Hallo allemaal! Mijn voornemen is om borstvoeding te gaan geven, maar raden jullie het aan om toch al voor je uitgerekende datum ook flesvoeding in huis te hebben, voor het geval het borstvoeden niet lukt? Of wacht je daarmee tot advies van de kraamhulp?
ik heb het nooit in huis gehaald mocht het nodig zijn kan het altijd gehaald worden. en zijn de winkels niet open heb je ene dienstapotheek
Ik heb zelf gelijk FV gegeven maar ik denk dat je het niet in huis hoeft te halen hoor. Als het echt nodig is, is het zo gehaald. Desnoods bij een apotheek of benzinepomp of iets.
Of misschein als je het zelf een fijner gevoel vind om het wel in huis te hebben kun je misschein zo'n kant en klaar pakje halen, zoals die van nutrilon?
Ik persoonlijk zou het wel in huis halen, gewoon voor de zekerheid. Maar goed, opzich niet nodig want je hebt het zo gehaald mocht het nodig zijn, maar ik zou liever die stress dan niet op dat moment hebben.
Ik ga ook bv geven, maar haal wel fv in huis. Ik heb twee flesjes plus schoonmaaksetje, magnetronsterilisator (van de vorige keer, las laatst ergens dat dat nu niet meer nodig is??) en 4 kant en klaar pakjes van Nutrilon. Gewoon voor als het even niet gaat of Papa ook een keer wat wil geven. Ik heb er ook een borstkolf bij trouwens, dus als Papa ooit wat gaat geven hoop ik wel dat het afgekolfde melk is Maar het geeft mij rust om het in huis te hebben. Vorige keer ging het niet meteen goed, mijn dochtertje beet elke keer keihard in mijn tepel... Toen een paar dagen gekolfd en daarna weer aangelegd. Ging toen meteen als een trein Dus je moet het lekker zelf weten eigenlijk Wat de anderen zeggen is namelijk ook waar: als het echt nodig is, is het altijd wel ergens te vinden! Liefs,
Het is snel genoeg gehaald, maar ik had in die zwangerschapsdozen een paar proefverpakkingen gekregen van poedermelk, dus die had ik in huis. Daar zat ook een klein flesje in. Ik heb het nooit nodig gehad, dus ik zou het zeker niet allemaal in huis halen voor de 'als'. Misschien ook ergens een proefverpakking halen, of terugbrengen als je het toch niet nodig hebt?
Ik had 2 van die kant en klare pakjes Nutrilon in huis. Op dag 2 moest ik bijvoeding geven, maar dat moest hypoallergeen (lijkt het meest op bv) zijn. Bij de etos hebben ze een pakje waar 5 zakjes in zitten om 100ml HA te maken. Uiteindelijk 1 zakje gebruikt.
Ik haal wel een pakje in huis, geeft mij een geruster gevoel. Zie mezelf niet met peuter en hongerige baby stad en land afrijden voor een pakje kv mocht het nodig zijn
Ehm.... KV lijkt voor geen meter op BV, dus dat is niet de reden dat je HA moet geven De reden dat kraamzorg dat adviseert, is dat HA koemelkallergie kan voorkomen, vanwege het feit dat de eiwitstructuren in kleinere stukken zijn geknipt en daardoor minder snel een allergische reactie geven. Ik had ook KV in huis gehaald voor het geval dat. Wij moesten bijvoeden, (Thirza 4330 gram en BV kwam slecht op gang door veel bloedverlies bij bevalling en Thirza die het niet lukte om goed aan te happen). Maar ik had dus gewone gehaald.... Gelukkig had de kraamhulp wel wat proefzakjes HA Daar hadden we ook zat genoeg aan, want dag 2 gelijk een kolf gehuurd en dag 3 grotendeels al BV en dag 4 volledig BV. Ik vond het wel fijn om in huis te hebben, (zij het dan dat het dus de verkeerde was), want manlief heeft geen rijbewijs (momenteel wel bezig ), en de dienstdoende apotheek zou zomaar op een half uur-3 kwartier fietsen kunnen liggen... Leek me niet zo fijn. Maar goed, als manlief kan autorijden heb je meestal binnen een half uur KV, mocht dat nodig zijn.
Hihi, nee dat klopt natuurlijk, maar ik ben wel het type wat altijd het zekere voor het onzekere neemt Bedankt voor jullie tips! Zal het eens met de kraamzorg overleggen als ze voor intake komen...
Ik haal ook wat FV in huis. Ik hoorde laatst van iemand dat de apotheek soms niet alles op voorraad heeft.... Ik heb geen zin om stad en land af te zoeken op het moment dat ik het nodig heb. Dan maar het risico lopen dat ik iets in huis haal wat ik misschien nooit zal gebruiken.
Die proefverpakkingen in babydozen zijn altijd voor kindjes vanaf 6 maanden, zou die dus niet gebruiken
Overigens: zorg ook dat je een goede borstvoedingscursus doet en dat je een kraamzorginstelling EN een kraamhulp krijgt die echt kennis heeft van BV. Er wordt namelijk zeer regelmatig veel te snel bijvoeding gegeven, terwijl een pasgeboren kind onder normale omstandigheden wel even wat reserves heeft om de tijd door te komen dat de BV op gang komt. Als je daar voldoende van weet, kun je ook beter zelf beoordelen of je al wel of toch nog even niet moet beginnen met bijvoeden!
Toevallig heb ik vandaag een pak gehaald. Heb ik bij mijn zoontje ook gedaan, hoewel de BV heel goed liep. Ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik heel soms wel eens een flesje FV smokkelde, maar heb wel 6 maanden bijna continu BV gegeven.
Bij de eerste wel een pak voor de zekerheid, kwam gelijk van pas. halen bij de dienstapotheek kan ook, maar daar is dat spul vaak duurder dan bij super of drogist.
wij hebben het wel gedaan en blij toe ook.. de derde nacht weigerde ons meisje ineens de bv en kreeg ik hele erge stuwing toen gebeld met vk en gingen over op fv. dus was erg blij dat ik voor de zekerheid fv had gehaald..