Zeer zeldzame ziekte en lage levensverwachting.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Dubbelfriss, 14 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.887
    5.144
    113
    Jeetje, wat een vreselijk nieuws. Ik heb helaas geen aanvullingen maar wil je wel ontzettend veel sterkte wensen. Knuffel!

Dubbelfriss vindt dit leuk.
  2. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.150
    1.838
    113
    Gelijk na de geboorte hebben wij haar laten testen.
    Navelstreng en gewoon bloed.

Het kon ook tijdens de zwangerschap maar ik zou het toch niet afbreken en het risico op miskraam of vroeg geboorte kon ik ook echt niet aan.
    Week na de geboorte kregen we het goede bericht.

Maar misschien ligt het ook aan de ziekte en zeldzaamheid.
    2 personen(baby/kind/volwassen) per jaar zou deze krijgen.

3. Dubbelfriss

Dubbelfriss Bekend lid

14 jul 2017
    582
    130
    43
    Vrouw
    Ja dan is dat inderdaad ook anders. Nu weet ik dat een jongen 50% kans heeft om het te krijgen, dat is echt heavy. Ik begrijp inderdaad dat je destijds voor die weg hebt gekozen!

4. Tuttebelleke

Tuttebelleke Fanatiek lid

19 mei 2017
    3.608
    4.023
    113
    Vrouw
    Wat heftig zeg :( Ik heb helaas geen tips, maar wilde je wel graag veel sterkte wensen. Hopelijk kun je nog veel mooie momenten met jullie kereltje meemaken.

5. Niennientje

Niennientje Niet meer actief

Wat verschikkelijk! Ik heb geen tips of ervaring, maar wil je heel veel sterkte wensen en een digitale knuffel..

6. KellD

KellD Fanatiek lid

29 aug 2016
    1.268
    559
    113
    Ik wil jullie heel veel sterkte wensen, in deze komende moeilijke tijd. Ik ben helaas mijn dochter verloren tijdens de bevalling, heb haar zelf niet mogen mee maken buiten de buik. Foto's zijn heel veel van waarde voor ons, wij mochten nog een week met haar knuffelen, maar toen moesten we toch echt afscheid nemen. Stichting make a memory heeft ontzettend mooie foto's gemaakt. Misschien een idee om ze te benaderen? Zij maken ook foto's van kindjes waar van de levensverwachting kort is.

Nogmaals veel sterkte gewenst.

7. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Ik heb je ook gevolgd en wat vreselijk verdrietig!! Wat een nachtmerrie waar je in terecht komt. Ik wil jullie veel sterkte wensen en dat je nog lang mag genieten van jullie zoontje. Elke dag telt nu.

8. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Jeetje wat een verschrikkelijke diagnose :(

Zoals je weet is onze dochter met meervoudige handicaps twee jaar geleden overleden. Voor ons was het heel onverwachts, maar als ik er nu op terugkijk (al had ik het geweten) dan had ik eerder gestopt met werken om fulltime bij haar te kunnen zijn en de zorg minder uitbesteed. Dan had ik bijvoorbeeld met haar op vakantie willen gaan, wat we nooit hebben aangedurfd, dat soort dingen.

Waar ik nu heel blij mee ben zijn alle foto’s, filmpjes, de mooie herinneringen die we samen gemaakt hebben en alles wat ik geschreven heb in de tijd dat ze nog leefde (dagboek en blogs). Dat zijn de dingen die ik koester.

