Och meis, wat stom, ik jouw topic hier nu pas! Wat vervelend dat je zo in onzekerheid moet zitten!! Bruinverlies hoeft gelukkig helemaal niets ergs te betekenen maar met die echo erbij snap ik dat je er toch onzeker van wordt. Gelukkig is het bloeden gestopt. Die krampen heb ik trouwens ook nog steeds af en toe hoor. Ik vind het ook een eng gevoel en durf dan eigenlijk niet eens naar de wc, omdat ik bang ben dat ik dan bloed zie. Probeer je je niet al teveel zorgen te maken? Ik ga hopen dat je na donderdag helemaal gerustgesteld bent!!!
@nana33; dankjewel meid, ik hoop ook nog steeds dat het een mooie echo wordt! Bruin en bloedverlies hoeft inderdaad niks te betekenen, die ervaring had ik helaas al met de vorige zwangerschap, maar juist door de slechte afloop daarvan wordt ik weer onzeker. Maar moet zeggen dat het vandaag weer wat beter lijkt te gaan, ik kan het weer iets meer relativeren. We houden moed en blijven positief.
Dat snap ik. Het is ook niet niets wat je hebt moeten mee maken. Maar ik denk echt dat de kans dat dat bruinverlies in het begin en hoe het uiteindelijk misging heel erg klein is hoor. Je hoort zo vaak van bruinverlies ook als het helemaal goed gaat en van geen bruinverlies als het slecht gaat. Fijn dat je alweer iets positiever bent! Hopelijk wordt het bruin ook minder, zodat je er wat minder mee geconfronteerd wordt steeds.
Nee klopt, het bruin en bloedverlies van de vorige zwangerschap staat los van zijn overlijden. Dat was echt een probleem met de navelstreng. Het bloed en bruinverlies kwam waarschijnlijk door de placenta die laag lag en dat de boel flink geïrriteerd was van binnen. Maar je ziet liever 'normale' afscheiding ipv dit bruinverlies.. Hopelijk wordt het morgen minder.
Hoi deesdees Wij zijn exact even ver in onze zwangerschap. Ik had afgelopen dinsdag een echo. Ik was toen 5w2d Het enige wat ze zag was een vruchtzakje met een stip. Was geheel normaal voor de termijn. Ik hoop ook snel een kloppend hartje te zien
@theebeeb; misschien valt het totaal niet te vergelijken met elkaar maar mag ik vragen wanneer jij voor het eerst positief getest hebt. Ik dacht namelijk dat ik al iets verder was door de vroege positieve test. Wanneer heb jij de volgende echo?
24 december was de eerste dag van de laatste menstruatie. 24 januari had ik een positieve test. Ik heb nog geen nieuwe datum voor een echo. Denk rond de 10 weken. (Is nogal een complex verhaal)
Volgens mij kun je met een positieve test op 16 jan ook best nu 5 weken en 5 dagen zijn hoor. Je hebt dan gewoon op 10dpo positief getest en dat kan best (had ik ook). Dat zou dan kloppen met een eisprong op 5 of 6 jan (6 jan kan volgens mij ook nog, want op de dag van je eisprong kun je al een negatieve ovutest hebben). Jouw man heeft dan gewoon sterk zaad, maar dat klopt misschien ook wel weer met hoe vaak je eerder al zwanger bent geweest. Een vriendin van mij is nu ook zwanger, terwijl ze maar één keer seks heeft gehad die maand en dat was 6 dagen voor haar eisprong.
Nana ook van harte gefeliciteerd! Jullie hebben ook al een heel traject achter de rug voor jullie tweede kind.
@theebeeb; oef dat is dan wel lang wachten, je kan niet eerder? @nana33; 10dpo zou dan kunnen inderdaad. Aaaargh zo zenuwslopend is het, nog een paar nachtjes slapen Ja het zwanger worden is hier geen probleem lijkt wel , superzaad is het dan zeker.
Ik mag donderdag, nog een paar daagjes wachten! Vind het zo spannend! Ene moment denk ik ja het zit goed en heb ik er alle vertrouwen in en het andere moment zakt de moed mij weer in de schoenen. Bruinverlies is weer weg, verder nog geen enkele symptoom te bekennen.
@Theebeeb: Dank je! Jij ook van harte natuurlijk!! @Deesdees: Wat goed dat het bruin nu weg is! Hopelijk blijft het nu weg kun je je vertrouwen weer terug opbouwen. Geen symptomen hoeft ook niets te zeggen (maar dat weet je vast al na zoveel zwangerschappen ), toen ik zwanger was van mn dochter had ik tussen de 4 en 6 weken alleen wat krampjes en tussen 6 en 7 weken zelfs helemaal geen symptomen. Pas toen ik bijna 8 weken was barstte het goed los. Ik kan me goed voorstellen dat je het spannend vind. Het is natuurlijk ook spannend! Maar nog maar 3 nachtjes slapen en dan is je echo al. Ik heb dat afwisselend wel en geen vertrouwen ook heel erg hoor. Ik heb me al 100x voorgesteld hoe het zal zijn als ik vrijdag daar lig en er dan geen hartactie is, zelfs met alle verschillende gyns die ik dan zou kunnen hebben één voor één in het scenario . Ik zie dan helemaal voor me hoe mn man weer zo verdrietig naar dat schermpje staart net als de vorige keer. Bah! En het andere moment stel ik me juist voor hoe blij we zijn als er wél hartactie is. Pffff, zo zenuwslopend dat wachten en dan ben ik juist nog wel heel druk op het moment. Maar toch denk ik er tig keer per uur aan en voor jou is het na je vorige echo natuurlijk alleen nog maar erger!
@nana33; erg fijn om die herkenning terug te lezen bij jou, ik beleef ook al hele verschillende scenario's die ook nog wat verder gaan..maar daar probeer ik altijd zsm korte metten mee te maken. Niet goed voor mijn gemoedstoestand. Qua symptomen is dit juist niet bekend voor mij, voorheen voelde ik mij echt zwanger. En nu helemaal niet, ja de week dat ik positief testte voelde ik van alles maar nu. Helemaal niks qua herkenning van een zwangerschapssymptoom. En ook dat maakt mij dan weer onzeker.
@deesdees: frustrerend die onzekerheid hè! Ik liep tot vandaag ook constant met het gevoel: wel/niet zwanger... Op sommige momenten dacht ik ook: ik voel helemaal niks, dus dat kan nooit goed zijn. Maar toch een mooie echo gehad vandaag. Nog 3 daagjes, ik ga voor je duimen!!!
Nog maar een nachtje slapen voor jou! Pfffffff, spannend, ik duim me suf. Zijn de bloedingen nog weggebleven? @Pooh: Gefeliciteerd! Heerlijk dat je weer wat meer bevestiging hebt gekregen!