Hoi iedereen Zoals de titel het zegt ben ik bang om opnieuw zwanger te zijn. Twee weken na de bevalling hebben ik en m'n vriend onveilig sex gehad, na een poosje bedachten we ons eindelijk pas oja onveilig kan nu niet meer... hij is dus niet klaargekomen in mij (sorry voor too much information), daarna belde ik de huisarts of hij vond dat ik een ma pil moest nemen, volgens hem wel omdat er nu eenmaal de kans bestond dat ik weer vruchtbaar was. Mijn vriend haalde de pil maar ik twijfelde hoe groot die kans nou was, zo'n pil is ook niet echt goed voor je dus ik twijfelde. Ik belde de vk voor advies, zij zei dat de kans zo te verwaarlozen was (ik geef ook bv) dat ze me juist weer heel erg aanraadde het niet te nemen. Ik heb het uiteindelijk niet ingenomen. Zo'n 7 weken daarna dacht ik dat ik ongesteld werd maar het duurde maar 1 dagje. Ik ben ook ineens best vaak misselijk en heb vaak ongesteldheids krampjes die ik ook heel erg herken van mijn eerste zw. Ik ben ook best vaak licht in mn hoofd. Twee weken geleden werd ik er zo nerveus van dat ik een testje kocht, negatief! Viel een last van mn schouders. Maar goed nu blijf ik vaak misselijk, licht in mn hoofd, ongesteldheid is nu bijna 2 weken laat en ik heb die krampjes maar... vannacht werd ik wakker ik was zó misselijk, ik besloot meteen weer een test te doen, toch weer negatief... Hebben veel vrouwen deze klachten na de bevalling? Zijn het gewoon hormonen? Ik ben bang dat ik straks zo'n vrouw ben waarvan de urine test negatief is maar zwanger blijkt te zijn...
Ik ben pas bevallen en heb ook elke keer weer last van allerlei zwangerschapssymp. Ik heb nog niet getest maar ik zelf denk dat het symp van ontzwangeren zijn. Ik ga maandag denk ik toch even testen want wordt ook zo onzeker van all die symp.
Mij is het overkomen. Ik dacht niet zwanger te kunnen worden, vanwege eileiderproblemen. (Zoontje via IVF) Dus ook wij rond de eisprong voor het zingen de kerk uit. Totdat ik op de eerste hulp belandde met verschrikkelijke buikpijn. Toen de gyn me vertelde dat er hcg was aangetroffen in mijn urine en bloed, was ik totaal in shock. Hij had me net zo goed met een moker tegen mijn hoofd kunnen slaan. Ik was hier emotioneel, praktisch maar vooral lichamelijk nog helemaal niet klaar voor. Maar het is uiteindelijk een buitenbaarmoederlijke miskraam in mijn eileider geworden. Uiteindelijk ook maar beter zo. Ik heb meteen alsnog een spiraaltje laten plaatsen. Soms lopen dingen anders dan gepland: zo ben je vier jaar aan het ploeteren om zwanger te worden/blijven, het volgende moment ben je 'knocked-up'!
Ja ik ben ook al aardig beïnvloed door dat programma op TLC I didnt know I was pregnant haha... Het is gewoon vervelend want ik heb een hoop van die symptonen en zo nu en dan denk ik ojee het kan niet anders dan dat ik zwanger ben. Als ik logisch nadenk is er denk ik maar een hele kleine kans en zijn het eerder symptonen die door hormonen komen, vraag me gewoon af of meer vrouwen dat ook zo hebben na.de bevalling
Als je het zeker wilt weten laat je toch even bloed afnemen bij de HA? Dan ben je meteen van je onzekerheid af en weet je waar je aan toe bent!
Dit vind ik (sorry) zo een slap antwoord! "Dan ga je toch na de HA bloed laten prikken" Sommige dames hier denken dat de HA voor iedere "mogelijke" zwangerschap bloed laat prikken. Ik hoor dit antwoord zooooo vaak hier op het forum, en ik irriteer me er mateloos aan. Vertel je HA maar dat je al 3x getest hebt, negatief....maar toch denkt zwanger te zijn omdat je 2wk na de bevalling onveilig sex hebt gehad en na 7wk nog niet ongi bent. Waarschijnlijk zal hij zelf nog een test doen en vooralsnog zeggen dat je af moet wachten en dat de kans nihil is aangezien het 7wk geleden is en je dan echt wel duidelijk positief had moeten testen. Ts: je lichaam heeft na de bevalling even nodig om je cyclus weer opgang te brengen. Ik heb namelijk haast het zelfde meegemaakt en daarbij had ik wèl een duidelijke streep op mijn test die de HA ook duidelijk kon zien. Echter de test van de HA was negatief en bloed laten prikken mocht ik niet.. Ik moest afwachten. Uiteindelijk ben ik pas na 11wk ongesteld geworden en dan maar meteen 4wk lang !!! Pffff Hahaha
Ik denk dat je kunt vertrouwen op de negatieve test. Die symptomen kunnen heel goed veroorzaakt worden door "ontzwangeren". Ik heb me ook maandenlang na mn bevalling misselijk, moe, duizeling, ongi-krampen gehad. Eigenlijk precies zoals ik me voelde toen ik net zwanger was... raar hoor dat ontzwangeren. Ik vond het altijd een lachwekkende term, maar begrijp nu wel dat het geen onzin is
Je zegt bv te geven. Dit kan inhouden dat je menstruatie uitblijft tot je stopt met bv. Ik ben nu 7 wkn verder, geef bv en heb nog menstruatie gehad. Heb wel vaak het gevoel dat ik ongi. moet worden. Zwanger ben ik niet. Al nemen wij wel het risico. Maar om zwanger te worden is hier meer nodig .
bv is geen anticonseptie, dus als je bv geeft een wel anticonseptie gaan gebruiken hoor (zijn echt wel mogelijkheden). ik was ook panisch om zwanger te worden na mijn bevalling, had ook echt moeite om seks en zwanger los van elkaar te zien. Zooo bang dat ik zwanger zou worden en weer een horrorbevalling moest doen. Maar na een aantal maanden is deze angst wel weggegaan. overigens raadde mijn gyn aan om geen spiraaltje te plaatsen binnen 10-12 weken na de bevalling ivm de kwetsbaarheid van je baarmoeder en je spiraaltje zou dan nog makkelijk door je baarmoederwand kunnen ofzo.
Hi iedereen, dankje voor de replies. Ik denk dat nazwangeren het meest waarschijnlijk is. Ik vind het wel gek dat ik nog een nabloeding kreeg, omdat ik toen al ruim 2 weken niet had gebloed en me ineens ongesteld voelde dacht ik dat het gewoon menstruatie was. Heb sindsdien geen bloed meer verloren (zo'n 6/7 weken geleden geloof ik). Mocht het wel menstruatie geweest zijn lijkt het me ook wel logisch dat het niet meteen weer allemaal op tijd komt. xx