Zeer snelle bevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door Boysmummy, 18 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mleenvs

    Mleenvs Fanatiek lid

    25 aug 2017
    1.504
    1.519
    113
    Vrouw
    Bij de 1e werd ik ingeleid. Na uren weeėn opvangen zat ik nog steeds op 5 cm en mocht ik een ruggenprik. 22 uur na het breken van de vliezen en na 45 min persen werd hij geboren, heel relaxed ging dat.

    Bij de 2e werd ik ook ingeleid. Ballonnetje bleef niet zitten want ik had al 2 a 3 cm ontsluiting. Half 8 vliezen gebroken en de vk zei nog: "we gaan het heel relaxed doen vandaag. Ik kom om 10 uur terug om te kijken hoe het ervoor staat en eventueel beginnen we dan met weeënopwekkers."
    Ik had me ingesteld op weer een lange bevalling. De weeën kwamen rustig aan en ik kon om half 9 in bad om ze op te vangen. Tegen half 10 moest ik eruit. Het water was veel te warm waardoor ik het ook veel te warm had, duizelig werd en snel op bed ging liggen zodat ik niet omviel. Baby had het ook te warm blijkbaar, ging niet goed met zijn hartslag. Ik kreeg natte doeken over mijn lichaam om af te koelen.
    Vk checkte en ik zat op 5 cm.
    Neeee, dacht ik nog, dit ga ik geen uren vol houden. Ik smeekte om een ruggenprik maar dat ging ik volgens de vk niet halen, de baby kwam eraan. Niet waar! Riep ik nog, en met de volgende wee zat ik op 9.5 cm ontsluiting. Na 8 min persen werd hij om 9:59 geboren. (Vond ik dan weer een ironisch tijdstip gezien ze eigenlijk pas om 10 zou terug komen).

    Ik had toch ook moeite met hoe snel dit ging. In principe een prima bevalling maar ik was totaal de controle kwijt en dat maakte het denk ik zo heftig. Heeft ook even geduurd voordat ik het verwerkt had.

    En die naweeën zijn ook gemeen zeg!
     
  2. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    #42 Gruffalo123, 11 nov 2021
    Laatst bewerkt: 11 nov 2021
    Hier 3 razend snelle bevallingen gehad en 1 normale qua tijd.

    1e kind 16 uur waarvan 2 uur persen
    2e kind 45 minuten en bijna op de wc geboren want had echt niet verwacht dat die zo snel al geboren zou worden :roflmao:
    3e kind iets minder dan 30 minuten
    4e kind nog geen kwartier :eek:.

    Een 5e word ik volgens mij in de ochtend wakker met een baby in bed :roflmao:.

    Bij alle 3 de snelle bevallingen ook maar een paar weeën gehad die ook niet echt pijn deden. 3e bevalling was nagenoeg pijnloos, 4e waren de weeën gevoelig maar niet pijnlijk.
     
    Eppo82 en Mamavandrie34 vinden dit leuk.
  3. Mamavandrie34

    Mamavandrie34 Fanatiek lid

    4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    You beat me :roflmao:
     
  4. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    De bevalling van mijn oudste dochter duurde 12 uur, gezien termijn nog wel netjes (inleiding). De middelste was erg snel voor mijn doen 3 uurtjes (inleiding en weeopwekkers)

    Bij onze jongste werden de vliezen gebroken om 07.15. Ik had al 4cm ontsluiting. Gekozen om eerst nog geen weeopwekkers te doen. Tegen half tien begonnen de eerste lichte weeën die goed te doen waren. Ze kwamen om de zes minuten maar waren erg krachtig. Om 12 uur had ik 6 cm en vroeg ik om een ruggenprik want ik raakte in paniek. Maar dat kon niet meer. Om 12.38 is hij geboren. Zijn hoofdje heeft erg lang gestaan omdat mijn weeën wegvielen en hij vastzat met zijn schouder. Maar vanaf de eerste wee dus precies 3 uur en 8 minuten.
     
  5. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.026
    2.165
    113
    Mijn bevallingen verliepen allemaal vrij vlot.

