Wie heeft er gelijk?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Annie24, 28 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Mijn uitgerekende datum is 30-1-2011. Dit zou betekenen dat bij 4 weken stoppen vooraf mijn verlof in zou gaan op 3-1-2011. Omdat ons kantoor as vrijdag dicht is en woensdag mijn vrije dag is heb ik zelf as donderdag vrij genomen zodat vandaag mijn laatste werkdag zou zijn.

Nu komt het....ik werk nu 4 jaar bij mijn baas, ben nog nooit ziek geweest en tadaaaaaaaaaaaa sinds afgelopen zondag lig ik dus met griep op bed :(

Nu belde mijn baas vanmorgen dat hij van P&O aan mij door moest geven dat mijn verlof vanaf gister is ingegaan en ik dus na mijn bevalling 1 week minder heb. Heb net het UWV aan de telefoon gehad over mijn ziekmelding en die man zei dus dat mijn verlof wel pas vanaf as maandag ingaat en niet vanaf gister.

Ik wil me morgen weer betermelden, aangezien vandaag toch mijn laatste werkdag zou zijn. Zoek me nu helemaal suf op internet over wat nu juist is en ik kom op het volgende uit
    - gister en vandaag gaan van mijn zwangerschapsverlof af omdat ik me ziek heb gemeld tussen de 4 en 6 weken voorafgaan aan mijn verlof.
    - aanstaande woensdag blijft gewoon mijn roostervrije dag
    - aanstaande donderdag en vrijdag blijven gewoon mijn opgenomen vrije dagen
    - mijn verlof gaat in op 3-1-2011

Heb ik het nu goed, P&O of die man van het UWV?

2. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    geen idee eigenlijk, maar het lijkt me raar dat als je griep hebt ze dan gewoon je verlof laten ingaan.

3. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    als jij je ziek meld ivm zwangerschap dan gaat je verlof al in....maar als jij je ziek meld omdat je een griepje hebt niet volgens mij
    Maar je baas zal door hebben gegeven dat het ivm je zwangerschap is, omdat hij dan mooi geld voor je beurt

4. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    toch wel dus... vind t wel raar trouwens, maar goed het lijkt me dat jij gelijk hebt..

Wanneer tellen mijn ziektedagen mee als verlof?
    Wordt u ziek in de periode tussen 6 en 4 weken vóór de dag na de vermoedelijke bevallingsdatum, en is uw verlof nog niet begonnen? Dan tellen uw ziektedagen mee als zwangerschapsverlof. Uw verlof is in dat geval eerder afgelopen dan u had gepland. Het maakt hierbij niet uit of uw ziekte te maken heeft met uw zwangerschap of een andere oorzaak heeft.

Voorbeeld:
    Liza is 1 juli uitgerekend. Zij spreekt met haar werkgever af dat haar verlof 4 weken vóór 2 juli ingaat. Een week vóórdat haar verlof ingaat, wordt Liza 3 dagen ziek. Daarna werkt ze weer gewoon door tot de geplande ingangsdatum van het verlof. De 3 ziektedagen worden van haar totale verlof afgetrokken. Haar verlof is dan 3 dagen eerder afgelopen dan zij had gepland.

5. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Dit voorbeeld had ik dus ook gevonden....

Meld me dan denk ik morgenochtend weer beter, want dat maakt dan dus verschil. Als ik ziek gemeld blijf tellen morgen, donderdag en vrijdag als verlofdag, dus dat is 3 dagen minder verlof. Anders tellen morgen, donderdag en vrijdag als werkdagen, waarvan morgen dus mijn roostervrije dag is en donderdag en vrijdag al ingepland staan als opgenomen vrije dag.

Moet zeggen dat ik het ook erg lullig vind. Ben verdorrie nooit ziek en blijf ook nooit thuis en nu nét voor mijn verlof ben ik écht goed ziek door die rotgriep en worden me even 2 dagen door m'n neus geboord :x

6. Lullig is dat he. Ik dacht ook altijd dat het zwangerschapsgerelateerd moest zijn. Niet dus. Ziektedagen tussen 34 en 36 weken zwangerschap gaan helaas van je verlof af. Tenzij je gewoon vakantiedagen opneemt, maar ja dat zou ook vrij doelloos zijn.

Beterschap!!

Deel Deze Pagina