Help! Mijn dochter heeft het ritme dat ze bijna iedere ochtend al om 5 uur klaar wakker is. Ze staat te springen/zingen/schreeuwen in bed dat ze eruit wil. En ze maakt haar broertje van 8 maanden daardoor ook wakker. Ik probeer altijd met een flesje het nog wat uit te stellen, maar ze valt niet meer in slaap. Wat moet ik doen, want ik begin toch behoorlijk moe te worden van deze slechte nachten!!
Met een flesje? Krijgt ze dan nog de fles op die leeftijd? Hoe laat gaat ze 's avonds naar bed en doet ze nog een middagdut?
Ja ze krijgt nog 3 flessen per dag! Ze vindt het heerlijk. En als ze 's avonds slecht gegeten heeft vind ik het wel prettig dat er nog een flesje ingaat. Ze slaapt tussen de middag. Als ik haar laat gaan slaapt ze wel 3 uren, maar dat vind ik te lang. Dus probeer maximaal 2 uurtjes te laten slapen. En 's avonds gaat ze tussen 7 en 8 naar bed. Ze slaapt in principe wel de nacht door.
Ik ben er bang voor dat ze gewoon uit geslapen is om 5:00 uur! Tot hoe laat sliep ze eerst, speelt dit al langer of pas sinds kort? Probeer haar anders een of op te houden `s middags of wordt ze dan lastig? Een oververmoeid kind slaapt ook niet goed. Anders de bedtijd eens verschuiven? Wat doet ze dan?
Ze is eigenlijk altijd wel vroeg wakker. Maar wel fases om 5 uur. Ze kan weleens zonder een middag slaapje, maar dan is ze aan het eind van de middag erg vervelend en ligt ze heel vroeg op bed. Soms gaat ze later naar bed, maar haar bio klok blijft gelijk.
Hmm wij geven een tuitbeker water mee naar bed. Anne heeft altijd dorst zodra ze wakker word. Verder heeft ze nu een peuterbed waar ze zelf uit kan.. en een poppenhuis waar ze elke ochtend mee speelt. Is ze nog steeds tussen 6 en 7 klaarwakker hoor. maar ze mag pas naar ons toe als het licht is buiten. Dus nu rond half 8/kwart voor 8 verschijnt er iemand naast mn bed. Fluistert "het is licht mama!" om vervolgens bij ons in bed te d uiken met de mededeling dat ze komt slapen. En natuurlijk gaat draaikonten en spelen. Maarja.. beter dan elke dag kwart over 6 Hier maakt wel/geen slaapje smiddags en hoe laat ze naar bed gaat trouwens ook geen verschil. Ze is hooguit nog vroeger wakker... maar later? zelden tot nooit.
Het hele fles verhaal verbaasd mij ook eerlijk gezegd ... weet de wijk dat ze nog flessen krijgt ? en zo ja wat vinden hun Even on topic, ... Hier ook een drama slaper en inderdaad veel meer kan ik er ook niet aan doen .. hier ook een kindje wat vroeg wakker is , we hebben nu wel de middagslaap er af gehaald wat wel iets meer slaap mogelijkheden geeft bij de avond inslaap maar voor de ochtend haald het niks uit Succes
Jill is ook een vroege vogel. altijd al geweest. nu is ze tussen 6 en 7 ergens wakker.... ik heb het maar geaccepteerd. maar 5 uur is iid errug vroeg zeg!!! lijkt me erg vermoeiend. kun je haar niet nog even bij je in bed nemen of zo????? ik zou het eerlijk gezegd niet weten. veel sterkte en hopelijk vind je de goude tip!
