Zeer vroege echo gehad, klein vruchtzakje te zien

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door BLiS, 29 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Ik had vanmiddag een echo ivm bloedverlies.
    Op de echo was een kleine zwarte vlek (vruchtzak) te zien die niet geheel rond liep, meer ovaal met een punt naar onderen.
    Helemaal onderin die punt leek een klein vruchtje te zitten maar het was zo klein dat het niet meetbaar was.

Nu vraag ik mij af, wie heeft er echo's om en nabij de 5wkn zwangerschap?

Zeer waarschijnlijk ben ik wat minder ver qua zwangerschap, precieze cyclus weet ik ook niet omdat ik hiervoor 1 menstruatie heb gehad.
    Enkele gegevens die mij nu mijn hoofd doen breken om uit te rekenen hoe ver ik nu kan zijn.
    *22-12 eerste dag laatste menstruatie (20-12 begon het lichtjes met roze verlies)
    *1-1 hebben we het gezellig gemaakt
    *Tussen 2 en 5 januari moet ik mijn eisprong hebben gehad omdat ik op 6-1 geen positieve ovu-test meer had, dagen daarna liep de test duidelijk af.
    *16-1 eerste licht positieve zwangerschapstest.

Ik weet het niet meer, wie helpt mij mee rekenen?

2. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik ben niet zo goed in rekenen, dus daar ga ik mij niet aan wagen :) maar heb wel ervaring met zeer vroege echo's. Toen ik zwanger was van de eerste heb ik met 5 weken een echo gehad, daar was eigenlijk niets op te zien (althans niet voor een leek). De gyn gaf aan dat ze kon zien dat mijn baarmoederslijmvlies mooi verdikt was, wat duidde op een zwangerschap, maar nog geen vruchtzakje oid. Een week later had ik weer een echo en toen was er al een kloppend hartje te zien, zo snel kan het dus gaan!

5 weken is dus echt nog wat te vroeg om iets zinnigs over een zwangerschap te kunnen zeggen. Ik hoop voor je dat je binnenkort een mooie echo hebt!

3. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Als ik berekend kom ik uit op 5wk en 4dagen zwanger.
    Dat is inderdaad veel te vroeg voor een echo dus ik denk dat het beeld wat je gezien hebt klopt met de duur van je zwangerschap!;)

Wanneer heb je weer een echo?

4. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Hier mijn echo met 6.3 weken,en dat is al vroeg!
    En dan ben jij een week korter...komt goed meid!

5. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    ow ja, daar kun je je hoofd enorm over breken!! Ik heb vorige week ook een echo gehad en ik dacht volgens mijn berekeningen (wanneer sex, wanneer test wanneer evt ovulatie enz enz) tussen de 6 en 7 weken te zitten.
    Bij de echo bleek dat ik pas tussen de 5 en 6 weken zit, een enorme schok, want zit t dan wel goed?!?!

Wederom mn hoofd gebroken over alle datums en conclusie,,,,,,,,,,,ik heb geen idee!!

Op mijn echo was idd een klein stipje te zien. Volgens de gyn, perfect voor de zwangerschapsduur. Mooi rond en daarin ook nog een stip.

Een eerdere echo in november, heb ik ook gehad met 5weken, dat waren vlekken door heel de baarmoeder en een ringetje. Die was dus fout.

Dat we dus nu een perfect gaaf stipje zagen vond ik wel geruststellend

6. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @Speentje; dankjewel!
    Het vervelende nu is dat ik bij de vorige zwangerschap ook een vroege eerste echo had bij 5+5, hier was heel duidelijk al wat te zien wat een beginnend vruchtje moet worden.
    Ik ga er nu mee vergelijken :)
    De verloskundige zei dat het 50/50 was, zeer waarschijnlijk toch wat minder ver zwanger.

@babyangel; ik heb volgende week weer een echo, dan zou er hartactie te zien moeten zijn.

7. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw

Vooral omdat we dus maar 1x seks hebben gehad, als ik van die datum uit ga incl positieve test van 16-1
    Zou ik dan echt al zo vroeg positief hebben getest nu?

Bizar dat het dan soms zo verschillend kan zijn qua zwangerschapsduur, het kan ook zijn dat het zich pas later ingenesteld heeft?

8. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Dat kan inderdaad allemaal meid!
    Zaad kan sowieso 5dg leven en de innesteling kan ook trager/sneller gaan.
    Ik teste overigens ook licht positief op 9dpo.
    Velen gaan dan al uit van die 4wk zwangerschap en dat kan je behoorlijk nekken bij een vroege echo!

9. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Mooie grote vruchtzak ook, die was hier echt veel kleiner.
    Dat baart mij dan ook gelijk zorgen :)

10. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Zeer waarschijnlijk ben je inderdaad wat minder ver zwanger, maar 5 weken is echt nog heel erg vroeg. Ze kunnen gewoon nog heel moeilijk iets zien op die termijn en vergeet niet dat het ook aan het echoapparatuur kan liggen. Die kwaliteit verschilt ook nog wel eens.

Ik duim voor je dat je volgende week een mooie echo met hartactie hebt!

11. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Maar het scheelt bijna een hele week DeesDees. Dat is veel op deze termijn.

12. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Maar dat was "al" met 6.3 weken. Een week er tussen is op die termijn een wereld van verschil, vergeet dat niet! Bij een (kleine) 5 weken kan de vruchtzak met gemak de helft kleiner zijn. Sterker nog, bij mij was er nog helemaal geen vruchtzakje zichtbaar.

13. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Ja, dat geloof ik er erg graag nu.
    Heb even niet zoveel vertrouwen nu :)

14. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Het is zeker een heel erg verschil, ergens kun je het ook niet vergelijken.
    Ik maak me zo'n zorgen over de vorm van het vruchtzakje en wederom het bloed/bruinverlies. Op de echo werd ook niet gevonden waar dat weg kon komen.

15. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Ik snap ook wel dat je je zorgen maakt! Zou ik ook doen hoor. maar soms geven die vroege echo's juist meer onzekerheid dan dat ze zekerheid brengen.

Ik hoop echt dat je volgende week een goede echo hebt en dat het bloedverlies stopt.

16. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    #16 BLiS, 29 jan 2014
    Laatst bewerkt: 30 jan 2014
    Dit waren namelijk de eerste vroege echo's de vorige zwangerschap bij iets meer dan 5wkn zwangerschap.

17. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Zoals gezegd met 4 welen en 3 dagen een echo met vruchtzak bij huidige dochter. Met 5+4 een vruchtzak met dooierzak.

Deze zwangerschap pas met 5+4 een duidelijk iets te zien, daarvoor niks.

18. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    Heb je het alleen op 1 jan gezellig gehad? Want als je geen positieve ovu test meer hebt hoeft niet te zeggen dat je eisprong al geweest is, kan best zijn dat hij misschien pas 6/7 januari is geweest? En wellicht heb je een lange innestelling gehad. Hierdoor ben ik ook 3 dagen teruggezet op mijn eigen berekening.

W.b de echo kan ik je ook niet helpen, heb nog nooit zo vroeg een echo gehad.

19. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Mijn foto ziet er precies zo uit. 5 wk en 3 dgn was dat.

20. sunshine92

sunshine92 Fanatiek lid

11 feb 2013
    2.227
    1
    36
    Ik had met 5w en 3D al een boontje met een kloppend hartje de vk kon het niet geloven en had me 2 weken vooruit gezet naar 7w en 3D met de termijn echo volgends haar berekening precies 12w bleek ik toch echt pas 10w te zijn dus klopt z'n hartje idd met 5+3 daarbij had de vk ook gezegd dat dat haast niet voorkomt dus ik hou nog hoop voor je! Rekenen wil ik me niet aan wagen daar ben ik niet zo goed in

Deel Deze Pagina