Zeer vroege echo gehad, klein vruchtzakje te zien

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door BLiS, 29 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @babii; bedankt meid! Heel verschillend dus.
    Ik moet positief blijven!

@chantal; ja 1-1 is de enige avond geweest, het was weer een lucky shot kennelijk. Maar als ik pas 6-7 januari mijn eisprong heb gehad, overleeft zaad dan zo lang? Moet bijna wel!
    Ik sprak net mijn vk nog even hierover en zij vertelde me dat de vruchtzak wel bij deze termijn past.
    Ook noemde ze dat de bevruchte eicel een pauze kan hebben genomen, dan is er nog geen celdeling. Hierdoor kan ik ook korter zwanger zijn.

2. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Maakte de VK een opmerking over de vorm van de vruchtzak, of trok jezelf de conclusie? Want als ik snel google op echo 5 weken zwanger dan heb ik het gevoel dat de resultaten wel met jouw omschrijving overeen komen.

Ik heb bij de zwangerschap van mijn oudse dochter een bloeding bij 5 weken en 2 dagen gehad. Dat werd toen gezien door de gyn als een innestelingsbloeding.

3. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Bj deze zwangerschap bleek ook dat het zaad onwerkelijk lang heeft geleefd. Iets van een week.

4. Babyliz

Babyliz Fanatiek lid

4 feb 2011
    1.038
    0
    36
    NULL
    Dit was mijn echo met 5.3, ook ivm bloedverlies. Nauwelijks wat te zien, maar op echo met 6.4 was wel kloppend hartje te zien. Toen liep het vruchtje trouwens achter in groei, maar heeft dat later weer ingehaald.
    Er valt echt geen peil op te trekken in deze prille fases geloof ik... spannend weer voor je zeg!!

Bijgevoegde bestanden:

5. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @marla; nee zij noemde het niet als afwijkend, meer dat het zo smal was waardoor je zo weinig zag nog. Maar ook zij ging er vanuit dat ik verder zwanger was.
    De vk noemde ook inderdaad de innesteling, spannend dit!

6. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Ja zo zag die van mij er vanmiddag ook uit, alleen het onderste deel een stukje smaller, meer in een punt en in die punt leken we iets te zien.

7. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    Spannend hoor meid!! Ik hoop dat alles " gewoon" goed mag gaan en dat je over 8 maanden een heerlijk GEZOND kindje in je armen hebt liggen. <3

8. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @chantal84; dankjewel, we hopen het!
    Voor jou geldt hetzelfde, gaat alles goed met je?

9. oxbow

oxbow Niet meer actief

Deze zwangerschap een echo gehad met 4+6 en nog helemaal niets te zien, behalve een verdikt baarmoederslijmvlies, dus het kan zeker gewoon goed zijn hoor meid!!
    Vervelende van die vroege echo's is dat ze er weinig zinnigs over kunnen zeggen, je leest zo vaak dat er al vanuit gegaan wordt door vk of gyn dat het niet goed is voor een bepaald termijn en dat er later een kloppend hartje te zien is.

Over het overleven van zaadcellen, het bewijs ligt in de kamer naast ons te slapen, bij haar gebruikte we de nfp methode en toch zwanger geworden, het zaad heeft toen 5 dagen overleefd en mijn eisprong was ook nog een paar dagen eerder dan anders.
    Dus het kan dat het zolang overleefd heeft.

Meis ik duim dat alles goed zit en jullie over 8 maanden een baby in jullie armen hebben, het is je zo gegund.

10. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @oxbow; dankjewel :)
    het is en blijft nu echt 50/50, dat is dan echt een nadeel van een vroege echo.
    Maar ik ben al enigszins blij met jullie ervaringen. Geeft me weer wat hoop :)
    Ook dat het bloedverlies nu onverklaarbaar is nog.

Ik dacht altijd dat zaad maximaal 4 dagen zou overleven namelijk, ik denk in ons geval dat het ook langer is blijven leven.

11. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Is ook niet gek hoor meis, met m'n dochter had ik pure mazzel, deze zw IN dezelfde onzekerheid als jou (niks te zien, artsen vermoedde een mk, maar hcg steeg heel goed) zeker ivm dat aanhoudende bloedverlies, en echt pakken maandverband gingen erdoorheen. Dus snap je helemaal!

My fingers are crossed :).

12. beebj

beebj Niet meer actief

Ik heb m'n eerste echo bij 5 weken en 5 dagen gehad. Klein vrucht zakje was er te zien. Tweede echo was bij 6 weken en 3 dagen, mooi kloppend hartje! Ook ik heb veel bruin/rood 'bloed' verlies gehad en nu nog wel eens. Dat is niet gebruikelijk bij een zwangerschap, maar het kan geen kwaad. Kan ook oud bloed zijn van voor de zwangerschap. Mijn moeder is zelfs tijdens haar zwangerschap van mij gewoon elke maand ongesteld geweest!

13. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @babii; Wat de HCG waarde is weet ik niet, dat is niet onderzocht omdat daar voor nu geen aanleiding toe is.
    Het aanhoudende bruinverlies nu baart mij weer zorgen maar het hoeft inderdaad niks te zeggen. Het is gewoon weer zenuwslopend :)

@beebj; Ik hoop ook echt een kloppend hartje te zien volgende week!
    De voorgaande zwangerschap heb ik tot 15wkn bloed/bruinverlies gehad wat uiteindelijk dan helaas niet goed is afgelopen. Daarom maak ik mij er nu zo druk om, ik had gehoopt nu tijdens deze zwangerschap geen bloed of bruinverlies meer te hebben.

14. Lasas

Lasas Bekend lid

20 aug 2013
    993
    30
    28
    image.jpg

Meis hier mijn echo met 5 weken en paar dagen, alleen een ring te zien en een stipje verder niks..... Afwachten met die vroege echo's.
    Duim voor je dat je volgende week een hartje ziet kloppen!

15. San1984

San1984 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.066
    0
    0
    Wat een onzekerheid door die vroege echo's. Ik zit zelf ook in zo'n positie. Zie mijn eigen topic. Afgelopen dinsdag een echo gehad en volgens de echoscopiste was ik nog maar 5 weken zwanger, terwijl we wel een embryo zagen met een kloppend hartje. Hierbij mijn echo.

Bijgevoegde bestanden:

• 004.jpg
      004.jpg
      Bestandsgrootte:
      25 KB
      Weergaven:
      170
  16. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @Lasas; Duidelijk de ring te zien inderdaad, maar ook die ring zagen we gisteren nog niet. Misschien wel helemaal onderaan maar dat was zo moeilijk te zien.
    Jij mag ook volgende week weer voor een nieuwe echo lees ik in je handtekening.

@San1984; Toch lijk jij weer verder te zijn want je ziet toch al heel duidelijk wat zitten, wat een verschillen dan in de echo's!

17. San1984

San1984 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.066
    0
    0
    Wat een onzekerheden allemaal. Ik hoop dat iedereen over 8 maanden een GEZOND kindje in de armen heeft.

18. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    En het zal ook zeker wel aan de verschillende apparatuur liggen.
    Toch lijkt mijn echo van gisteren nog het meeste op die van babyliz, ik zie veel overeenkomsten.

19. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0

Ja gelukkig wel, al vind ik het allemaal wel spannend hoor, zal blij zijn als ik de 28 weken voorbij ben en met 40 weken een huilend gezond kindje in m'n armen gelegd krijg

20. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Bij mij was er ook geen noodzaak tot hcg prikken, alleen wilden ze dit doen ivm bruin verlies, daarbij heeft jouw lijd heel waf te verduren gehad, dus dat bruine verlies kan hoor. Zolang het niet omslaat in helderrood en krampen, schijnt er niks re zijn.

Maar je weer het, hier wekenlang helder rood, dus zegt niet alles....

Deel Deze Pagina