daar word je zeker niet vokelijk van zeg wat heb ik dan een luxe met mijn dochtertje van 22 maanden oud ga om 19.30 uur naar bed en komt de volgende ochtend rond half 10 a 10 uur eruit heeeel soms wel half 11 en met de 1e verjaardag ben ik gelijk met flessen uitgescheden hoor ze krijgt toen gelijk 3 maaltijden en 2x tussendoor en klaar is kees en mijn dochtertje slaap smiddags ook nog wel 2 a 3 uurtjes ja ik zou als je binnenkort naar het cb moet gaan toch erover moeten hebben vooral over de 3 flessen probeer dan maar geen middagdutjes te doen en iets later naar bed liefs Citta SUCCES!!!!!!!!!!!! en sterkte
hier de oudste van 2jaar die ook elke ochtend om 5uur wakker is en niet meer wilt slapen daarna maar hier krijgt hij echt geen flessen meer met 1jaar ben ik over gegaan op peuter melk en hij eet gewoon mee met ons en als hij slecht eet,pech dan dan eet hij maar minder
Gewoon laten liggen/staan. Wij hebben nu al een tijdklok met een leuk lampje op de kamer van mijn zoontje. Als die aan springt is het tijd om op te staan, eerder niet. Vrienden van ons doen het ook zo, en dat werkt prima. En al helemaal geen eten of drinken geven om 5 uur 's morgens, dan gaat ze er aan wennen en heeft ze elke ochtend om 5 uur honger. En bij je in bed nemen zou ik ook niet doen, daar wennen ze zo snel aan. Ze moet leren dat 5 uur echt te vroeg is.
Ik heb mijn dochter geleerd hoe 7 uur eruit ziet op een digitale wekker en ze mag niet voor 7 uur uit haar bed komen. Slaapt jouw kindje nog in een ledikant? Misschien een gewoon bed gaan proberen, dan kan ze eruit gaan op jouw teken. Dat flesje zou ik ook mee stoppen.
wij wilden deze voor sinterklaas geven: YouTube - Demo film nijntje slaaptrainer superleuk.. en wellicht wrkt het "in je kamer blijven tot het licht is" werkt tenslotte ook daarna mag ze pas bij ons in bed.. anders is het steeds voor 6en al feest in ons bed alleen ahdden ze hem niet in de winkel en nu wel even genoeg kadootjes. die krijgt ze een andere keer wel.. "gewoon zo maar" (en omdat papa/mama het handig vinden)
IK zou de middagdut echt gaan beperken als ik jou was, hier laat ik mijn dochter ook niet langer als anderhalf uur 's middags slapen dan gaat ze hier 's avonds niet meer slapen, ik denk dat jou dochter dat 's ochtends heeft dan heeft ze genoeg geslapen. Gewoon een paar dagen proberen zou ik zeggen! Succes ermee!!
@mineke: dat werkt hier ook niet hoor maar met wat speelgoed op dr kamer vermaakt ze zich wel tot ze eruit mag
onze dochter van 2,5 die heeft ook allang geen flessen meer hoor! ook met 1 jr mee opgehouden. hier hebben we een nachtlampje met timer. als lampje aan is mag ze roepen (ze kwam heel vaak snachts, toen lampje ingevoerd ) en dat werkt prima. ze is ook niet eerder wakker. ze slaapt vaak ook langer door dan haar lampje aan is. middagslaapje doet ze alleen nog bij de oppas. thuis niet meer. rond half 8 gaat ze slapen tot half 8 smorgens. en Als ze slaapt smiddags is dat 1 uur of 1 uur en een kwartier. niet langer. dan zit ik savonds te klooien om dr in bed te krijgen.
Pfoe zeg,... mijn dochter is 17 maanden bijna en slaapt van 18.00 uur tot 08.00 uur.. Heerlijk! Maar dan komt om het weekend mijn stiefzoon van 3,5.. Standaard tussen 06.00 en 06.30 uur wakker. Voor ons dus heeeeel vroeg! Wij kunnen er niks aan doen, hij slaapt niet meer overdag. Heeft ook geen honger nog, maar is gewoon uitgeslapen dan. Ikzelf zou je kindje echt geen flesvoedingen meer geven hoor.. Misschien gaat het wel veel beter als ze enkel normale voeding krijgt. Heb een beetje het idee dat ze nog in een flesritme zit! Flesvoeding is natuurlijk minder voedzaam dan een goede maaltijd. Ook zou ik op die leeftijd echt het middagdutje beperken, misschien tot max 1 uur slapen.. En dan hopen dat ze die slaap inhaalt in de ochtend.
tja tijden kunnen keren...... hier een die altijd heel goed sliep en nu is ze sinds kort 2 en vroeg wakker snachts huilen gillen weet soms niet wat ik er aan kan doen ze krijgt hier alleen slokje water