Hoe houden jullie het vol?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Marleen31, 21 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Goedemorgen dames,

Ik heb een geweldige dochter van ruim 4 maanden, ze groeit prima en is lekker tevreden en vrolijk (op een huilbuitje na af en toe).

Ze krijgt 5 voedingen per dag.
    07:00
    11:30
    15:30
    19:30
    23:30

's Ochtends wordt ze vaak al rond 5 uur wakker! Nou ben ik harstikke moe! Na de laatste fles ga ik ook naar bed, maar voordat ik in slaap kom zijn we een uur verder, dus ik slaap vrijwel nooit voor 01:00 uur, en als mevrouw zich dan al zó vroeg meldt. pfff.. het breekt me op!
    Ik heb geprobeerd om al voor de laatste fles naar bed te gaan om wat voor te slapen, maar dat werkt niet omdat ik dan weet dat ik er weer uit moet om half 12.. insomnia.
    Mijn man draait alleen maar nachtdiensten dus die kan ook niet bijspringen (vertrekt om 22:00 en komt thuis om 08:00). Hij laat me gelukkig wel wat bijslapen als hij vrij is, maar daarmee red ik het niet alleen. Overdags doe ik soms een hazeslaapje, maar dat kan helaas niet altijd.
    Hebben jullie tips om misschien wat meer tot rust te komen?
    Heb ook al gepuzzeld met de voedingstijden zodat ze de laatste fles eerder op de avond krijgt, maar je raadt het al, dan wordt ze dus nóg eerder wakker, dus daar schiet ik niks mee op.
    Heb al gedacht aan een papfles rond half 10, zodat de fles om half 12 overgeslagen kan worden, maar is ze daar niet te jong voor?

Alle tips zijn welkom!

Groetjes, Marleen *yawn*

2. Allistair

Allistair Bekend lid

8 jun 2010
    979
    0
    0
    En als je haar om 5 uur dan een fles geeft, slaapt ze dan niet weer verder? Dan zou jij ook nog weer je bed in kunnen. Ik begrijp uit je bericht dat je het rekt tot 7 uur?

3. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.155
    33
    48
    Hmm kanj e denk niet echt helpen...
    Hier gaat ze om 20.30 naar bed e komt vaak rond een uur of 7 voor de eerste voeding... Hier overigens wel gewoon een papfles hoor... Kheb hier de bambix staan e ndie mag vanaf 4 maand... Eerst begonnen met 1 schepje en zit nu op 3 schepjes...(das de max voor de papfles)

Nou moet k wel eerlijk zeggen dat wij eigenlijk best een goede slaper hebben... Periodes dat t soms minder gaat maar over t algemeen ;)

Moet je haar trouwens wakker make voor de laatste fles? Rond 22.00 schijnen kleintjes nl in de diepe slaap te komen ;)

4. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik geef bv dus heb geen ervaring met kv en tijden en hoeveelheden, maar heeft ze om 5 uur niet gewoon honger? En als je haar dan een flesje zou geven, zou ze dan niet lekker nog een paar uur slapen?
    Mijn dochter (bijna vier maanden) krijgt nu ongeveer vijf tot zes voedingen per dag, de laatste voeding vindt meestal plaats tussen 21 en 23 uur. Daarna slaapt ze of tot een uur of 6, of tot 3 of tot 8. Het verschilt per nacht. In ieder geval, als ze wakker is leg ik haar direct aan, het maakt niet uit hoe laat het is, en daarna gaat ze gewoon weer haar wieg in en slaapt ze zo nog een paar uur. Ik kan dan ook nog slapen. Is het geen idee om haar om 5 uur haar flesje te geven en dan weer te slapen te leggen? Misschien maakt ze dan nog een ruk en jij kan dan ook nog een paar uur slapen.

Een papfles zou ik nog niet proberen op deze leeftijd. Dat lijkt me een beetje te vroeg voor haar darmpjes.

