hoe doen jullie dat met de indeling vd hang kledingkast?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Baileyy, Aug 24, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Baileyy

Baileyy VIP lid

Feb 12, 2012
    5,629
    1,443
    113
    Wij hebben een hoge kast op de lamer van ons zoontje. 1 hang roede, bivenin een plank waar ik niet bijlan en onderin wat planken.
    Het is de originele kast van de babykamer. Maar ik vind het zo onlogisch. Zoveel ruimte over onder het hanggedeelte waar ik nu maar losse stapeltjes he liggen twee rijen dik. Maar die vallen om.

Hoe doen jullie dat? Een extra plank erin lukt niet. Met nalken schuiven lijkt me ook niet handig?

Er zijn vast meer moeders met een standaard kledingkast voor de kids, dus vandaar mijn vraag ;)

2. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

Feb 24, 2012
    1,286
    9
    38
    Female
    Ik vind ook dat in de meeste kasten veel te weinig planken zijn!

Gewoon een extra plank erin. Dat kan toch altijd? Je laat gewoon een plaat op maat zagen bij de doe-het-zelf zaak.
    Je koopt knopjes die je in de zijkant klopt, en je legt de plank erop.

3. Baileyy

Baileyy VIP lid

Feb 12, 2012
    5,629
    1,443
    113
    De zijkanten van onze kast zijn te dun om er knopjes in te zetten. Soort spaanplaat idee. Dus daarom kan een extra plank niet in ons geval.

4. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

Dec 27, 2011
    9,182
    10,729
    113
    Manden?

5. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Je kan altijd extra plank doen gewoon kopen onderdelen en boren. Wat boven plank is kan ook onder.
    Maarik zou eerder extra hangstand doen onder.

Verder indd maanden kan je gebruiken.

Of deze kast verkopen en nieuwe kopen.

Zie eerlijk gezegt het probleem niet zo want je heb toch het kast al gebruikt voor baby? Wat is dan verandert? Misschien is teveel kleding, dan zou je dus gewoon kunnen oplossen met extra hangstang onder voor longsleeves bijvoorbeeld. Broeken kan je hangen met clips aan hangers..

6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,139
    8,870
    113
    Balkjes aan de zijkanten lijmen en daar een plank op leggen?

7. 2jees

2jees Niet meer actief

Hier staat onderin de maxicosy en de verzorgingstas :)
    Hebben niet veel kastruimte dus vind die grote ruimet wel fijn.
    Stapeltjes heb ik in de commode en de plank boven de roede heb ik de babyspullen die ik bewaar.

8. Nacho

Nacho Fanatiek lid

Jun 3, 2015
    2,369
    9
    38
    Female
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Ik zou bij ikea bakken kopen met een deksel zodat je daar kleding in kan doen en op kan stapelen. Of meerdere bakken of dozen op elkaar.

9. caat

caat Fanatiek lid

Sep 5, 2012
    1,195
    1
    36
    Ik verander de kast steeds omdat ik het dan opeens niet meer handig vind hahah maar het onderste gedeelte heb ik praktischer gemaakt door er een viertal opbergboxen (stevige) naast elkaar te plaats met hierin bewaarspullen en beddengoed die ik niet dagelijks nodig heb. Daarop heb ik dan nu dus extra kledingruimte gecreëerd voor vouwgoed. Ik kan ook niet goed bij de bovenste plank, maar wel aan de voorkant van die plank. Achterin de kast heb ik nu bijvoorbeeld de winterjassen en dik wintergoed wat ik nog niet nodig heb. Voorop de plank, kan ik wel bij, heb ik stapeltjes met ondergoed, pyama's en lange broeken. Naast de stapeltjes heb ik een mandje met sokken etc. de rest hangt aan hangertjes

10. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,139
    8,870
    113
    Hier hangt er trouwens veel. Links jassen die niet bij het seizoen horen, daarnaast jurkjes, daarnaast shirtjes met lange mouw, daarnaast shirtjes met korte mouw en helemaal rechts vestjes.

