zeer slechthorend..

Discussie in 'Aangeboren afwijkingen' gestart door DTC, 21 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alex1982

    Alex1982 Bekend lid

    18 jan 2011
    607
    0
    0
    Ik werk in de jeugdzorg!
    in het o zo mooie zuiden van het land!
    Hoi,

    Hier ook één mama met één zoontje dat rechts vanaf 60 dc hoort en links 40.
    Eind april moeten we terug om nogmaals te testen. Is het dan hetzelfde dan krijgt hij gehoorapparaten.
    Hij is nu tien weken en begint met het maken van geluiden. Is dat normaal? Ook reageert hij sterk op zingen. Heb zelf het idee dat hij iets beter hoort. Of hij is nu allerter dan kan ook.
    Misschien één rare vraag maar stel dat het zo blijft, kan hij dan naar één gewone basisschool? Wij wonen anderhalf uur van één doveschool, dus dat is niet te doen.

    Nog één vraagje, moeten we één cursus gebarentaal gaan leren? Zou hij kunnen gaan praten of is dat uitgesloten?

    Ze hebben ons nog niet begeleid, dat gaat volgens mijn pas gebeuren als we eind april weer zijn geweest. Hij is dan al vier maanden geweest, is dat ook niet lang om te wachten?
    Ze gaven aan dat de kans klein is, maar hij is er wel dat het nog zou verbeteren.

    En indien er apparaten komen, op welke kosten moet ik dan rekenen?

    Sorry, komt nogal veel op af...
     
  2. levy

    levy Lid

    29 jan 2010
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi alex.
    Ik zit momenteel in het zelfde traject als jullie. Mijn dochtertje is momenteel 8 weken. Mijn dochter heeft links 70 db en rechts 50 db verlies. Eind van de maand testen ze weer.

    Wij hebben echter al de gezibsbegeleider op bezoek gehad. Zij heeft ons het eea uitgelegd. Zo zullen we 1 keer in de 3 weken een logepediste krijgen en zullen we een lichte gebaren cursus krijgen. Ondersteunde gebaren noemde ze het. Dit om ook met haar te communiceren als zij der apparaten niet in heeft. Verder vertelde ze dat de kans groot is dat ze wel naar een reguliere school zal kunnen maar dat ligt helemaal aan hoe zij zich ontwikkelt.

    Betreft de kosten worden de apparaten 75% vergoed. Wij moesten rekening houden met een eigen bijdrage tussen de 300 en 600 euro..
     
  3. paultje80

    paultje80 Lid

    21 jan 2009
    92
    0
    0
    @ alex Als je kindje zonder gehoorapparaat vanaf 40 db hoort, dan zou ze praten en dusook zingen moeten kunnen horen (praten is rond 50-60db)
    Met geh apparaten zou ze dus nog beter kunnen horen en dus ook denk ik naar een gewone basisschool kunnen. Maar dat moet natuurlijk in de toekomst echt blijken natuurlijk.

    @Frommeltje: wat onwijs schrikken zeg van dat telefoontje, en daarna gelukkig toch grote opluchting gelukkig. Succes met de proef met de geh. apparaten!
    groetjes Paula
     
  4. Frommeltje

    Frommeltje Fanatiek lid

    26 dec 2010
    1.086
    0
    0
    Ik heb toevallig een offerte liggen van 2550 euro, eigen bijdrage is iets van 800. Maar bij ons is het een proef en is het fantastisch al hij met gehoorapparaatjes goed horen kan maar het zal eerder ci worden dus vandaar dat we nog niets hoeven te betalen.

    De gebarencursus is idd babygebaren.
    Wij moeten deze ook doen en daarna de nederlandse gebarentaal gaan leren.

    Als ik dat zo lees van jullie, ben ik stiekem wel jaloers... nee ik zeg het verkeerd. Ik gun jullie echt van harte de getallen, maar zelf had ik liever ook minder verlies gezien bij mijn knappe prins... maar goed, hij komt er wel!
     
  5. levy

    levy Lid

    29 jan 2010
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kan ik me goed voorstellen frommeltje.
    Dat was ook 1 van de 1e gedachten die wij hadden hoor.
    Ik hoop dat gehoorapparaatjes voldoende voor hem zijn..
     
