zeer strenge winter in aantocht

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Amfy, 5 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Hahaha ja zo denk ik er ook over! Al vind ik het wel heeeel erg leuk als ik niet naar mijn werk hoef. Dan zie ik inderdaad de voordelen/gezelligheid/romantiek etc.

2. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Eerst zien...dan geloven!

Vindt het voor een paar dagen wel lekker, maar dan moet het ook over zijn. Kost alleen maar geld door het extra stoken.

3. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    eerst nog maar eens zien,maar van mij mag het!

4. Saaya

Saaya Niet meer actief

Joh! Kwestie van aanpassen ;) goede handschoenen aan, goede winterjas aan(dus geen stoffen) sjaal om, muts op(en oorwarmers als je dat nodig vindt), goede schoenen en in de buurt van kinderen om je heen kijken voor de sneeuwballen. :)

Mijn broertje heeft een tijdje in de vrieskou de kranten gelopen, koud is het zeker! Maar zolang je je erop kleed nog te doen :rolleyes:

Dat uitglijden met de auto kun je voorkomen door voorzichtiger te rijden en winterbanden te nemen(als het echt erg is met de sneeuw, die sneeuwkettingen eromheen). Vallen met de fiets is ook een kwestie van opletten, ben nog maar 1 keer onderuit gegaan door gladheid en dat was mijn eigen fout want ik had niet opgelet op de wielsporen voor mij.

5. Arendskelk

Arendskelk Niet meer actief

Laat maar komen die kou. Dat alle bosbeesten mogen doodvriezen en volgend jaar zomer ik niet gestalkt word door wespen en overig gespuis... Maar dan niet te lang trouwens, gewoon alleen in december ofzo...:D

6. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

Voor mijn zoontje en vriendje lijkt het me geweldig..
    Lekker sneeuwritje maken met de slee...
    Sneeuwboots aan.. dikke winterjas... sjaal/muts en natuurlijk HANDSCHOENEN..!
    Vriendje lekker thuis blijven, omdat hij niet meer naar school kan komen :)

Alleen voor mij lijkt het me niet echt heel handig..
    Met een dikke buik uitglijden..! :(
    Dan maar thuis blijven.. en mijn mannetje opwachten ,met warme handoeken, warme chocomelk met slagroom..!

7. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    nou ik reed een keer iets van 5 km/u en ik gleed nog weg. ik ga toch geen vet dure winterbanden kopen voor 2 dagen sneeuw :)

8. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Winterbanden hebben niets met sneeuw van doen, winterbanden hebben beter grip op de weg zodra de temperatuur onder de 7 graden komt, of het nu vriest of niet het is 's winters altijd veiliger met winterbanden en als je naar het buitenland wilt MOET je zelfs winterbanden hebben. In Duistland ben je bijvoorbeeld niet verzekerd als je op zomerbanden rijdt en in Scandinaviƫ kom je er niet eens in op zomerbandjes.

9. Amfy

Amfy Niet meer actief

winter banden zijn niet alleen voor sneeuw hoor ook voor nat wegdek enzo.het is veel veiliger.en het is zelfs verplicht als je na 1 oktober de grens over gaat.als je ze niet hebt en als je betrokken raakt bij een ongeval ben jij fout. wij hebben hier voor alle auto's 2 paar banden zomer en winter deze liggen gewoon om licht metalen velgen heen.het is een uurtje werk om ze te wisselen maar het scheeld echt voor je banden ze slijten minder snel dus je bent na een tijd goedkoper uit.en het is gewoon veel veiliger je hebt veel meer grip in natte koude glad situaties

10. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Het lijkt me allemaal heeeeeeeeerlijk

11. Amfy

Amfy Niet meer actief

tegelijk :)

12. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Je mag mijn schaatsen erbij hebben, als het hier dan maar minstens 15 graden boven 0 blijft :)

13. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Crap! Menen jullie dat nou van die winterbanden, is dat echt verplicht in het buitenland? Hmm, volgend jaar toch maar eens even naar kijken dan. Zijn die dingen duur?

14. Amfy

Amfy Niet meer actief

je kunt ze zo duur maken als je wil hoor het valt wel mee.ik zou ze wel om een paar goedkope velgen leggen anders zit je met het omleggen ieder jaar.ja het is echt verplicht van 1 oktober tot 1 maart/april.daarom als je de grens over gaat zou ik dat risico niet nemen.

stel je rijd ergens in duitsland en je word aan gereden auto in elkaar en het in niet jou schuld.maar jij hebt geen winterbanden onder de auto en degene die jou aanrijd wel dan heb jij alsnog schuld en word er niets vergoed. nou dan heb ik liever winter banden ;)

15. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Oh ik hoop echt dat dit bericht niet helemaal klopt.
    Heb net een nieuwe baan als postbezorger bij TNT tot eind januari. Moet er niet aan denken zeg! :(
    Wel weer leuk voor de kids, lekker sleetje rijden. Misschien gaan we in februari op wintersport maar wie weet is het hier dan wel winterwonderland! :)

16. wendyp

wendyp Niet meer actief

NEEEEEEEEEEEE! Brrr brrr brrr.... Het enige goede van de winter, is dat ik dan jarig ben :D

Het is bij ons in huis altijd steenkoud, je wilt niet weten wat sasha nu al aan heeft in bed. Maar als het goed is gaan we in dec verhuizen, ik ga duimen dat het daar wat warmer te krijgen is in hus.

17. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Ik vind het niet erg als het koud wordt, maar sneeuw vind ik niet zo leuk. Het is altijd spekglad en dan moet ik daar doorheen fietsen... En nu ook nog met zwangere buik...
    Dat durf ik dus echt niet!

18. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Klopt helemaal Blusvrouw, hier gaan ze er binnenkort ook weer onder, woon gelukkig niet zo dicht op de grens dus ik wacht meestal tot november, tenzij ik eerder naar Denemarken of zo zou gaan, maar dit jaar herfstvakantie in eigenland.

19. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ja de ijsbanen zijn weeropen, dus dat wordt weer uren op de baan staan.

20. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Aan de ene kant lijkt het me prachtig: eindelijk weer eens een strenge winter met ijs en een flink pak sneeuw. Ik krijg dan meteen van die beelden van vroeger voor me: sleetje rijden, schaatsen, sneeuwballen gooien, sneeuwpoppen maken, Elfstedentocht.... :D Lekker warm bij de kachel zitten, kaarsjes aan en als je naar buiten kijkt, zie je een winters landschap....mmmmm....

Aan de andere kant haat ik kou (dik aankleden en je net een Michelinpoppetje voelen) en winterse ongemakken (gladheid, ijzel, autoruiten krabben, hopen dat je auto start en dat je niet over de weg glibbert etc.).

Ik heb er dus een dubbel gevoel bij...

Deel Deze Pagina