Als ik je ergens mee kan helpen, al is het maar een luisterend oor in de tijd die jullie tegemoet gaat dan staat mijn pb altijd open. Sterkte ❤️

9. Dubbelfriss

Dubbelfriss Bekend lid

14 jul 2017
    582
    130
    43
    Vrouw
    Aaaah dat is heel lief, dankjewel. De rest ook heel erg bedankt voor jullie lieve woorden! Wat is het toch klote inderdaad, zo oneerlijk dit! Wij gaan ook op vakantie dit jaar, hadden we al geboekt voor de diagnose, maar we willen het gewoon door laten gaan. Nu wel met andere dingen in ons achter hoofd... Het is inderdaad een goed idee om dingen op te schrijven, thanks voor de tip. En werken tja, ik zat al ziek thuis vanwege de hele situatie met mn zoontje, mn werkgever heeft het geflikt om ervoor te zorgen dat ik niet meer terug kan komen en ik extern werk moet zoeken. Nou, eeen nieuwe baan zou ik al.helemaal niet aankunnen nu. Misschien later, maar op dit moment nee dus ik begrijp idd wat je bedoelt.

10. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Er zijn al heel wat mooie tips gegeven. Enige wat ik wens is dat jullie nog zo langs mogelijk samen zijn en ik wil jullie heel veel sterkte wensen! Liefs

11. Roetje08

Roetje08 Niet meer actief

Wat verschrikkelijk, geen woorden voor. Heel veel sterkte met dit nieuws en ik wens jullie nog veel goeie jaren samen.

12. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    Oh nee wat een vreselijk nieuws voor jullie... ik wist al uit je eerdere berichten dat jullie kindje heel ernstig Gehandicapt was en de prognose niet zo goed, maar dit had je natuurlijk niet verwacht! Heel veel sterkte met alles!

13. Dubbelfriss

Dubbelfriss Bekend lid

14 jul 2017
    582
    130
    43
    Vrouw
    Ja precies. Dat hij verstandelijk beperkt zou zijn, dat wisten we al (microcefalie is al eerder geconstateerd) maar we dachten toch dat hij op zijn manier wel happy zou worden. Zijn brein is dus klein, maar verder wel gezond momenteel. Vaak zie je bij die kindjes nog afwijkingen of verkalkingen, maar dat heeft hij dus niet.... Als je googled zie je ook vervormde hoofdjes, echter Je ziet niks aan hem zo. De arts vond dat dus allemaal positief. Dat bood ook wat perspectief voor de toekomst. Uiteraard is hij wel trager in de ontwikkeling dan andere kindjes, maar ook dat zou bij t beeld passen dat kindjes gewoon later zijn met alles. Zn gehoor is ernstig terug gelopen en nu is ie aan een kant doof. Het past allemaal bij t ziektebeeld schijnbaar. Maar dat t zo achteruit zou gaan en dat t zo ernstig zou zijn, hadden we geen moment bij stil gestaan.

14. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Ook ik wilde niet zomaar wegklikken en wil jullie heel veel sterkte wensen.

15. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.282
    28.409
    113
    Heel veel sterkte! Verschrikkelijk :(

16. Waterlelies

Waterlelies Niet meer actief

Ik kon niet zomaar wegklikken. Heel veel sterkte. Zoiets zou niemand mogen meemaken.

17. Lavita

Lavita Bekend lid

23 aug 2016
    909
    953
    93
    Wat vreselijk! Ik heb wel eens wat topics van je meegelezen, maar ik had nooit verwacht dat dit de uitkomst zou zijn. Heel veel sterkte en ik hoop dat jullie nog zo lang mogelijk van hem mogen genieten.

18. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Heel veel sterkte! Ik heb niet alles gelezen maar geschrokken van je bericht.. :(

19. Lana1986

Lana1986 Fanatiek lid

2 okt 2014
    1.194
    400
    83
    Vrouw
    Wat verschrikkelijk :(. In heb geen tips, maar wilde jou en je gezin wel heel veel sterkte wensen!

20. Dubbelfriss

Dubbelfriss Bekend lid

14 jul 2017
    582
    130
    43
    Vrouw
    Ja! Dankje voor jullie liever berichtjes. Ik vind t zo bizar, kan nog steeds niet begrijpen hoe we in deze situatie zijn beland. Leef in angst, niet wetende wanneer dingen gaan verslechteren. De arts belt me morgen op om het eea te bespreken...

pippa26 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina