Hoeveel groente en fruit bij 5 maanden

Discussion in 'Baby en dreumes' started by gewoon1meisje, Jun 20, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. gewoon1meisje

gewoon1meisje Actief lid

Nov 5, 2013
    391
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb even een vraagje aan de mensen die al bijvoeding geven aan hun kleintjes vanaf 4 maanden.

die kleine van mij kan echt al supergoed eten en vind het heerlijk.
    Alleen nu is de vraag hoeveel mag hij... Want als ik even uitga van een potje ( van wat voor een merk dan ook ) kan hij dat makkelijk op.

's ochtends gaat er een potje fruit in en is hij beledigd als het op is...
    en rond half 6 in de avond krijgt hij groente en is hij ook beledigd als het op is.
    Nu krijgt hij echt niet meer van ons wat het is wel genoeg zo... maar me schoonmoeder zegt dat het te veel is voor zo een kleintje. Maarja ik denk het is gezond en hij vind het lekker. Kijk als het nou bij wijze van cake en taart is vind ik het wat anders.

Iemand ervaring?

2. amdaa

amdaa VIP lid

Mar 28, 2015
    9,670
    11,009
    113
    Op zijn leeftijd neemt hij vrijwel geen voedingsstoffen uit andere voeding dan melk. Het is inderdaad wel gezond, maar met 4mnd is bijvoeding puur voor de oefening of als extra als de baby meer wil dan Max aan kunstvoeding.

3. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Ik zou het tot 6 maanden gewoon bij de 125 gram houden. Je zou vers kunnen gaan koken/maken, vult vaak beter dan zo'n potje.
    En inderdaad mag het nog geen flessen vervangen. Dus als je kindje nog niet aan de maximale hoeveelheid flesvoeding zit, zou je nog een extra flesje ergens op de dag kunnen geven.

4. gewoon1meisje

gewoon1meisje Actief lid

Nov 5, 2013
    391
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hij zit nu aan 4 flessen van 210 en slaapt de nacht zo goed als Door...

En vers maken doe ik ook wel hoor als ik genoeg groente heb. Alleen gebeurt dit niet heel vaak.
    Ik moet ook nog ergens kleine bakjes gaan zoeken zodat ik meer kan invriezen.

5. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Je kan ook diepvriesgroente gebruiken. Die maak je op 10 min klaar, en er zitten vaak meer vitamines in dan in verse groenten uit de winkel.

Ik gaf al vrij snel grote porties, maar mijn dochter dronk ook ruim een liter fv per dag. Ik denk dat meer geven geen kwaad kan, zolang ze maar niet minder melk gaan drinken.

6. gewoon1meisje

gewoon1meisje Actief lid

Nov 5, 2013
    391
    0
    0
    Zuid-Holland

Dat is een goede tip van die diepvries groente.
    Ik ben namelijk veel alleen en dan eet ik zelf vaak ook makkelijk in de zin van brood. Maar die diepvries groente is natuurlijk zo klaar..
    en hij drinkt al zijn flessen nog goed leeg...

7. Jackie87

Jackie87 VIP lid

Aug 6, 2013
    5,495
    2,948
    113
    Gewoon oefenhapjes. Melk is het belangrijkste.

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik zou ook zelf groenten maken. Dit is de leeftijd dat je je eigen koken aan je kindje aan kan gaan passen, heb je te weinig groenten, kook je meer groenten. Eet je meerdere keren per week geen groenten, leer hiervan;

In potjes zit relatief veel water, dat vult niet. En geprakt verzadigd straks met 6 maanden ook meer als fruit puree.

9. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

Mar 28, 2015
    1,998
    221
    63
    Ik gaf 125 g (maakte het toen allemaal vers) en vanaf 6 maanden heb ik het stapsgewijs opgehoogd naar 200 g. Fruit altijd vers, warme maaltijd nu vaak een potje maar wordt omdat dl nu wel stukjes eet vanaf maandag weer vers. Ze dronk naar de 125 g trouwens gewoon alle voedingen gewoon zoals altijd.

10. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

Nov 9, 2013
    4,130
    2,517
    113
    Female
    Amsterdam
    Ik denk dat baby's zelf aangeven wanneer het teveel is. Mijn ventje kan ook al veel op. Maar op een bepaald moment laat hij het weer uit zn mondje lopen. Dat is een duidelijk teken. Als je zoontje vrolijk is, goed slaapt, poept en plast dan kan zijn lichaam het blijkbaar aan.
    Zo denk ik!

11. Jazebel

Jazebel Lid

Apr 17, 2015
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kleine bakjes verkopen ze bij de Hema, speciaal voor baby voeding zonder bpa.
    Mijn zoontje is ook 5 maanden en snapt het hele hapjes gebeuren pas sinds een paar dagen.
    Ik heb z'n avent stomer/blender, ideaal, kan gelijk voor een paar dagen maken en invriezen.
    Enigszins off topic sorry!

12. gewoon1meisje

gewoon1meisje Actief lid

Nov 5, 2013
    391
    0
    0
    Zuid-Holland
    Top voor de tips allemaal.. Ik ga van de week even kijken bij de hema!

vandaag weer de nodige groente staan koken en blenderen om in de vriezer te doen. ( nu alleen in zakjes staan doen )

Meneer 125 gr courgette voorgeschoteld.. en het was alweer op voordat ik het doorhad..

13. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,321
    10,286
    113
    Ik zou geven wat ze lusten maar dan wel van vers gekookt eten.van een potje zou ik niet meer doen.

Offtopic
    De bakjes van de Hema zijn echt super.diepvries groente is echt heel praktisch. Aanrader voor groente is worteltjes maar ook pompoen (ah diepvries)

Share This Page