    Bij de eerste kreeg ik rond 9 uur wat buikpijn, wat ik niet herkende als weeen, want het hield gewoon aan. Na 1,5 uur begon het toch wel pijnlijk te worden en maakte ik me zorgen, maar nog steeds niet het idee dat het weeen waren. Om 11 uur kwam de verloskundige even langs en bleek ik 8 cm ontsluiting te hebben en een weeënstorm, waarbij nog nooit van gehoord had. Een uurtje later was de baby er.

    Bij de tweede was ik wat alerter. Daar kreeg ik eerst wel normale weeën. Dat begin rond half 5, maar binnen een kwartier kwamen ze om de paar minuten. om half 6 was de verloskundige er en toen had ik nog maar 3 cm ontsluiting. Een uur later 4 dus dat schoot niet echt op. Toen brak ze mijn vliezen en een kwartier later was het kind er met 1 enorme perswee die voor mij als een verrassing kwam. Dus 2 uur en een kwartier na het begin. Dat laatste kwartier was wel heftig.

    De derde ging volgens het boekje. ‘S ochtends wat lichte kraampjes af en toe, dat mocht geen naam hebben. Na een paar uur aanzien heb ik man en kinderen weggestuurd in de hoop dat een beetje rust in de tent zou helpen om het te laten doorzetten. Dat werkte. Vanaf een uur of 2 werd het serieus. Om half 6 is hij geboren zonder persen. Dat was de langste en meest relaxte bevalling, waarbij ik gewoon kon praten en lachen tussendoor.
     
  6. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Nooit gedacht dat ik een snelle bevalling zou hebben. De eerste twee gingen zeer moeizaam.

    1e: start weeën 02 uur ‘s nachts en geboren om 22 uur ‘s avonds.
    2e: vliezen braken rond 01.30 ‘s nachts en geboren om 16 uur ‘s middags
    3e: vliezen braken rond 22 uur en geboorte was om 03 uur ‘s nachts (deze was dus al een stuk sneller, mijn lijf begon het bij de 3e eindelijk te snappen.

    Bij de 4e werd ik wakker van terugkerende buikpijn rond 05 uur in de ochtend, toen ik me afvroeg of het een wee kon zijn braken mijn vliezen. Toen op mijn dooie akkertje nog gaan douchen, haar föhnen, spullen pakken en zelfs overwogen om Make up op te doen. Toen maar eens ziekenhuis gebeld en in de auto voelde ik eigenlijk al persdrang. In ziekenhuis mocht ik al vrij snel persen, dit duurde alleen bijna een uur, want sterrenkijker. Zoon was er om 07.55. Als dat persen niet zo lang had geduurd was het echt een snelle bevalling geweest, helemaal voor mijn doen :)
     
  7. ButterflyPassion

    ButterflyPassion Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Eerste 15 uur,

    Tweede 3.5 uur vanaf de eerste wee.
    Om 00.00 de eerste wee. 02.30 was ik in het ziekenhuis. Ik moest nog even wachten totdat de VK kwam om te meten. Met 8 cm over de gang gestrompeld naar de beval kamer, en om 03.30 bevallen. Geen naweeën gelukkig :) was een heerlijke bevalling.

    Al maak ik me wel een beetje zorgen over de snelheid waar deze uk mee geboren gaat worden. Liever heb ik het iets langer, want wil héél graag een badbevalling, en ik moet in het ziekenhuis bevallen. Hier is dus wel een beetje tijd voor nodig... :roflmao:;)
     
  8. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    ik ben in 2:15 uur bevallen de laatste keer.
    Daar van was ik 20 minuten in het ziekenhuis.
    Op de kamer ben ik gelijk begonnen met persen :p
     
    ButterflyPassion vindt dit leuk.
  9. ButterflyPassion

    ButterflyPassion Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Woow.. haha. Nou blij dat je in het ziekenhuis was dan zeg! En niet langs de kant van de weg of zo... :|
     