Op de plank er onder liggen rokjes, korte en lange broeken en nog wat shirtjes die niet bij het seizoen passen. En op de plank er onder zitten in een mand alle leggings en ligt wat beddengoed.

De la er onder zitten alle sokken, ondergoed en pyjama's en de onderste la is gevuld met te grote kleding.

De oudste heeft een veel grotere kast (dubbele Paxkast ;)), dat is makkelijker.

11. Baileyy

Baileyy VIP lid

Feb 12, 2012
    5,629
    1,443
    113
    Goede tip dankje!! Boren gaat namelijk echt niet

12. Baileyy

Baileyy VIP lid

Feb 12, 2012
    5,629
    1,443
    113
    Boren lukt niet is te dunne wand. Voor de baby hebben we m niet gebruikt, toen hing mijn kleding erin.
    Ik ga ook kijken voor broekenhangers ja dankje

13. Miss T

Miss T Fanatiek lid

May 3, 2012
    4,367
    306
    83
    Ik zou zeggen: manden of bakken, ook handig voor de schoenen.

Het idee van NiekeKris is ook handig.

14. Uuz

Uuz VIP lid

Dec 8, 2014
    6,241
    818
    113
    Ik heb nu nog alles in de commode, maar ga binnenkort zelf een kast maken op basis van die lage Ivar-kasten van Ikea. Zijn op de achterwand na van massief hout, dus schroef zelf makkelijk een stang in (of planken).

15. Fem31

Fem31 Lid

Jan 18, 2013
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat je ook kan doen, is van die opbergers aan de roede hangen met verschillende vakken.

Zoiets als dit:
    SKUBB Opberger met 6 vakken - wit - IKEA

Dan maak je toch gebruik van de 'loze' ruimte en hoef je geen extra planken of roedes te bevestigen.

16. Jaime

Jaime Niet meer actief

Je kan onderin de kast de bakken of dozen op de zijkant leggen, met de opening naar voren i.p.v naar boven dus. Dan kan je ze gebruiken als plankjes :)

17. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb onderin het grote hang gedeelte inderdaad dozen staan waar de voorraad luiers in kan ( Nu nog 3 pakken op voorraad en een zindelijk kind... ) pantoffels en crocjes, en een mand met kleding op de groei. In ons vorige huis had ik gewoon extra plank ruimte gemaakt door balkjes te lijmen en daar een plank op te leggen.

18. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    ik heb aan de kledingroede zo'n vakkending hangen. met 5-6 vakken onder elkaar. hierin heb ik stapeltjes met rokjes en bijv. uni-kleuren shirts.

voor de rest had ik altijd stapeltjes met shirts maar die vielen steeds om of als je er 1 tussenuit wilde dan lag de hele boel weer overhoop. erg irritant. ik heb nu alle shirts in bakken van ikea zitten. bakken van 2 euro per stuk. shirts zitten er op zn kant erin. super makkelijk. het valt niet meer om en je ziet in 1 oogopslag welkje je moet hebben. de bakken kan je ook stapelen om ruimte te besparen.

kleding zit erin zoals op deze site:
    Rust in mijn kledingkast | EAT SLEEP DRESS | by Justine Biesot

alleen qua kinderkleding kan er natuurlijk meer in en je kan de bakken zo groot maken als je wilt. moet natuurlijk wel in de kast passen..
    ik heb de kleding oa in deze zitten: PINGLA Doos met deksel - 28x37x18 cm - IKEA

en in deze: SAMLA Bak - transparant - IKEA
    in deze kunnen zo'n 20-25 shirts maat 116.

kan je ook doen met bijv. broeken. ik heb alles op deze manier opgeruimd. voor mn dochtertje bijv ook leggings op deze manier in een bak.
    als je schone shirts hebt dan zet je de bak gewoon rechtop, en kan je hem zo van onderaf aan vullen met gevouwen shirts. stapelen. bak weer op zn kant en alles zit er netjes en overzichtelijk in.

Share This Page