Dag verloskundige, Vorige week dinsdag heeft mijn verloskundige vastgesteld dat ik een miskraam heb, ik zou eigenlijk 9 weken en 4 dagen zwanger zijn. Maar helaas, het vruchtje was bij 6 weken en 4 dagen gestopt met leven. Inmiddels is de miskraam op gang gekomen, mogelijk moet ik nog gecurreteerd worden. Nou hoor ik van de verloskundige en de gyn. verschillende verhalen, over wanneer je na een miskraam weer zwanger mag worden. Hoe kan het dat de verloskundige en de gyn. hierover van mening verschillen? Alvast bedankt.
hoi, er wordt vaak gezegd dat je 3 mnd zou moeten wachten. Dan heb je weer een (enigszins) regelmatige cyclus en dat is makkelijk rekenen voor hoever je zwanger bent. Er zijn veel gynaecologen die dat nog zeggen. Maar er is lichamelijk en medisch gezien niets op tegen om meteen weer zwanger te worden. Alleen ga je een onzekere tijd tegemoet en dat kan lastig zijn voor jezelf. De eerste cyclus na een miskraam duurt niet altijd maar heel vaak wel, veel langer dan je gewend bent. Je weet niet of je een eisprong krijgt in deze cyclus en al helemaal niet wanneer. Dus je weet niet waar je aan toe bent en wanneer je moet testen. Maar zoals gezegd, er is niet sop tegen, mocht je meteen weer zwanger worden dan kan een echo uitwijzen hoever de zwangerschap is gevorderd te zijner tijd. Succes! Mirjam