  10. Kwek

    Kwek Fanatiek lid

    16 mei 2009
    3.053
    1.163
    113
    Centrum België
    Bij de jongste om 0h30 beetje steken in mijn zij. Om 1h20 naar het ZH vertrokken - ex heeft me afgezet en reed meteen door om de oudste naar zijn ouders te brengen.
    2h10 (ex was net terug) braken de vliezen en kwam de vp even de monitor checken. "Er was actie maar nog niet wat we nodig hadden". Toch even check en ze keek me met grote ogen aan: ik had 10 cm en voelde niets :eek:.
    Maar dan moest ik naar de verloskamer gaan en dat was hel. Dacht echt dat de kleine er op het traject van 10m er zou uitvallen :roflmao:.
    Op het bed gaan liggen (had nog een dikke winterpull aan :confused:) en meteen persweeën. Gyn van wacht geroepen (toevallig mijn eigen gyn) maar heb niet gewacht. 2e keer persen en mijn dochter was er al - gyn stak net haar hoofd door de deur :D.
    Dus van absolute begin tot einde 2 uur...
     
    zwaaistaart en ButterflyPassion vinden dit leuk.
  11. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    17 jan 2020
    3.843
    3.619
    113
    Van begin tot eind 3 uurtjes. Maar ik was s middags gestript.en vond het prima lengte zo. Tegen 17 uur begonnen de weeën , precies in de avondspits thuis, om 1715 ben ik naar boven gegaan om me terug te trekken en te ervaren of het doorzetten, dat deed het, 1745 verloskundige gebeld en ouders gebeld, ontsluiting vorderde, door naar ziekenhuis, was daar om 18.30, wilde in bad, maar daarvoor ging het te snel, dus op de bal alles opgevangen, en toen kreeg ik persdrang, maar vliezen nog niet gebroken, dus op bed, vliezen breken en toen ging ik in 1 wee van 8 naar 10 cm en kon ik in 2 weeën hem er uit lanceren. De verloskundige kon hem gelukkig optijd opvangen. Om 20:06 bevallen!

    Ik teken echt voor een bevalling als deze!
    Zo doe ik er nog wel een paar :thumup:

    De 1ste was 20 uur, 2de ingeleid en 4,5 uur van eerste wee tot bevallen.

    Enige nadeel van het tempo en de lancering was dat m'n bekken en stuitje wel een fikse optater kregen, maar goed, met me.echt houden aan de rust de eerste dagen, gaat het nu na 2,5 week vlot beter gelukkig!
     
    ButterflyPassion vindt dit leuk.
  12. LW85

    LW85 Fanatiek lid

    24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Onze tweeling kwam heeeel snel.
    Ik lag al in het ziekenhuis ivm verminderd leven en geen vruchtwater meer.
    Ik werd wakker van een wee en meteen gebroken vliezen en persdrang, 25 minuten later had ik een baby.
    Ze hadden pas net bedjes enz klaar gezet en mijn vriend had zijn koffie nog niet op.
     
    Regenboog01, Lies1611 en ButterflyPassion vinden dit leuk.
  13. annabel10

    annabel10 Actief lid

    28 dec 2010
    446
    44
    28
    Mijn eerste, 1 uur 45 min. 15 min voor geboorte in ziekenhuis.
    Mijn tweede, 1,5 uur, vk net op tijd binnen, ze zag meteen het hoofdje al.
    Mijn derde, 30 min.. Vk weer net op tijd binnen om de boel klaar te zetten.
    Bizar, maar dankbaar dat het zo mocht gaan♥️
     
    Lies1611 vindt dit leuk.
  14. zwanenburg123

    zwanenburg123 Nieuw lid

    23 jun 2016
    4
    1
    3
    NULL
    NULL
    al bij mijn eerste bevalling ging het allemaal heel vlug . kennelijk heb ik een rume vagina want mijn kond werd zonder al te veel moeite geboren
     
  15. Redrose28

    Redrose28 Actief lid

    6 jun 2021
    225
    142
    43
    Vrouw
    Ja ook ik had snelle bevallingen. De eerste zat vast tijdens het persen, daardoor duurde die bevalling langer (in totaal 5 uur vanaf de eerste wee). De bevallingen daarna in 3 uur, 2 uur, 45 min, 3 uur (zat vast), 20 min en de laatste 1,5 uur.
     

Deel Deze Pagina