Zeeuwse mama's (in spé)?

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Meris, 10 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    @roodkapje:
    wat een leuk bed! Kailynn was ook nog maar 1.5 jqaar toen ze over ging naar het grote (peuter) bed.
    heerlijk samen kroelen in een groot bed.
    Gelukkig lees ik dat het met jou beter gaat!

Einad: heel succes en sterkte donderdag!
    ik ben ook helaas weer ongesteld geworden net.

2. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    dag dames,
    allemaal een gelukkig, gezond en liefdevol 2010 gewenst. dat al onze wensen uit mogen komen.

@einad, ik dacht vorige week nog aan je, dat het bijna begin januari is. heel veel succes.

@roodkapje: superleuk bed:D

3. @ roodkapje, echt een leuk bed! Fijn dat je je weer beter voelt!

@ slingding, dat is teleurstellend, echt balen :( Was je bij de eerste ook een tijdje bezig (misschien heb je het al wel eens gezegd maar ik weet het niet meer..)?

@ brenjomi, fijne feestdagen gehad met je vriend ? Zijn jullie nog een tijdje samen of moet hij weer voor een paar maanden weg ?

4. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    @einad, hier leuke feestdagen gehad, had er niet veel zin in (zou anders ongeveer 28weken zwanger geweest zijn) maar het viel mee.

vriend moet half februari weer weg, dat valt nog mee, maar het lijkt zo kort;):)

@slingding, had het vorige maand ook, er zat eerst steeds 31dagen tussen, toen ineens 28?? nu weet ik het dus niet, of het 31 of 28 is. ik denk 28, dat was voor en na leah ook. hopelijk is het nu raak? nog even geduld, minimaal een weekje. maar mocht het nodig zijn ga ik denk ik later pas testen (hou mezelf voor de 15de??)

5. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Jullie ook allemaal de beste wensen voor het nieuwe jaar!
    En dat jullie wensen vervuld mogen worden Einad, brenjomi en slingding. :)

Einad, gaat nu opschieten voor jullie. Spannend

Roodkapje, AUW dat klinkt niet lekker een klaplong.
    Fijn dat Faye nu lekker uitslaapt.
    Oh spannend d'r 2e verjaardag alweer.

Hier gaat het ook alweer opschieten, nog 3 maandjes voor Jochem

6. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    Van Kailynn was ik de 2de ronde zwanger.
    Toen ging ik er van uit dat het wel een jaa zou kunnen duren maar was ik zo zwanger en nu duurdt het lang en daar was ik niet zo op ingesteld aangezien ik niet wist wat mijn cyclus was gebruik ik ovulatie testen maar helaas.
    Voor Kailynn was ik altijd stipt 28 dagen...

7. Hoi Allemaal,

Het is hier redelijk rustig de laatste tijd ;)

Nou we zijn dus vandaag naar Rotterdam gegaan, omdat we niet zeker wisten wat het weer zou doen, gingen we al vroeg weg.
    We waren er ruim een uur van te voren...

Na 1,5 uur wachten mochten we naar binnen, het was een vrouwelijke gynaecoloog. Ze gaf ons gelijk het gevoel dat ze naar ons luisterde.

Eerst noteerde ze natuurlijk wat gegevens en ging daarna een echo maken van mijn eileiders en baarmoeder.

Ze kon toen ook zien waarom ik verminderd vruchtbaar ben, namelijk door pcos*
    Ik vond dit wel een beetje vreemd wat had ik ook gevraagd aan de gyn in vlissingen maar die zei dat het niet zo was..
    Nou toen was voor mij wel een beetje duidelijk hoe hij naar mij heeft gekeken.

Nu moet ik 18 februari terug, dan gaan ze een kijkoperatie plannen, een laparoscopie.
    En daarna gaan we beginnen met IUI, dit gaan ze zes keer proberen en daarna gaan we over op IVF.

Liefs

8. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    @einad, fijn dat ze naar je luisterde. gelukkig weet je nu hoe en wat. lijkt me vreselijk dat de ander amper naar je gekeken heeft.
    hopelijk valt het allemaal mee (de kijkoperatie etc) zal voor je duimen dat de iui snel raak mag zijn:)

pcos wat houdt dat ongeveer in?? (lees het wel vaker, maar wat het nou is?)

9. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Einad wat fijn dat er nu eens echt naar je geluisterd is.
    En dat er ook gelijk stappen ondernomen worden.
    Zo komt jullie wens toch weer een stapje dichterbij.
    Bij mij is ook nooit gezegt dat ik PCOS heb, maar lijkt er wel veel op.

10. @ brenjomi, ja ben echt blij dat we de stap genomen hebben. Ik hoop ook dat alles mee valt, maar heb het er wel voorover.
    Hoe is het bij jou.. je hebt toch ook bijna je NOD ?

