf moeder ben zou ik graag weer willen beginnen als gastouder.
    Het is ook wel handig dat je je eigen kind mee kan nemen en niet persé naar een oppas hoeft te brengen.
    Helaas is er bij mij in de buurt weinig tot geen aanbod op het moment.
    Ik woon op Urk en sta ook ingeschreven bij een gastouderbureau in Emmeloord, maar die hebben nog geen nieuwe vraagouders voor me.

5. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

Apr 27, 2012
    1,920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Ik ben bijna gastouder. ( hoop ik ;))
    Gewoon eens informeren bij een gastouderbureau.
    Ik zelf denk niet dat ik er heel rijk van ga worden. Wil zelf ook niet zo heel erg veel kindje. Max 3 incl. die van me zelf.
    Mar het lijkt me gewoon leuk. En je hoeft je iegen kindje niet weg te brengen. bent gewoon thuis ne kunt tussen door nog een klein beetje je eigen ding doen.

Ik ben nu tegen iedereen die ik maar ken aan het roepen dat ik aan het leren ben voor gastouder. En heb al een flyer gemaakt voor in de supermarkt. Die wil ik opgaan hangen als ik geslaagt ben voor mijn proeve( 20 dec. )

6. Babeloe

Babeloe Lid

Aug 3, 2010
    63
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben nu bijna een jaar gastouder en ik kan één tip geven wat betreft aan kindjes komen: Zet een advertentie op marktplaats! Zo ben ik aan eigenlijk alle gezinnen gekomen en zit nu voor de tweede keer al weer helemaal vol.
    Hoe flexibeler je bent, hoe meer aanmeldingen je krijgt trouwens. Ik vang nu 2 kinderen op voor aardig wat uren en beide ouders hebben ook opvang in de avond, nacht en weekend nodig.

7. JTLKIM

JTLKIM Actief lid

Nov 23, 2012
    157
    0
    0
    Ik ben inmiddels ook al een half jaar gastouder. En vind het heerlijk.
    Als je veel kindjes hebt kan het financieel lekker aantikken en kun je je beter inschrijven bij de KVK. zo heb je recht op starterskortingen enz bij de belastingdienst.
    Ik vind alleen wel dat je heel veel moet afdragen aan belasting!

maar goed ik zou nooit weer anders willen. Al mis ik het soms wel om even weg te gaan en echt je eigen ding te doen. Maar zo hebben beide soort banen voor en nadelen.

succes!

Share This Page