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik zou haar ook om 5.00 uur een fles geven. Dan slaapt ze waarschijnlijk gewoon weer verder. Je moet het jezelf natuurlijk ook niet moeilijker maken dan het is ;)

Mijn jongste krijgt bv en ik heb meestal ook een voeding rond 23.00 uur, dan om 2.00 uur en dan rond 5.00/6.00. Ik vind het allang prima als ze maar gewoon gaat slapen na de voeding en niet gaat spoken 's nachts. Maar ik doe al 3 jaar met weinig slaap dus ik ben wel wat gewend ;)

6. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Papfles kan ook averechts werken hoor, bij mijn manneke viel het erg zwaar op z'n maag en sliep hierdoor slechter!

Hij sliep echter al vrij snel door en uit dus heb weinig last van slaaptekort gehad.

Maar als je de laatste fles een uur vervroegd, hoe laat komt ie dan...4 uur?
    Dan kan je van 11 tot 4 slapen en van 4.30 tot half 8 ofzo?
    Ikzelf val om 4.30 makkelijker weer in slaap dan 5.30, misschien dat dat uurtje vroeger je toch net helpt je wat fitter te voelen?!

Edit: begrijp dat je om 5 uur geen fles geeft, wat doe je dan tussen 5 en 7? Zou wanneer ze wakker wordt gewoon een fles geven, of dit nou 4 of 5 uur is....

7. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Bedankt voor alle reacties!
    Ze is dan om 5 uur gewoon klaarwakker, haar dag is dan begonnen! :p Per sé honger heeft ze niet.
    Als ik dan een fles geef om 5 uur dan slaapt ze daarna echt niet verder, helaas.
    Ze wordt ook niet jammerend of huilend wakker, maar vrolijk, dan gaat ze beetje spelen en haar stembandjes "trainen", je kent het wel: 'goeeegaaa' ;) Klinkt erg leuk als je kindje zo vrolijk is hoor, maar ik wil zo graag nog slapen.

Misschien dan toch maar een papfles proberen.

8. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Ik zou lekker die fles geven om 5 uur en grote kans dat ze heerlijk doorslaapt. Ik gaf bv en mijn zoontje kwam om de 2 uur. Naderhand gaf ik fles ook gewoon op verzoek snachts zodat hij nog heerlijk verder sliep. Vaak wat extra water en minder poeder zodat ik eventueel later nog een klein flesje kon geven. En weinig slaap went hoor. Dochter sliep pas snachts door met 1,5 jaar en tot die tijd werd ze ook 6 uur wakker smorgens. Zoontje sliep pas door met 2,5 jaar maar nu nog regelmatig huilt en spookt hij snachts.

9. Allistair

Allistair Bekend lid

8 jun 2010
    979
    0
    0
    Hoe doe je dat 's avonds met de fles? Maak je haar wakker om 23:00 u? Wat doet ze als je haar vanaf 19:00u zelf om de fles laat komen?

10. Jazzlyn

Jazzlyn Niet meer actief

Hier krijgt hij om kwart over 8 zijn laatste fles en is ook rond 5e wakker.. niet honger.. wakker. om 7 uur smorgens krijgt hij pas zijn bordje pap :)

11. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Ik maak haar wakker voor de laatste voeding ja, en ik heb ook al geprobeerd om die niet te geven en te wachten tot ze zelf komt, dat was om half 4. En daarna klaarwakker en spelen, haar dag was begonnen! :(

12. adi

adi Niet meer actief

Ik denk dat je weinig anders kunt doen dan het accepteren. En gewoon op andere momenten slapen als zij ook slaapt. Je man is overdag toch thuis en kan evt voor haar zorgen als jij een middagdut doet?

