Vandaag heb ik een curretage gehad en het is me vies tegengevallen. Ik kreeg vooraf pijnstillers en tijdens de behandeling een soort plaatselijke verdoving maar het deed onwijs veel pijn.. Het was echt niet te harden en ik werd erna ook helemaal niet lekker. Nu lees ik altijd allemaal verhalen van meiden waarbij het onwijs meeviel dus vraag ik me af of het raar is dat ik niet onder narcose was of niet? En of er andere meiden zijn waarbij het ook zoveel pijn deed. Gelukkig heb ik nu niet veel pijn, slik wel steeds wat paracetamol voor de zekerheid. Bedankt alvast!
ik ben geheel onder narcose geweest en niks gevoeld,...heb ook heerlijk geslapen,.... daarna buikpijn gehad en bloedverlies, maar dat was snel weer over.... jeetje meis, pijn hebben gehad lijkt mij niet fijn,...! heel veel sterkte!!
Wat erg zeg. Ben zelf afgelopen vrijdag gecurreteerd. Ik kon kiezen uit een ruggenprik of narcose. Heb voor narcose gekozen en het is me meegevallen. Waarom werd het bij jou plaatselijk verdoofd?
Ik heb ook een curretage met volledige narcose gehad... zou eerst ruggeprik worden, maar ze kozen toch liever voor narcose. Ik vond het prima, wilde het echt niet meemaken! Wat erg dat je alles moest voelen! Het is toch al zo emotioneel!
Onder narcose leek me ook een stuk fijner maar dat deden ze nooit in dit ziekenhuis zeiden ze. Ook niet in een andere waar ik heen kon gaan. Ze zeiden erbij dat ze het niet doen omdat je je nu sneller beter voelt en omdat de arts je beter in de gaten kan houden tijdens de ingreep. Maar ja misschien vinden ze het gewoon teveel gedoe om je onder narcose te doen ofzo, geen idee. Vond het in ieder geval geen pretje en mocht het nog een keer gebeuren (hoop ik niet natuurlijk) dan ga ik toch vragen om narcose denk ik.
ik heb vorig jaar ene curettage gehad en toen kon ik ook kiezen voor plaatselijke verdoving. Voor algehele narcose moest ik 2.5 week wachten, omdat het vakantietijd was. Verschrikkelijk. Ik ben onder algehele narcose gegaan, omdat ik had vernomen dat de baarmoedermond of baarmoederhals (dat weet ik niet meer) gewoon niet goed te verdoven is. Nadien heb ik voor onderzoek op verkleving een hysteroscopie gehad, zonder enige verdoving (een buis in de baarmoeder brengen met een cameraatje eraan). Ik heb gegild, het was echt heel erg. Dat nooit meer. Sterkte meid, ze hadden je eigenlijk gewoon algehele verdoving moeten geven.
In het ziekenhuis waar ik de curretages heb ondergaan, doen ze niet aan plaatselijke verdoving bij een curretage. Je kunt kiezen uit een roesje of een ruggeprik. Ik heb telkens voor een roesje gekozen.