Wanneer heb ik mijn eisprong...

Discussion in 'Zwanger worden' started by prinses sasa, Oct 8, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. prinses sasa

prinses sasa Actief lid

Apr 11, 2010
    189
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn cyclus is altijd netjes 27 dagen, maar wanneer heb ik nou mijn eisprong? Is dat dag 13 of dag 14.

Als ik het hier op de calculator invul dan zegt hij dag 14.
    Maar in een boek wat ik thuis heb staat als je cyclus 27 dagen duurt dan valt je eisprong op dag 13.

Mijn cyclus reken ik van dag 1 van mijn menstruatie tot met de laatste dag voor mijn nod!

Kan iemand mij uitleggen wanneer ik nou mijn eisprong heb?
    Zelf denk ik dag 13

2. Moon77

Moon77 Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,446
    2
    38
    Hoi hoi,

De fase tot aan de eisprong is variabel en de laatste fase, dus vanaf de eisprong tot aan de volgende ongi, is 14 dagen (volgens het boekje dan).
    Bij mij klopt dat niet, hoor. Mijn eisprong valt de ene keer op de 14e dag en de andere keer op de 21e dag en mijn luteale fase is ook geen 14 dagen, maar ik ben ook redelijk onregelmatig.
    Kun je het niet achterhalen aan de hand van je afscheiding of buikpijn?
    Misschien kun je, als je het echt heel zeker wilt weten, ovulatietesten gebruiken!?
    En anders gewoon vanaf de periode voor tot na de eisprong om de dag vrijen :), dan zit je altijd goed!

groetjes,
    moontje

3. prinses sasa

prinses sasa Actief lid

Apr 11, 2010
    189
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi Moontje,
    bedankt voor je reactie. Ja opzich voel ik ook wel buikpijn een paar dagen rond mijn eisprong en heb ik meer last van waterige afscheiding. Maar ik was meer benieuwd omdat ik 2 verschillende dingen had gelezen wat nou waar was.

4. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Een boek of internetcalculator kan niet zeggen wanneer jij je eisprong hebt. Dat is niet bij iedereen standaard twee weken voor de menstruatie. Het kan 10-18 dagen ervoor zijn. De enige manier om er achter te komen is ovulatietesten doen en/of temperaturen.

Share This Page