Jaaaaaaaaaaaaaaaaaa! EINDELIJK! Lekker sneeuwpoppen maken met de kids (die pas 2 a 3 x echt sneeuw gezien hebben waar ze echt wat mee konden). WEG wespen, vliegen, muggen. Witte kerst.... vuurwerk in de sneeuw. Zo hoort t
ja maar dan ben je ook niet verzekerd.maar begrijp wat je bedoeld alleen leg jij maar eens in een sneeuw storm de kettingen er om heen terwijl je met winterbanden toch nog dat laatste stuk kan rijden naar je huis
sneeuw kom maar hoor vorst ook heerlijk een dikke vette pak sneeuw dat we hier in nederland in een dikke skipak moet lopen haha ik ben er klaar voor maar zoals ik eerder zei eerst zien dan geloven
Niet waar. je bent alleen schuldig als het ongeval voorkomen had kúnnen worden áls je winterbanden zou hebben. Winterbanden zijn ook NIET verplicht in Duitsland. Alleen moet je auto aangepast zijn ALS er winterse omstandigheden zijn, is je auto dat niet, krijg je alleen een boete van 20 tot 40 euro. Er staat ook geen datum voor, dat is alleen in Finland van 1 december tot 1 maart. Lees: http://www.verhuis.de/start/sublevel2/winterbanden.html
Ik heb nu gewoon 4 seizoenen banden. Geen zomerbanden want die slijten mij veel te snel, ik rij 1100 km per week. Ik heb 18 inch velgen en die winterbanden die ik nodig heb (215-40-R18) zijn bijna 150 euro per stuk. Ik ga echt geen 600 euro uitgeven voor dat beetje sneeuw wat we hebben. En nat wegdek hebben de banden die ik nu heb ook prima grip op plus dat ik toch de grens niet overga.
Nou zelfs als er geen sneeuw ligt kom je Noorwegen niet in zonder winterbanden. Als je met de boot aan komt wordt iedereen gecontroleerd en heb je geen winterbanden dan word je ter plekke de garage ingereden en worden op jouw kosten je banden vervangen of je word vriendelijk verzocht de boot terug naar Denemarken te nemen. Je mag domweg niet verder rijden.
http://www.terbergleasing.nl/extras/wet ... sen_wb.pdf Hier een heel net verzicht. In de meeste landen is het niet verplicht, maar ben je in geval van een ongeluk wel de schuldige partij.
Nou laat die strenge winter maar komen...lekker alle muggen en wespen etc dood,dus minder last in de zomer..En schaatsen, sneeuwballen gooien leuk!
JOEPIE!! (eerst zien dan geloven) Ik ben een echte winterliefhebber, laat maar komen die sneeuw en vorst!!
devilchase er staan meer dingen op die site dit niet kloppen. wij hebben een huisje in oostenrijk en komen heel erg veel in duitsland en het is verplicht sinds 1oktober 2005 wij hebben namelijk in dec 2005 een ongeval gehad iemand die bij ons in de zijkant geklapt is en wij hadden schuld volgens justitie duitsland dit valt ook niet aan te vechten want je heb altijd ongelijk omdat je geen winterbanden hebt.ook kom je de fernpass niet over als je geen wintebanden hebt. wij hebben jan 2006 4banden met lm velgen gekocht voor 1800 euro maar die banden zijn nog steeds goed en kunnen nog lang mee.wij rijden ongeveer 3 tot 5 honder kilometer per week.
dat zal wel dan, ik vind overal dat het niet verplicht is als er geen winterste omstandigheden zijn en in de Duitse wet is ook geen artikel die het verplicht stelt. Plus dat op ELKE site staat dat het NIET verplicht is als er geen winterse omstandigheden zijn. Ik citeer: http://www.anwb.nl/auto/rijden/veelgest ... anden.html als het zonnetje lekker schijnt en het is niet glad of wat dan ook hoef je helemaal niet op winterbanden te rijden. Of je moet de anwb even bellen om te zeggen dat hun informatie niet klopt, maargoed ik neem aan dat de ANWB wel coorecte informatie geeft...
als je op zomerbanden reed terwijl er sneeuw lag en het spekglad was ja. Maar niet als het gewoon droog was en de zon scheen.
en toch ben je altijd schuldig.maar idd anwb lijkt mij dat het wel goed heeft.het klopt zowiezo niet in duitsland want daar kun je zelf onderhandelen als je een bekeuring krijgt (laatst een met de vrachtwagen terug gebracht van 300 naar 80).maar wil je naar oostenrijk kom je de fernpass niet over zonder winterbanden
dat kon jij misschien, maar ik heb 2 maandenstage gelopen bij de duitse autobahnpolizei en daar kon je écht niet mee onderhandelen hoor en oja, offtopic: plaats eens een buikfoto in je album edit: laat maar, heb je al