  6. Frommeltje

    Frommeltje Fanatiek lid

    26 dec 2010
    1.086
    0
    0
    Vandaag mag ik ze ophalen en donderdag krijgt hij ze in.
    Gek moment wel!

    Maar vandaag ook iets heel leuks.... zijn eerste glimlach!!! Smelt!!!
     
  7. levy

    levy Lid

    29 jan 2010
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh spannend donderdag al! Zie je er tegen op? Ik ben benieuwd of hij erop reageert. Ik heb ook het liefst de gehoorapp al.. Gek eigenlijk
    maar we zullen moeten wachten tot we eind maart nog een keer de bera test krijgen .

    En die glimlach...... Die maakt alles weer goed he
     
  8. levy

    levy Lid

    29 jan 2010
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    Frommeltje, ik ben even benieuwd hoe het gister was...
     
  9. Frommeltje

    Frommeltje Fanatiek lid

    26 dec 2010
    1.086
    0
    0
    Lief van je! Gister heeft ie ze voor het eerst in gehad. Heel even om te testen want hij was erg moe. Met rechts, 90 db verlies, reageerde hij niet. Maar met links, 75 db verlies, gingen zijn ogen wijd open! We hadden alledrie het idee dat hij reageerde op ons. Maar zou het wishful tinking zijn geweest? Geen idee.
    Vandaag thuis ingehad en hup weer meteen een reactie met de linker. Ik denk nu echt dat hij hoort! Zo mooi moment was dat!
    Nu heeft ie ze de komende tijd een paar keer per dag in en over twee weken controle en dan zal het volume wat opgeschroefd worden!
     
  10. levy

    levy Lid

    29 jan 2010
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ohhh wat goed joh! Wat fijn zal het zijn als hij er 'goed' mee hoort.
    Nu ik hou reactie lees heb ik gewoon zin om te starten bij mn dochter hihi
    Ben benieuwd of de apparaatje een beet bl
    ijven zitten.. Hoe oud is je zoontje nu?. Mijn dochter is van 6 januari
     
  11. Frommeltje

    Frommeltje Fanatiek lid

    26 dec 2010
    1.086
    0
    0
    Dat blijven zitten lukt nog niet echt hihi... hij is 6 weken, van 26-1.
    Mag ik vragen waar je ergens woont?
     
  12. levy

    levy Lid

    29 jan 2010
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ohhh dan zijn ze al lekker vlot bij jullie. Wij krijgen 26 maart opnieuw die bera test en dan woorden ze pas aangemeten.
    Ik woon in Ede en we staan onder behandeling in het audiologisch centrum amersfoort.
    Vrijdag heb ik de brief van leiden gehad dat ik ook geluk niet het CMV heb gehad.
    Das dan wel weer een opluchting
     
  13. Judith87

    Judith87 Lid

    6 nov 2011
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    De laatste week gaat het gelukkig iets beter met het inhouden van de gehoorapparaten. Laatst waren ze wat aangepast maar toen bleken ze veel te hard te staan. Ze schrok van alle geluiden tot huilens toe. Inmiddels weer zachter laten zetten en nu gaat het beter.
    Emma gaat naar kinderdagcentrum waar ze ook die dvd's van Lotte en max kijkt. Ze doen daar heel veel ondersteunde gebaren. Mijn vriendin is gebarentolk en die is ook heel postief over die dvd's.
     
  14. Frommeltje

    Frommeltje Fanatiek lid

    26 dec 2010
    1.086
    0
    0
    Ik heb nog niet zo onwijs veel ervaring in deze wereld maar ik heb een vraagje... bij een CI heb je toch ook dat er wat achter het hoor zit? Dan bedoel ik niet die magneet op het hoofdje maar de accu. Hoe kunnen ze dat dan bevestigen?
     
  15. Frommeltje

    Frommeltje Fanatiek lid

    26 dec 2010
    1.086
    0
    0
    Jeej wat een goed nieuws dat CMV niet de boosdoener is. Wat een opluchting idd!
     

Deel Deze Pagina