PCOS, is zoals de gyn het mij had uitgelegd, een storing in de hormonen. Normaal heb je een of twee eitjes die gaan groeien. Bij pcos heb je meerdere eitjes die allemaal een hormoon afstoten en waardoor er eigenlijk geen eitje kans heeft om te groeien tot hij kan springen. Maar met medicatie zoals clomid of anders medicatie om te spuiten komt er wel een eitje vrij.

Vaak (niet altijd) hebben mensen met pcos ook last van overgewicht, acne en overbeharing.

Ik heb wel overgewicht en door te afvallen moet de pcos ook minder worden.

Hopelijk heb ik het een beetje duidelijk uitgelegd :$

@ Corina, ben inderdaad blij dat ze nou stappen gaan ondernemen, het was echt een fijne vrouw. Je bent ook een tijdje bezig geweest toch, voordat je je zoontje kreeg ? En ook clomid gebuikt als ik me goed herinner. Zou heel goed kunnen dat je ook pcos hebt...

@ all, Fijn weekend!

11. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    @einad, dat heb je goed uitgelegd. hopelijk valt het mee.
    hier vandaag mijn nod, denk ik? of morgen? had 2keer een cylcus van 31 en de vorige van 28. dus vandaag op dag 28. vanmorgen test gedaan maar die was negatief, dus nu wachten.
    lief dat je ernaar vraagt:)

12. @ brenjomi, jammer dat de test negatief was, maar wie weet was je cyclus nu ook wel wat langer. en test je over een paar dagen alsnog positief. ik zal voor je duimen :)

13. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Einad, klopt wij zijn ook even bezig geweest en zwanger geworden d.m.v. Clomid. Had op den duur cyclussen van 80 - 100 dagen. Hopelijk gaat de IUI jullie al helpen.

Brenjomi ga voor je duimen dat het raak is

14. joyce26

joyce26 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.332
    0
    0
    huismama
    op de grens van nederland/belgie
    hallo meiden,
    mag ik me ook bij jullie voegen?
    ookal ben ik import kom uit weesp maar woon alweer 6 jaar in zeeuws-vlaanderen eerst 5 jaar in sluiskil en nu sinds maart vorig jaar in aardenburg.
    kheb 3 kindjes met me ex man 2 meiden van 5 en 7 en een jochie van 2 en nu pril zwanger van de 4de (6 de voor me vriend) en de 1ste van ons samen btje warrig maar jullie snappen me wel denk ik haha
    groetjes joyce

15. joyce26

joyce26 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.332
    0
    0
    huismama
    nog even een vraagje voor de dames die uit zeeuws-vlaanderen komen kan ik het ziekenhuis oostburg bellen om afspraak te maken met de vk/gyn of moet dat via terneuzen???
    bedankt alvast

16. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    haai joyce,
    ik zou het niet weten of je naar oostburg kan bellen? volgens mij zit daar wel een verloskundige? maar in oostburg doen ze geen bevallingen (dacht ik??) ik ga naar knokke, dat vind ik makkelijker (en krijg je meer echo's;))

en ik ben heel hard aan het denken of ik je ken? dat moet bijna wel, want je bent van de leeftijd van mijn zus:D.
    ik kom eigenlijk uit eede, maar woon nu in breskens.
    mijn ene zus woont ook in aardenburg (is nog lereras geweest op de basisschool:))

17. joyce26

joyce26 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.332
    0
    0
    huismama
    hoihoi nou ik heb toch maar gebeld naar terneuzen pffff 9 feb mag ik komen voor intake in terneuzen en 17 feb in oostburg pas voor de echo duurt nog zooooo lang :S maja niks aan te doen als ik ga bevallen word het zo wie zo keizersnede aangezien me jongste dochter en me zoontje beide met keizersnede ter wereld kwamen.
    ik weet niet hoe het gaat in knokke.....

ik weet niet of je me kent hahaha woon pas sinds maart vorig jaar hier in aardenburg langs de doorgaande weg naar eede (hoekhuis)
    waar is je zus lerares geweest?? mijn dochters zitten op de vorste man van ooyen wel grappig :D

18. Roodkapje1979

Roodkapje1979 Fanatiek lid

22 feb 2009
    2.729
    0
    0
  19. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    @joyce, ik zal even goed denken:D en eens aan mijn zus vragen.
    heb er 2. weet nou niet zeker of ze op de vorsteman van ooyen of op dreef heeft lesgegeven (of allebei) dat was inval-werk. ze heeft nu vast werk in oostburg (na 2-3jaar invallen en onzekerheid)

@roodkapje, leuke buggy, zal eens aan vriend vragen. wij gebruiken nu de quinny zapp van mijn zus, maar vind hem niet altijd even makkelijk (en hij kan niet plat, dat is jammer)

20. Roodkapje1979

Roodkapje1979 Fanatiek lid

22 feb 2009
    2.729
    0
    0
    euh zapp is volgens mij dezelfde als dit! Kan die niet plat? Das raar!

Deel Deze Pagina