Wie heeft er net als ik een zeer pijnlijke eisprong. Vandaag is het weer eens zover. Felle stekende zeurende pijn die de hele dag aanhoudt met zo nu en dan een hele felle steek, waardoor ik in elkaar krimp. Sinds mijn mk afgelopen februari lijkt het ook steeds heviger te worden. Hierbij ook last van mijn darmen en drukkend gevoel in de schede. Al met al erg onprettig. Hiervoor een aantal maanden geleden gebeld naar de huisarts die naproxen voorschreef. Na het lezen van de bijsluiter besloten het niet te gaan gebruiken, daar het t zwanger worden kan bemoeilijken, wat bij ons al een probleem is. Ons 1e kindje kwam na 2,5 jaar en nu ook alweer ruim een jaar bezig voor nmr 2. Vroeg me af of er meerdere dames zijn met zo'n hevige ovulatiepijn? En wat helpt jullie bij de pijn?
Ik lees even mee, vorige maand ook een zeer pijnlijke eisprong gehad, met enorme rugpijn wist echt niet meer waar ik het moest zoeken van de pijn. Maar geen idee wat ik er tegen kan doen
Ja, ik! Tenminste, aan de rechterkant (is 9 van de 10 keer). Als het een keertje links is voel ik wel een klein uurtje steekjes, maar het doet niet echt heel zeer. Maar rechts, oh man! Wat een pijn! De hele dag kramp en felle steken! Het trekt ook helemaal door naar mijn liezen en schede. En ik moet bekennen, dat ik elke maand weer twijfel: is dit gewoon weer eens mijn eisprong, of heb ik dit keer echt misschien blindedarmontsteking (zit wel op dezelfde plek...)? Zo zeer doet het! Sporten zit er dan ook echt niet in die dag, ik kan me zelfs nauwelijks bewegen zonder pijn! Vooral een draai maken, of van zitten naar staan: auwie auwie auwie... Paracetamol helpt ook echt totaal niet, zelfs naproxen doet niks. Dus tegenwoordig houd ik het maar bij een warme kruik (of vriendliefs handen, aaaaaahh wat lief) en zo min mogelijk bewegen.
Ik heb dit ook een periode gehad en belde ook elke dag met de dokter bijna. Maar ik had het ook snachts vreselijk. Ze raade mij aan een hete kruik en paracetamol. De kruik hielp goed moet ik zeggen duurde wel ff maar het zakte weg na verloop van tijd. Naproxen idd niet gebruiken als je zwanger wilt worden dit is erg slecht dat gaf ze mij ook al aan omdat ik alive had geprobeert en daar zit het ook in in mindere hoeveelheid dat wel maar het is schadelijk. Hopelijk trek het snel weer weg. Ik heb er bijna 3 weken toen last van gehad en nu ook welnmaar gelukkig niet meer zo heftig
Ik heb ook zo'n pijnlijke eisprong dat lopen al teveel is, maar ik heb ook endometriose en mn menstruaties zijn daardoor ook zo pijnlijk dat het niet uit te houden is. Weet niet of jullie ook zulke pijnlijke menstruaties hebben?
Ja, ik heb dat ook heel erg! Nou ja, het springen zelf niet. De groei heb ik heel veel last van en ik loop dan echt twee dagen krom van de pijn. Maar ben allang blij dat ik ovuleer dus ik neem het maar voor lief Oh ja, waar ik dan precies last van heb: Het doet pijn als ik ga staan, als ik loop, als ik ga plassen, seks ook (lekker handig in die periode)
Menstruatie heb ik gelukkig niet zo heel veel last van. Ja de eerste 2 dagen maar daarna niet meer gelukkig. Voor dat ik aan de pil ging "vroeger" wel heel veel last gehad maar hij was ook heel erg heftig altijd.
O ja, ik heb ook pijn bij het plassen bij mijn eisprong! Dat vind ik altijd zo apart... Vroeger (voor pilgebruik) had ik altijd ongelofelijk veel pijn bij menstruatie en vloeide ik heel veel. Vaak kon ik ook niet naar school van de pijn, of stortte ik op school in als onder schooltijd de menstruatie startte. Na het stoppen met de pil is mijn menstruatie een eitje Alleen de eerste dag krampen en het vloeien is ongeveer hetzelfde als met de pil. Wel heel weinig energie. Bij mijn eisprong heb ik vooral gewoon veel pijn en steken, en misschien een klein beetje minder energie.
Hier nog iemand die het iedere maand kan ervaring. Alleen afgelopen maand niet. Blijkbaar was het weer een keertje links, want rechts voel ik hem altijd! Bij mij duurt het niet lang. Soms maar een paar uurtjes. Paracetamol wil nog weleens helpen! Doordat je hem voelt kan je wel peilen wanneer je vruchtbaar bent. Hopelijk ben je snel weer zwanger!! Succes!
Bedankt voor al jullie reacties! Zo herkenbaar allemaal! Lopen was voor mij vanmorgen/vanmiddag al te veel. Iedere beweging deed zeer. Nu nog een zeurend gevoel, maar gelukkig niet meer zo hevig. Qua menstruatie heb ik zo'n +/- 7 dagen bloedverlies. Vroeger had ik genoeg aan een normale tampon, maar tegenwoordig is die vervangen door een formaat super en ook een inlegkruisje erbij tegen het doorlekken. Verder ook tijdens de menstruatie behoorlijk wat buikpijn en vaak last van obstipatie en een flink opgeblazen buik. Ook vak rugpijn, spierpijn en vermoeidheid. Niet echt fijn dus hopelijk snel zwanger zodat ik hier de komende maanden geen last meer van heb. De pijnstillers laat ik ondanks de pijn wel liggen ivm de zwangerschapswens.... Mocht het deze cyclus niet raak zijn, dan gaan we opnieuw een afspraak maken bij de gyn (ook voor 1e zwangerschap in de mmm geweest). Dan ga ik gelijk even navragen wat nou wel/niet normaal is.