Goedemiddag, De laatste weken, sinds midden juni ongeveer, drinkt mijn zoon van bijna 6 maanden een stuk slechter. Hij was als pasgeborene een zeer fanatieke drinker, maar nu drinkt hij max. 5 minuutjes en is dan alweer afgeleid. Soms zelfs al na een paar seconden. Hij drinkt wel een keer of 6-7 per dag, en haalt 'gelukkig' 's nachts wat in door dan wel heel goed geconcentreerd en langdurig te drinken. Het heeft deels te maken met snel afgeleid zijn, maar op een rustig plekje gaan zitten helpt niet/nauwelijks. Wel drinkt hij op z'n allerslechtst wanneer zijn zus om hem heen rondtolt, dus iets van rust scheelt wel. Nu drinkt hij niet alleen aan de borst minder goed. Ook de flesjes op de creche gaan er minder goed in. Eerst dronk hij daar 3x 180ml en nu maar 2 flessen van 180 die ook nog eens vaak niet leeg gaan. Ook zijn papfles ' savonds (gekolfde melk plus rijstebloem) gaat niet leeg de laatste weken. Hapjes (groente, fruit) gaan wel goed, maar ik ben er wat terughoudend mee omdat hij nog geen 6 mnd is en niet goed drinkt. Hij plast wel goed (wel minder dan eerst maar niet zorgwekkend) en is vrolijk en actief. Ik weet niet hoeveel hij de laatste weken aangekomen is. Ziet er in ieder geval goed gezond uit. Wat kan dit nu zijn? En hoe los ik het op? De bv loopt verder heel goed, dus ik wil eigenlijk nog even doorgaan....
Waarschijnlijk is het ontwikkeling: je kindje is druk bezig met de wereld ontdekken en heeft helemaal geen tijd om te drinken! Sowieso drinken kindjes effectiever op een gegeven moment, waar ze eerst een half uur met gemak konden drinken zijn ze nu in 5 of 7 minuten klaar om verder te gaan! Geen zorgen, let op je ventje en geniet ervan!