Zeer pijnlijk stuitje 6 maanden na bevalling

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door GailH90, 25 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GailH90

GailH90 Actief lid

4 mei 2015
    395
    67
    28
    Hoi dames,

Ik heb tijdens de bevalling mijn stuitje flink gekneusd (volgens de verloskundige). Deze heeft ook gezegd dat ik er behoorlijk last van kan hebben en dat dit nog een lange tijd kan duren. Maar nu vraag ik mij af of het normaal is dat ik nu na bijna 6 maanden nog steeds niet op harde stoelen kan zitten zonder daarna bijna door de grond te gaan van de pijn in mijn stuitje. De pijn blijft dan ook de gehele dag hangen.

Zijn er meer die hier zo'n last van hebben gehad?

2. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    Oh dat is een heel vervelende klachtku. Ik ben zelf een jaar of 12 geleden op mijn stuitje gevallen en heb toen jaren veel pijn gehad. na de bevalling van mijn eerste heb ik ook bijna een jaar lang klachten gehad maar het was niet meer zo erg als na die val en ook niet zo erg als jij beschrijft. ik heb voor mijn bevalling veel gehad aan en bekken fysiotherapeu.t zij heeft ook de spierspanning gemeten. Het bleek dat ik een verhoogde spanning had als gevolg van die pijn waardoor de pijn juist in stand werd gehouden. Misschien zou je zo iets kunnen proberen.
    Ik was zelf overigens ook een aantal jaar na de val bang dat het misschien gebroken was geweest en er zijn toen nog zelfs röntgen opnames gemaakt , maar het beleid bij een kneuzing of breuk is niet anders .Sterkte

3. GailH90

GailH90 Actief lid

4 mei 2015
    395
    67
    28
    Sorry voor mijn late reactie, op vakantie geweest :). Maar bij een bekken therapeut loop ik helaas al door bekkeninstabiliteit tijdens de zwangerschap.

Vervelend zeg dat het zolang heeft gespeel, hopelijk is het bij jou nu ondertussen alweer weg of een stuk minder geworden.

Deel Deze Pagina