Hallo dames, is er iemand die mij raad kan geven wat ik het beste kan doen? Ik heb sinds een tijdje last van mijn stuitje, met zitten met staan met lopen en met liggen en dan vooral met opstaan etc. Soms trekt het door naar voren naar mijn schaambotje, maar vaak ook naar mijn kont?! Ook begin ik last te krijgen net onder mijn linker schouder blad, pff dat is echt niet fijn want ik kan er geen kant mee op! Zitten is irritand liggen kan niet op mijn linkerkant en als ik loop voel ik het bij iedere stap die ik zet..... :x Heeft iemand een idee hoe dit kan en hoe dit evt. te verhelpen is? Liefs J.
Dat van je stuitje komt door de verweking van al je banden en gewrichten. Op naar de fysiotherapeut! Sterkte. Dat van die schouder weet ik niet.
stuitje is inderdaad door de verweking .. dat naar voren trekken naar je schaambot dat is de plek nl. waar je bekken zittten. Schouder kan wel eens komen doordat je je lijf anders belast door de pijn aan het stuitje.. maandag fysio of mensendieckherapeut bellen met zwangerschapskennis en zo snel mogenlijk heen gaan.
Ik heb bij mijn vorige zwangerschap ook pijn gehad, net onder het schouderblad. Nu niet. Volgens mij lag het aan de houding die ik had tijdens het autorijden, inderdaad door andere belasting en veranderende vormen en gewichtsverdeling. Vraag raad zou ik zeggen, aan een professional, anders loop je er al die tijd mee en het is echt irritant. En neem voldoende rust.
Ik heb het ook en loop daarom bij de fysio. Naast oefeningen en massage heb ik een stuitkussen meegekregen. Dit helpt echt goed. Na een week werd de pijn bij het opstaan al minder. Denk er sowieso aan goed te bewegen (dus geen 2 uur achter elkaar zitten) en veel te drinken.