Zeer pijnlijke tepels en rusteloze benen

Discussion in 'Zwangerschap' started by LindaS80, Aug 7, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LindaS80

LindaS80 Fanatiek lid

Aug 10, 2010
    1,117
    590
    113
    Ik ben 14 weken zwanger en word elke nacht wakker van de pijn aan mijn borsten/tepels. Het is net alsof mijn tepels dan in brand staan, zo’n pijn doet het.
    Ook heb ik sinds 2 dagen moeite met in slaap vallen vanwege de rusteloze benen.
    Ik slaap op mijn buik omdat ik vanwege mijn overgewicht moeilijk lucht krijg als ik op mijn rug slaap.

Hebben jullie misschien wat tips voor me?

2. Mammaaa

Mammaaa Fanatiek lid

May 5, 2015
    1,084
    694
    113
    Behalve ermee leren omgaan weinig helaas..
    Op je zij slapen moet je je eigen gaan maken. Straks kan je niet meer op je buik ;)

Ik heb vanaf het begin beroerd geslapen en nu is zelfs op mn zij liggen ook niet prettig maar andere oplossing is er niet..

Voor rusteloze benen kan je evt je voetgedeelte iets hoger maken door bijv een kussen etc. Een ijskoude douchestraal erop helpt bij mij ook erg goed.. dat ijskoude voel je met rusteloze benen bijna niet maar het geeft ze wel even een soort "reset".

3. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,170
    4,321
    113
    Je borsten zullen over een tijdje weer beter gaan voelen dus ben bang indd kwestie van uitzitten..

Over de rusteloze benen vond ik dit:

Tips tegen rusteloze benen
    Er is geen eenduidige behandeling tegen het rusteloze benen syndroom. Wel hebben we een aantal do’s en don’ts op een rijtje gezet om rusteloze benen te voorkomen of te verminderen. Deze tips werken niet voor iedereen, maar zijn het proberen waard:

1. Cafeïne kan rusteloze benen verergeren. Drink dus even geen koffie of andere cafeïnehoudende dranken als thee en cola.
    2. Drink voldoende water.
    3. Beweeg voldoende, ook al wordt dat steeds lastiger naarmate je buik groter wordt. Maak bijvoorbeeld na het eten nog een wandelingetje, of ga zwemmen of fietsen.
    4. Houd je ijzergehalte op peil, bijvoorbeeld door deze voedingsmiddelen te eten: tijdens de zwangerschap heeft je lichaam extra ijzer nodig.
    5. Ook een tekort aan vitamine B12 en foliumzuur kunnen rusteloze benen veroorzaken. Bespreek met je huisarts of je hier misschien extra supplementen voor kunt slikken.
    6. Probeer genoeg te slapen, ook al is dat juist zo lastig met die rusteloze benen. Maar door een slechte nachtrust kan het probleem nog erger worden.
    7. Ga pas in bed liggen als je echt moe bent en wilt gaan slapen. Het probleem treedt op als je langere tijd stilligt, dus als je al vroeg in bed gaat liggen om tv te kijken of te lezen, vergroot je de kans dat je benen weer gaan kriebelen.
    8. Warmte en kou kan ook helpen: probeer eens een warm bad voor het slapengaan,leg een warme kruik op je benen of gebruik een hot/coldpack. Ook afspoelen met koud water bevordert de circulatie.

4. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

Apr 22, 2017
    12,632
    8,365
    113
    Female
    Je zou alvast een voedingskussen kunnen kopen om te wennen aan slapen op je zij. Ik vond die van de Hema erg prettig. Zolang de vulling maar stevig genoeg is om niet weg te kruipen als je hem tussen jouw benen klemt.

5. honkeytonk

honkeytonk Fanatiek lid

Mar 5, 2018
    1,165
    868
    113
    Thuis
    voetenbadje met magnesiumvlokken of magnesiumolie op je benen smeren, helpt mij goed tegen rusteloze benen.

En zere borsten, dat is uitzitten.

6. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

Feb 14, 2013
    3,605
    1,913
    113
    Sportbh voor je borsten en op je zij liggen ipv buik

7. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Warm bad voor rusteloze benen. Magnesium hielp even en daarna niet meer.

Share This Page