Wij hebben de eerste half jaar gemiddeld 2x 1,5uur per nacht geslapen, als we geluk hadden. En mijn man ging s ochtends gewoon naar zijn werk, en na de thuiskomst draaide die mee met de circus tot de volgende ochtend.
    Het is nou eenmaal zo met babys, en als je accepteert dat je het met weinig slaap moet doen wordt het een stuk makkelijker. Ik slikte standaard vitaminepillen voor extra performance ;)

13. babyproject

babyproject Niet meer actief

Onze jongste doet dat ook. Veel te vroeg wakker worden! Ik leg haar dan bij ons in bed en zo slapen we nog even verder tot de fles van 07:00. Of eerder als zij echt niet meer wil slapen en liever met m'n gezicht speelt ;)

14. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Het went echt gelukkig (of helaas) want volgens mij zijn er maar heel weinig kinderen die altijd doorslapen. Dan is het weer een sprongetje, dan weer tandjes, dan weer dit of dat. Muggen, nachtmerries, buikpijn, herrie... ;) Ik kan ook nog steeds met regelmaat 's nachts uit mijn bed.
    Je kunt een papfles proberen maar accepteren lijkt me beter, dan slaap je zelf mss ook rustiger en kun je voor de laatste fles ook nog even slapen. Staat de wieg naast je bed? Wij hadden op een gegeven moment een thermos gekookt water en een flesje spa blauw naast ons bed staan zodat we binnen no-time een fles hadden gemaakt en we ons bed niet uit hoefden. Flesje omspoelen in de badkamer en klaar :)

15. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik neem juist aan dat als haar man in de nachtdienst zit hij overdag slaapt? Proberen bij de fles van 5u niet teveel lichten aan en daarna weer terug in bed. Hier heeeeeel lang 5.30 en om 6.00 lagen we er weer in en sliep ze door tot de volgende fles.

16. Lous1982

Lous1982 Actief lid

22 jun 2011
    322
    1
    16
    Docent Nederlands
    Groningen
    Precies, de fles geven om 5 uur en haar dan terugleggen. Als je dit een paar dagen volhoudt, went dit waarschijnlijk wel. Wat ook helpt - wij hadden toen onze dochter 4 maanden was hetzelfde probleem, zo rond ongeveer dezelfde tijd - zijn goed verduisterende gordijnen. Daar werd ze ook minder vroeg wakker van. Succes en onthoud: het zijn bijna altijd fases en alles gaat over!

17. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.294
    113
    Nederland
    Ik zou ook een fles geven op 5uur.
    Dat gebeurt hier ook wel eens. Normaal slaapt hij tot ca. 7uur, maar gisteren was hij ook om 5uur wakker, waarschijnlijk door de warmte.
    Dan geef ik hem een klein flesje en dan slaapt hij verder tot 7uur.

18. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Inderdaad accepteren wat Adi zegt en extra vitaminen :D

Acceptatie scheelt een hoop, hier nog steeds een meisje wat slecht slaapt (sinds vorige week wat beter dankzij melatonine) en iedere dag rond 5 uur op wil staan. Tja het is niet anders, ik probeer overdag wat slaap in te halen...

19. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Eens met acceptatie... dat is stap 1.
    Dan zou ik toch nog wel eens proberen om een fles te geven om 5u en daarna terugleggen. Donker laten (klein schemerlampje aan of zo), niet veel zeggen, zorg dat de fles klaar is als je haar uit bed haalt, fles geven en terugleggen. Verschoonde hier alleen bij een poepbroek.
    Misschien dat ze niet meteen in slaap valt, maar dan laat haar maar even kletsen...

Als dat toch niet gaat, dan zou ik bij haar volgende slaapje zelf ook wat inhalen.
    Ik heb haar hier overigens nooit wakker gemaakt voor zo'n late fles. Altijd zelf laten komen. Zeker als je zelf gaat zitten wachten tot het zo laat is en dan haar wakker moet maken...
    Als ik jou was zou ik gewoon op tijd naar bed gaan en wachten tot ze zichzelf meldt. Is dat om half 4, dan een fles en terug naar bed!
    Zo kun je in ieder geval zelf op tijd naar bed en al wat uren meer slaap pakken...

20. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hihi :D

Deel Deze Pagina