Hoihoi, ik ben Hanneke en mag mezelf sinds 4 maanden een trotse mama noemen van mijn zoon Aaron. Aaron zuigt vanaf zijn geboorte al erg krachtig, dus in overleg met de huisarts en kraamzorg hebben we besloten te voeden met een tepelhoedje (ivm pijnlijke tepels). Toen aaron 5 weken was kregen we last van spruw. Na een stuk of 7 nystatinekuren kregen we via het ziekenhuis daktarin voorgeschreven. Deze behandeling hielp, want binnen anderhalve week was het weg (gesmeerd na elke voeding in het mondje en op mijn tepels). Als gevolg van de spruw had ik inmiddels last van tepelkloven. Hier heb ik nu al een aantal weken last van en het wordt steeds pijnlijker. Hoewel ik lanolin smeer, katoenen hempjes draag snachts, overdag de zoogkompressen regelmatig vervang en aaron goed aanleg, kom ik er niet vanaf. Sinds een paar dagen komt er ook echt bloed uit tijdens het voeden. Kolven is niet te doen, dat is nog pijnlijker. Ik ben echt ten einde raad, en ik zie als een berg op tegen de volgende voeding. Dit is toch niet de bedoeling van borstvoeding? Wat moet ik doen? Of is gewoon stoppen met het geven van borstvoeding de beste oplossing? Groetjes hanneke
Hoi Hanneke, Laat je helpen door een lactatiekundige!!!! Echt, het is het waard. Kom er achter waar de kloven door komen en waarom ze niet genezen. Bespreek welke tepelverbanden voor jou best zullen zijn en snelst verlichting zullen geven en kijk of je kunt kolven met de hand om pijn zo snel mogelijk te laten verdwijnen zodat je eindelijk kunt gaan genieten van het voeden van je kindje!!! Doen!